Vijenac 537

Glazba

JAZZ AD LIBITUM

Novi kvarnerski prilozi jazzu

Mladen Mazur

Rijeka s Lovranom, Opatijom, Matuljima i Kastvom, nakon Zagreba, drugo je naše središte jazza. Imena gitarista Darka Jurkovića Charlieja, harmonikaša i gitarista Elvisa Stanića, vokalistice Meri Trošelj, kontrabasista Henrija Radanovića, bubnjara Tončija Grabušića već su dobro poznata na hrvatskoj jazz-sceni. Poznati i afirmirani supružnici, pjevačica Lela i pijanist-aranžer Joe Kaplowitz, svoje su zajedničke karijere nakon povratka iz SAD-a započeli baš na riječkom području. No u ovom trenutku valja svakako upozoriti i na neka druga imena, kao što su gitarist i skladatelj Spartaco Črnjarić iz mjesta Jušići kod Matulja, kontrabasist Darko Mihelić Boćo iz Lovrana, u čijoj su se konobi sastajali i regrutirali brojni glazbenici i ljubitelji jazza, potom alt-saksofonist Denis Razumović Razz iz Kastva, pa nešto mlađi; pijanist Zvjezdan Ružić, gitarist Bruno Mičetić, bubnjari Branimir Gadzik i Andy Cech te vokalistica Astrid Kuljanić, koja u ovom trenutku svoja nova džezistička iskustva stječe studirajući u SAD-u. Stoga se vrijedi osvrnuti na dva nova audioizdanja koje su ostvarili Spartaco Črnjarić i Denis Razumović Razz.

 


Denis Razumović Razz

 

Spartaco Črnjarić, profesor matematike i fizike, dugogodišnji zaposlenik brodogradilišta 3. maj u Rijeci, vrstan gitarist dugotrajna glazbenog iskustva sviranja na različitim pozornicama, plijenio je improviziranim korusima, sviranjem prijelaza i privrženosti klasičnom jazz-idiomu. To potvrđuje i njegov CD Spart Jazz – Nekoliko riječi. Doduše, stječe se dojam da izborom glazbe koja u sadrži danas već uobičajenu formulu predstavljanja isključivo vlastitih manje-više originalnih skladbi, nije u potpunosti zadovoljan.

Rad na CD-u Spart Jazz – Nekoliko riječi trajao je više od dvije godine, a Črnjarićevi suradnici na disku su vokalistica Astrid Kuljanić, nadareni klavijaturist Zvjezdan Ružić, kontrabasisti Henry Radanović i Vedran Ružić te bubnjari Branimir Gadzik i Tonči Grabušić.

Drukčiji je pristup svom diskografskom izdanju For Believers Only imao alt-saksofonist, a sada već i multiinstrumentalist (alt-, tenor- i sopran-saksofon, flauta i vokal) iz Kastva Denis Razumović Razz. I ostvaraj tog diska trajao je dugo, 2008–2013, pa je riječ o snimkama nastalim u vremenski posve različitim uvjetima i sastavima, koje su za potrebe diska tehnički dotjerane. Ne čude stoga zamjerna izvedbena dinamika, koja seže od evidentnih utjecaja be-bopa do elektronike i vokaliza, te različiti pristupi i tipovi pojedinih interpretacija nastalih u raznim raspoloženjima autora, poznata po vrlo dinamičnu osobnom životu. Tu je rano, entuzijastičko doba, u bjelovarskom sastavu Sigma, pa vrijeme provedeno na studiju u Grazu, zatim točenje benzina na Vratima Jadrana. Sva su ta razdoblja ostavila stilske i druge tragove na njegovu džezističkom putu, a u svojoj su dinamici s deset njegovih originalnih skladbi evidentni na disku For Believers Only. Šteta je da Razz nije napisao i izveo još koju skladbu u stilu svog originala Mr. Pumpman, nadahnuta zasigurno iskustvom točenja naftnih derivata. Ta je izvedba po svom stilu i načinu interpretacije najbliža pravom mainstream jazz-idiomu, ali i nešto udaljenija od drugih tematski i zvukovno na disku predstavljenih Razzovih originala.

Ta dva nova jazz-diska s kvarnerskoga područja u svojoj su repertoarnoj dinamici vrijedan i dobrodošao prilog našoj jazz-diskografiji.

Vijenac 537

537 - 2. listopada 2014. | Arhiva

Klikni za povratak