Vijenac 536

Glazba

5. festival MAG u Splitu

Iznimno zanimanje za program

Tatjana Alajbeg

Peti međunarodni festival komorne glazbe u organizaciji udruge MAG (Mladi akademski glazbenici) ponudio je pet koncerata u Muzeju grada Splita, domaćinu manifestacije od njezinih početaka. Inspirativna gotička dvorana tijekom svih glazbenih večeri bila je dupkom puna, što svjedoči o iznimnom zanimanju splitske glazbene javnosti, a svakako i o uspješnosti prethodnih festivala.

 


Nastup Gudačkog kvarteta Porin

 

Raznovrsnost se i ove godine pokazala u različitosti komornih sastava i njihovih programa. Na osobit način raduje nas znakovita nazočnost hrvatskih skladatelja kao snažan pokazatelj brige za nacionalnu baštinu. Najvišu izvedbenu razinu ostvarila su posljednja dva koncerta – Kvinteta Kalamos i Gudačkog kvarteta Porin. Kvintet Kalamos podario je susret s netipičnim ansamblom drvenih puhača koji koriste jezičak – Katarina Grubić, oboa, Yaroslav Sadovy, klarinet, Bernard Homan, saksofon, Rude Mimica, bas-klarinet i Istvan Matay, fagot. Vrlo usklađenim i homogenim zvukom ostvarili su iznimno dojmljive izvedbe prilagođenih skladbi Sorkočevića, Mozarta i Haydna. Pravo oduševljenje izazvali su praizvedbom Krokija Gordana Tudora, splitskoga saksofonista i sve nazočnijega skladatelja koji osvaja svakim novim uratkom. Nadahnuti i u svakom segmentu uspio izričaj Kalamosa otkrivao je raskošnu Tudorovu invenciju, ali i brigu o obliku. Zanosna je bila i izvedba još jedne originalne skladbe – Cirkusmuziek Nizozemca Tona ter Doesta.

Temeljna vrijednost koncerta Gudačkog kvarteta Porin prepoznata je u vrsnim tumačenjima djela hrvatskih autora, koja su potpuno ispunila sadržajan program. Uigrani i vidno raspoloženi porinovci – Ivan Novinc i Tamara Petir, violine, Lucija Brnadić, viola i Neva Begović, violončelo – upoznali su slušatelje s našim skladateljima 20. stoljeća, ali i s Ivanom Manom Jarnovićem. Prevladavao je tako izričaj kasnog romantizma, vrlo sofisticiran, s donekle prigušenom ekspresijom, što je nedvojbeno otkrivalo iznimnu ljepotu i vrijednost naslova Blagoja Berse, Miroslava Miletića, Ive Paraća i Stjepana Šuleka.

Prvi je koncert priredio Kvintet Simply Brass, kvalitetan i dopadljiv, mjestimično ležeran, ali u okvirima ozbiljnog nastupa. Tek je povremeno bilo odveć snažna zvuka limenih glazbala u nevelikom koncertnom prostoru.

Uslijedila je večer festivalskog ansambla – članova udruge MAG i njihovih gostiju – s uspjelim izvedbama naslova 20. stoljeća koja se rijetko čuju, poglavito u Splitu. Četiri različita ansambla imala su tako i didaktičku ulogu.

Treći je koncert donio stanoviti pad koncertom Gitarističkog trija Alegrias, inozemnih gostiju čiji je nastup težio tek popularizaciji klasične glazbe, a MAG-ov festival bitno nadrasta takvu razinu.

Vrlo temeljita i funkcionalna programska knjižica (Yaroslav Sadovy) na primjeren nas je način vodila tijekom pet osmišljenih večeri. Uzorno gostoprimstvo ponovno nam je darovalo ljubazno osoblje Muzeja grada Splita.

I peti MAG-ov festival ispunio je očekivanja, još jednom potvrdivši opravdanost pokroviteljstva Ministarstva kulture i Grada Splita.

Vijenac 536

536 - 18. rujna 2014. | Arhiva

Klikni za povratak