Mladi glazbenici: Eleonora Hil
U Velikoj dvorani Matice hrvatske 5. svibnja nastupila je mlada violinistica Eleonora Hil, učenica 3. razreda Glazbenog učilišta Elly Bašić u Zagrebu. Violinu je počela učiti kod prof. Helene Žubrinić, nastavila kod prof. Borivoja Martinića-Jerčića, a sad je u klasi prof. Martina Draušnika. Dosad je osvojila tri druge (2007, 2009. i 2011) i dvije prve nagrade (2012. i 2013) na državnim natjecanjima u kategoriji komornih sastava, dočim je kao solistica dobitnica prve nagrade na regionalnim natjecanjima 2012. i 2014, a na državnim natjecanjima druge nagrade 2012. te prve nagrade 2014. Na Međunarodnom natjecanju mladih gudača u Nišu 2013. osvojila je prvu nagradu u svojoj kategoriji.
Eleonora Hil
Izborom četiriju djela iz standardnoga violinističkog programa obuhvaćeno je glazbeno stvaralaštvo od baroka do dvadesetog stoljeća, baš kao što inače biva na koncertima ovoga tipa, gdje se želi prikazati snalaženje u različitim stilskim razdobljima. Prava je zato šteta što Mendelssohnov Koncert za violinu i orkestar u e-molu nije izabran da bude prva koncertna točka. Nekako ostaje dojam da je cijeli recital ovisio o prvom stavku toga koncerta, ili preciznije o njegovoj solističkoj kadenci. Ovako smo dobili nepravilnu podjelu na dva dijela jer je drugi dio izrazito nadmašio prvi. Sigurno je sredinom koncerta došlo do nestanka moguće početne treme, i klavirska pratnja donijela je dozu sigurnosti, no možda bi dobro odsviran Koncert pozitivno utjecao na izvedbu svih preostalih djela. Istina je da su višehvati u Bachovoj Sonati za violinu solo u a-molu tehnička prepreka koja ne dopušta opušteniju izvedbu, ali istina je i da se dokazivanje tehničke vještine umjesto muzikalne i protočne izvedbe prečesto javlja kod interpreta u fazi napredovanja. Iako sve četiri izabrane skladbe ciljaju na formalnu dinamičnost, bilo da ona proizlazi iz tonalitetnih napetosti kao u slučaju Bacha i Mendelssohna ili iz načela kontrasta kao u slučaju Miletićeva Plesa ili Bartokovih Rumunjskih plesova, upravo je kod Miletića ona presudna za dojam skladbe. Zbog izbora glazbene građe u kojoj imamo uočljivu podjelu na izrazito ritmičke i pretežno pjevne ulomke, potrebno je precizno balansirati kontrastne odnose, što se u ovom slučaju nije dogodilo.
Publika sastavljena pretežno od prijatelja i znanaca ipak nije ostala uskraćena za radost muziciranja. Izvanjska suzdržanost tijekom cijelog recitala nije utjecala na zrelu ekspresivnost na pojedinim mjesta, pogotovo u drugom dijelu koncerta. Organizatori ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj pomno biraju talente koji će nastupiti u pojedinoj sezoni, čime se ostavlja malo prostora za neizvjesnost finalne izvedbe. Samo pojavljivanje u ciklusu već znači da je riječ o mladim i perspektivnim glazbenicima koji su na najboljem putu da postanu vrhunski interpreti. Eleonora Hil ima sve predispozicije da postane uspješna violinistica i zato intonativnu čistoću ili pak visoku razinu koncentracije ne trebamo posebno spominjati. Tu je riječ samo o detaljima koji mogu unaprijediti inače po svemu kvalitetnu izvedbu.
Klikni za povratak