Vijenac 526

Film

FILMSKI GLOBUS

Josip Grozdanić

Simon čudotvorac u kinima

Od 1. svibnja na repertoaru domaćih kina počinje se prikazivati crna komedija Simon čudotvorac, dugometražni igrani prvijenac Petra Oreškovića, među ostalim autora zanimljivih kratkih filmova Kraj igre i Otpadnici te hvaljenoga dokumentarca Povratak mrtvog čovjeka. Djelo snimljeno prema scenariju Ivana Vidaka drugi je domaći film realiziran 3D-tehnologijom, što se može zahvaliti agilnom producentu Jozi Patljaku, čiji je također dugometražni redateljski prvijenac Slučajni prolaznik bio prvi hrvatski 3D-film. Ostvarenje prilično mlako dočekano prilikom premijere na pulskom festivalu prošloga ljeta donosi bizarnu priču o nezrelom i neodgovornom Simonu (Sven Jakir), momku koji iz pogrebnog poduzeća svoje obitelji uz pomoć najboljeg prijatelja, mesara Jure (Dean Krivačić), odluči ukrasti tijelo majke rokerice Mine (Jadranka Đokić), svoje bivše djevojke koju se nada ponovno osvojiti tim činom. U sporednim ulogama nastupaju Elizabeta Kukić, Mia Anočić, Jelisaveta Sablić, Krešimir Mišak, Goran Grgić, Jadranka Matković, direktor fotografije je Darko Drinovac, montažer Dubravko Slunjski, scenograf Velimir Domitrović, a kostimografkinja Branka Tkalčec.

Sedmi Subversive Festival

Od 3. do 17. svibnja u Zagrebu se održava 7. Subversive Festival, manifestacija koja se ove godine odvija pod središnjim naslovom Moć i sloboda u doba kontrole: mreže – ideologija – alternative, a filmski programi održavat će se u kinima Europa i Tuškanac. Ovogodišnji je izbornik igrane i dokumentarne konkurencije Dragan Rubeša, a posjetitelji željni angažiranih i društvenokritičkih ostvarenja moći će pogledati niz naslova uvjetno rečeno „s ruba“. Među igranim filmovima vrijedi izdvojiti politički art-manifest Ich will mich nicht künstlich aufregen, debitantski dugometražni projekt scenarista i redatelja Maxa Linza, zapaženu nizozemsku dramu Die Welt suscenarista i redatelja Alexa Pitstre, igrano-dokumentarni hibrid koji prikazuje zbivanja u Tunisu nedugo nakon Arapskog proljeća 2012. te posljednji film nedavno preminula Alaina Resnaisa, komediju Aimer, boire et chanter, redateljevu treću adaptaciju nekog komada Alana Ayckbourna. U dokumentarnoj su konkurenciji glazbeni dokumentarac Indebito Andree Segrea (Shun Li i Pjesnik), koji se bavi grčkom kulturom, također posljedicama Arapskog proljeća posvećen dokumentarac Arij autorice Viole Shafik, i doku-drama Sangue Talijana Pippa Delbona, koji gledatelje upoznaje s nekadašnjim vođom Crvenih brigada Giovannijem Senzanijem.

Baršunasti teroristi
na Hot Docsu

U konkurenciji prestižnoga kanadskog Hot Docsa, međunarodnoga festivala dokumentarnog filma koji u Torontu traje do 4. svibnja, bit će prikazan u slovačko-češko-hrvatskoj suprodukciji snimljen film Baršunasti teroristi redatelja Petera Kerekesa, Pavola Pekarčika i Ivana Ostrochovskýja.

Djelo nagrađeno u Berlinu i Karlovim Varima te prikazano na ZagrebDoxu uz određeni ironijski i satirični odmak prikazuje sudbine trojice „terorista“, redom marginalaca i gubitnika koji su u 70-im i 80-im godinama neuspješno planirali i traljavo izvodili antirežimske urote i terorističke napade u tadašnjoj Čehoslovačkoj.

In memoriam Maximilianu Schellu na Tuškancu

Do 3. svibnja u sklopu Filmskih programa na zagrebačkom Tuškancu traje ciklus filmova posvećen 1. veljače preminulom oskarovcu Maximilianu Schellu. Osim romantične drame Djevojka iz Flandrije Helmuta Käutnera iz 1956. i ratne drame Simfonija heroja Ralpha Nelsona iz 1967. prikazuju se i glasoviti žanrovski srodni Mladi lavovi Edwarda Dmytryka, sjajno Suđenje u Nürnbergu koje je maestralnom Schellu donijelo Oscara za glavnu ulogu te dojmljiva i četirima Oscarima ovjenčana drama Julia Freda Zinnemanna za sporednu rolu, u kojoj je glumac osvojio oskarovsku nominaciju.

Vijenac 526

526 - 1. svibnja 2014. | Arhiva

Klikni za povratak