Vijenac 525

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

23. dani hrvatskoga filma

Od 22. do 27. travnja u zagrebačkom će se Studentskom centru održati 23. dani hrvatskog filma, križanac smotre i festivala koji se tijekom više od dva desetljeća etablirao kao za domaću kinematografiju važna pa i nenadoknadiva manifestacija. Iako su se tijekom proteklih mjeseci nad ovogodišnje Dane, pa i na njihovu opstojnost općenito, nadvijali tamni oblaci, ljubitelji domaćega filma i ove će godine imati priliku pogledati praktički sve što valja od hrvatske filmske produkcije realizirane tijekom minulih dvanaest mjeseci. Unatoč skraćenim organizacijskim rokovima, program Dana za čiji je vizualni identitet odabran zgužvan i dijelom rasparan plakat i ove je godine obilan. Pored 23 kratka igrana filma, među kojima vrijedi izdvojiti hvaljeni Slučajno Tanje Golić, egzistencijalnu dramu o nekadašnjem riječkom paru koji se nakon mnogo godina ponovno susreće te šetajući gradom prisjeća prošlosti, novi projekt Tlo pod nogama afirmirane Sonje Tarokić, naslov Moja! Moja! Moja sobica! nagrađivane Barbare Vekarić, nažalost posljednji film prerano preminula Nikole Ivande naslova Kolar-Mirković te nova ostvarenja Silvije Ćapin (Stol između), Višnje Pentić (Srećko Kramp – skica za portret), Irene Škorić (I Love Yu), Daniela Kušana (Zajedno), Ivana Sikavice (Ko da to nisi ti), Igora Šeregija (Priča o Mari iz Velog varoša) i drugih darovitih filmaša. Adutima obiluje i uvijek zanimljiva dokumentarna sekcija, a pored posljednjega filma nedavno preminula Ivana Ladislava Galete Deep End Art No. 1, dvadesetominutnog kolaža kratkih poetskih prizora realizirana u sklopu njegova dugogodišnjeg projekta, vrijedi izdvojiti dokumentarno-eksperimentalni naslov Autofokus Borisa Poljaka, svojevrsni hit Gangster te voli Nebojše Slijepčevića, hvaljeni Strange Fruit Ivana Faktora te nove dokumentarce Ane Hušman (Razglednice), Mladena Ćapina (Udahni duboko), Hrvoja Mabića (4. majmun), Branka Ištvančića (Škverski kipar) i drugih angažiranih i senzibilnih dokumentarista, kao i u ograničenoj distribuciji već prikazivane U braku sa švicarcem Arsena Oremovića i Ovrha Nevena Hitreca. Uvijek rado gledana selekcija animiranih filmova među ostalim donosi nova djela Magde Dulčić (Mjesečeva korablja), Darka Bakliže (Bei mir bist du schoen), Gorana Trbuljaka (Oni žive noću), Irene Jukić Pranjić (Požuda), Daniela Žeželja (1000) i drugih vrsnih i već afirmiranih animatora. Ukratko, ambiciozniji filmofili ne bi smjeli propustiti ni ovogodišnje Dane.

 


U braku sa švicarcem

 

 

Autofokus u Nyonu

Istodobno s prikazivanjem na Danima hrvatskog filma, na festivalima u Ičićima i 25 FPS nagrađivan eksperimentalni dokumentarac Autofokus Borisa Poljaka bit će prikazan i u kratkometražnoj konkurenciji 46. festivala Visions du Réel u švicarskom Nyonu. Riječ je o jednom od najvažnijih i najuglednijih europskih festivala dokumentarnoga filma, a Poljakov se naslov, premijerno prikazan na prošlogodišnjem Sarajevo Film Festivalu, natječe u konkurenciji s još 19 dokumentaraca iz svijeta. Na prepoznatljivo estetiziran i vizualno dojmljiv način redatelj se u Autofokusu bavi znanim toponimom hrvatske baštine, crkvicom Sv. Nikole iz 12. stoljeća nedaleko Nina, a usredotočuje se na zbivanja tijekom kojih se crkvica i prostor oko nje svakog ljeta pretvaraju u svojevrsnu pozornicu kojom se kreću i na kojoj „glume“ brojni turisti.

Noa u kinima

Od 17. travnja na repertoaru domaćih multipleksa nalazi se novi i već prije premijere kontroverzan film Darrena Aronofskog, biblijska pustolovna drama Noa.

U na Knjizi Postanka temeljenoj storiji o desetom i posljednjem od praotaca Izraela koji od potopa odluči spasiti svoju obitelj i sve vrste životinja, Nou tumači Russell Crowe, a Metuzalema Anthony Hopkins, dok film uz efektno križanje intimnog i epskog nudi i obilje raskošnih vizualnih efekata.

Vijenac 525

525 - 17. travnja 2014. | Arhiva

Klikni za povratak