Vijenac 523

Kazalište

M. KOLAR I L. MUJIĆ, POUR HOMME ET FEMME / ZA MUŠKARCA I ŽENU, HNK RIJEKA

Drukčija vrsta izazova

Kim Cuculić

U riječkom HNK-u premijerno je 6. ožujka izveden projekt Pour homme et femme / Za muškarca i ženu Maše Kolar i Lea Mujića – dvaju mladih i uspješnih hrvatskih koreografa koji su plesne i koreografske karijere stvarali na inozemnim scenama Europe i šire. Riječ je zapravo o dvama autorskim projektima, različitih koreografskih rukopisa, objedinjenih istim naslovom. Nakon Orašara i povratka klasičnom bijelom baletu nakon duga niza godina, riječki Balet ove kazališne sezone nastavlja njegovati i suvremeni plesni izričaj, koji za članove baletnog ansambla u Rijeci uvijek predstavlja drukčiju vrstu kreativnog izazova.

Prošle je godine Ronald Savković, ravnatelj Baleta, postavio autorski projekt Shut Up and Dance, koji je bio zanimljiva sinteza elektronske glazbe i suvremenoga plesa, u rasponu od klasike i neoklasike do modernog i avangardnog teatra. Takav izbor bio je u prvom redu usmjeren prema mladoj publici, a takva tendencija nastavlja se i s predstavom Pour homme et femme.

U prvom dijelu koreografkinja i redateljica Maša Kolar predstavila se kraćim plesnim komadom u kojemu je na dinamičan način povezala suvremeni ples i glazbu riječkog indie-benda Quasarr. Okvir za izvedbu postavio je scenograf Dalibor Laginja, koji je ispred osvijetljenih ploha stvorio prostor za bend, dok je postavljanjem bočnih klizišta otvorio mogućnost za dinamičnu igru plesača koji se po klizištima uspinju i padaju, što postaje i snažna metaforička dimenzija predstave. U stalnom dijalogu s glazbom Quasarra, koja se izvodi uživo, brzom i preciznom plesnom suigrom, prepunom kontrasta, predstavili su se plesači i plesačice: Cristina Lukanec, Marta Kanazir, Anka Zgurić, Laura Orlić, Martin Grainger, Daniele Romeo, Balazs Baranyai i Svebor Zgurić. Plesne linije njihovih tijela naglasilo je oblikovanje svjetla Nuna Salsinhe, a prozračne kostime kreirala je Petra Dančević.

 


Koreografija Maše Kolar izvedena uz glazbu indie-banda Quasarr / Snimio Dražen Šokčević

 

 

 

Drugi dio plesne večeri počeo je ponešto preglasnom glazbom Johanna Sebastiana Bacha, što je vjerojatno tehnički problem koji se može riješiti. Autorski plesni projekt Lea Mujića temelji se na cikličnosti i repeticiji, matematički preciznom primjenom Bachove glazbe. Scenograf, oblikovatelj svjetla i zvuka Ivan Kirinčić naznačio je scenski prostor velikim crvenim zastorima ispred kojih je riječki ansambl izveo intenzivnu plesnu sekvencu. Projekt Lea Mujića ima dramaturški razrađenu priču, koje su središnji likovi Žena i Muškarac. Mujić gradi predstavu na jakom simbolizmu, izrazitim kontrastima i emocijama. U jednom trenutku crveni zastori naglo padaju, poput razbijene iluzije, a u košmarnim slikama koje slijede pojavljuju se prijeteće prikaze u crnom koje prizivaju sukob i borbu.

Ovim prizorima kontrastiran je snoviti prizor padanja kišnih kapi, s izgovaranjem poetski intoniranih rečenica. U konačnici ljubav ipak pobjeđuje, a sjajni solisti Ksenija Krutova i Balazs Baranyai dojmljivo su predstavu doveli do finala. U autorskom projektu Lea Mujića sudjeluju i Cristina Lukanec, Marta Kanazir, Sabina Voinea Vukman, Irina Köteles, Paula Rus, Anka Zgurić, Laura Orlić, Anna Ponomareva, Andrei Köteles, Martin Grainger, Daniele Romeo, Joseph Cane i Svebor Zgurić. Odgovorivši i tom novom kreativnom izazovu, članovi riječkog Baleta i ovoga su puta potvrdili visoku razinu izvedbe. Jednostavne, a funkcionalne kostime, koji se temelje na kontrastu crne i crvene boje, osmislili su Leo Mujić i Manuela Paladin Šabanović.

Autorskim projektom Pour homme et femme riječki Balet pružili su priliku mladim koreografima Maši Kolar i Leu Mujiću, što je dobra praksa koju treba nastaviti. Važna su i nastojanja riječkoga kazališta da se suvremeni ples približi i mlađoj publici, koju je ovoga puta u teatar zasigurno privukla i glazba Quasarra.

Vijenac 523

523 - 20. ožujka 2014. | Arhiva

Klikni za povratak