Vijenac 522

Matica hrvatska

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ: MARIO FILIPOVIĆ

Uspješan recital mladoga tenora

Zlatko Stahuljak

Vokalni recital, nešto rjeđi događaj u Matičinu ciklusu Mladih glazbenika, priredio je cjelovečernjim nastupom mladi tenor Mario Filipović, uz glasovirsku pratnju Marija Čopora, 10. veljače u Velikoj dvorani Matice hrvatske u Zagrebu.

Mario Filipović rođen je u gradu Brčko, BiH, 1989. Pjevanje je učio kod Dubravke Krušelj Jurković na Glazbenom učilištu Elly Bašić, a 2012. upisao Muzičku akademiju u Zagrebu u razredu Cynthije Hansell Bakić. Iste godine započeo je djelovati u zboru Zagrebačke opere. Osvojio je dvije druge nagrade na regionalnim natjecanjima 2007. i 2009, a nakon prve nagrade na regionalnom osvojio je i treću nagradu na državnom natjecanju 2011. Dobitnik je prve nagrade te nagrade za najljepši muški glas na međunarodnom natjecanju Bruna Špiler u Herceg-Novom 2013. Usavršavao se kod niza međunarodnih pedagoga, a 2013. primio je i stipendiju Ljetne operne škole Oper Oder-Spree u Njemačkoj. Debitirao je ulogom Glasnika u Verdijevoj operi Aida u HNK-u u Zagrebu 2013. Surađivao je s Preussisches Kammerorchester i Mostarskom filharmonijom. Nastupio je na festivalu Orgulje Zagrebačke katedrale 2013. Primio je Rektorovu nagradu za uloge Don Basilija i Don Curzija u Figarovu piru W. A. Mozarta, kao i posebnu Rektorovu nagradu za ulogu trećeg Japanskog izaslanika u Slavuju Igora Stravinskog izvedenu na Muzičkom biennalu Zagreb 2013. Gostovao je na danima Josipa Kašmana u Malom Lošinju 2008. te sudjelovao u praizvedbi kantate Porođenje Kristuševo Alana Kljaića na Trsatu iste godine. Održao je niz koncerata diljem Hrvatske, kao i u Njemačkoj, Austriji, BiH i Švicarskoj.

Mario Čopor školovao se u Zagrebu, a usavršavao u Austriji. Nastupao je diljem Hrvatske i u inozemstvu, od Japana preko cijele Europe do SAD-a i Južnoafričke Republike, kao solist, uz ansamble i orkestre te unutar komornih sastava. Posebno se posvetio suradnji s nizom vokalnih umjetnika. Stalni je član i suosnivač ansambla Acoustic project te ravnatelj Zagrebačkog opernog studija. Od 2009. viši je umjetnički suradnik Pjevačkog odsjeka Muzičke akademije u Zagrebu.

 


Mario Filipović / Snimio Mirko Cvjetko

 

 

 

Mario Filipović izveo je na početku recitala najprije tri iz petnaest Komornih skladbi znamenitoga talijanskog opernog skladatelja Vincenza Bellinija i to: Vatrenu žudnju, Tužnu sliku moje Filide i Prekrasni mjeseče, što bacaš srebrnu svjetlost, a slijedio je izbor osam skladbi poznatih napolitanskih kancona Francesca Tostija. U drugom dijelu bila je na rasporedu najprije jedina operna arija i to Karla iz opere Ivana Orleanska Giuseppea Verdija, a slijedila su djela hrvatskih autora: Milovo sam Ive Tijardovića, obrada sefardske romanse Zbogom ljubljena Emila Cossetta, Imam jednu želju Josipa Vrhovskog i na kraju Kad ja pođoh na Bembašu, vrlo poznate pjesme nastale na melodiji sefardskih Židova.

Mario Filipović odmah se predao izvedbi ispunjenoj puninom njegova lijepog i nosivog glasa unutar jednostavnog i razumljivog glazbenog izraza djela znamenitog opernog skladatelja V. Bellinija. Izvrsno školovan, s glasom tamnije zvukovno obojenog timbra, pobudio je već na početku odobravanje. Oduševljenje se povećalo uz srdačnost izraza osam otpjevanih napolitanskih kancona, pred, nažalost, ne do kraja ispunjenom dvoranom.

Mario Filipović pjevač je snažne tjelesne građe, čiste intonacije i smirenih pokreta pri kultiviranom stvaranju dojma izvedbe, uz obilje vrlo dobro školovanih pjevačkih linija. Oko raspona tenorskog opsega bit će potrebno uložiti još truda kod tenorskih arija iz poznatih opera.

Simpatična rana ljubavna popijevka I. Tijardovića, romanca E. Cossetta i popijevka J. Vrhovskog izvrsno su primljene, a vrhunac odobravanja pjevač je doživio izvedbom svima poznate Kad ja pođoh na Bembašu Bogomira Kačerovskog. Prvorazrednu glasovirsku pratnju cijeloga koncerta ostvario je Mario Čopor.

Vijenac 522

522 - 6. ožujka 2014. | Arhiva

Klikni za povratak