Vijenac 522

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

Vis-a-Vis u kinima

Od 5. ožujka na repertoaru hrvatskih kina prikazuje se metafilmska egzistencijalna drama Vis-a-Vis, drugi film suscenarista i redatelja Nevija Marasovića. Autor koji nas je nakon rada na iznadprosječno uspjelu televizijskom serijalu Instruktor, zabavnom i duhovitom križancu igranog i reality-formata, zaintrigirao iznimno skromnim proračunom od svega dvjesto tisuća kuna realiziranom apokaliptičnom obiteljsko-socijalnom dramom The Show Must Go On, ovaj put donosi intimističku te autorovim autobiografskim detaljima kao i detaljima iz života glumca Janka Popovića Volarića prožetu priču o potencijalnom mladom redatelju debitantu (Rakan Rushaidat) koji isprva entuzijastično pokušava pripremiti početak snimanja filma.

Glavnu ulogu sina u njegovu prvijencu trebao bi tumačiti poznati glumac (Popović Volarić), pa redatelj zbog razrade njegove uloge i scenarija odluči s njim otputovati na Vis, u staru obiteljsku kuću, u kojoj bi tijekom nekoliko dana sve trebalo biti utanačeno. No to je neusporedivo lakše reći nego učiniti, jer glumac upravo prolazi kroz traumatičan razvod zbog čega je s njim prilično teško surađivati, a da nevolje budu veće, oko preuzimanja uloge protagonistova oca još se predomišlja slavni glumac (Krešimir Mikić) s kojim se redatelj sastaje isključivo u restoranu. Efektna uporaba prirodne i zadane scenografije na Visu kao i zgodno korištenje metafilmskim detaljima vrline su ne dokraja osmišljena djela, u kojem su ipak razvidni gerilski uvjeti njegova nastajanja. Scenarij s Marasovićem supotpisuju Rushaidat i Popović Volarić, u sporednoj se roli pojavljuje Daria Lorenci Flatz, Marasovićev suproducent je Danijel Pek, snimatelji su Damir Kudin i Dinko Rupčić, a montažeri Marin Juranić i sam Marasović.

Majstori u multipleksima

Tjedan nakon filma Nevija Marasovića, točnije 13. ožujka, u kina stiže i romantična komedija Majstori scenarista i redatelja Dalibora Matanića. Posrijedi je ostvarenje kojim se Matanić nakon naglašeno tjeskobnih te mizantropijom i psihopatologijom obilježenih naslova Majka asfalta i Ćaća u tematskom i izvedbenom smislu vraća početku, humorom obilježenoj egzistencijalnoj socijalnoj drami Blagajnica hoće ići na more. U središtu je zbivanja Majstora frustrirana domaćica Keka u interpretaciji Arete Ćurković, redateljeva otkrića iz Kina Lika, koja nezadovoljstvo brakom s grubim željezničarom Bajom (Nikša Butijer), a svjesna da je u nju zaljubljen šeprtljavi majstor Ilija (Goran Bogdan), potaknuta njihovom tučnjavom odluči otputovati u Dalmaciju, u mjesto u kojem je s Bajom bila na bračnom putovanju i uz koje veže samo lijepe uspomene. Dakako, za njom će ubrzo doputovati Baja i Ilija, a da sve bude gore, u nju će se na prvi pogled zaljubiti i osebujni lokalni ribar Lujo (Bojan Navojec). Slično Marasoviću, i Matanić eksploatira mediteranski ambijent i ugođaj, pritom posve otvoreno igrajući na kartu populizma i pokušaja da se svidi najširem krugu gledatelja. Unatoč intenzivnu utjecanju stereotipima, ikonografski i soundtrackom atraktivna kombinacija nostalgije i eskapizma, slapsticka i Almodóvara te emotivnosti i trivijalnosti zavređuje preporuku.

Kultni domaći filmovi
na Tuškancu

Filmski programi u zagrebačkom kinu Tuškanac 14. i 15. ožujka prikazuju četiri kultna te kreativno i komercijalno uspjela domaća naslova. Osim sjajne humorne romantične drame Martin u oblacima Branka Bauera, filma koji se i danas doima svježim i duhovitim kao i u vrijeme nastanka, posjetitelji mogu pogledati prema mnogim izborima najbolji hrvatski film svih vremena Tko pjeva zlo ne misli Kreše Golika, izvrsnu socijalnu melodramu i najuspjelije ostvarenje Rajka Grlića Samo jednom se ljubi te ratnu hit-komediju Kako je počeo rat na mom otoku Vinka Brešana. Navedeno je sasvim dovoljno za posjet Tuškancu.

Vijenac 522

522 - 6. ožujka 2014. | Arhiva

Klikni za povratak