Vijenac 519

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

Projekcije u kinima

Od 23. siječnja na repertoaru hrvatskih kina nalazi se psihološka egzistencijalna socijalna drama Projekcije redatelja Zrinka Ogreste, adaptacija dramskoga teksta Dva i dvadeset Lade Kaštelan, koja potpisuje i scenarij filma. Prema riječima redatelja, tragajući za materijalom koji bi mu mogao ponuditi nove izazove u dramaturškom i redateljskom pristupu poslu, Ogresta je od Kaštelanove dobio dramu koja ga je snažno privukla bogatstvom dramskog tkiva i zahtjevnošću redateljskog pristupa. Naposljetku je nastao 76-minutni film koji pored jedinstva mjesta i kontinuiteta vremena odvijanja radnje obilježava i uporaba subjektivnih kadrova likova koji tek u završnici ustupaju mjesto neutralnim kadrovima.

Sve se zbiva u jednoj scenografski skromno uređenoj prostoriji u kojoj osmero sudionika psihijatrijskog edukacijskog tečaja čeka voditelja iz strane zemlje koji iz neobjašnjivih razloga kasni. Oni su redom kompleksni likovi, među kojima su i psihijatrica Simona K. u interpretaciji Jelene Miholjević te njezin kolega Bojan kojega tumači Bojan Navojec, a dok čekaju voditelja, njihovi međusobni odnosi eskaliraju te na vidjelo izbijaju netrpeljivosti, zavisti i egoizam. „Čitanje“ filma kao slike složenoga hrvatskog društva u malom samo je jedna od interpretativnih mogućnosti, u glumačkoj postavi su i Ksenija Pajić, Polona Juh, Doris Šarić Kukuljica, Luka Petrušić, Ksenija Marinković, Jasna Bilušić i Vladimir Jurc, fotografiju potpisuje Branko Linta, kostimografiju i šminku Slavica Šnur, a scenografiju Tanja Lacko.

Hrvatski filmovi  u Rotterdamu

U natjecateljskom programu 43. međunarodnog filmskog festivala u Rotterdamu koji se održava od 22. siječnja do 2. veljače svjetsku će premijeru doživjeti i dva hrvatska filma te dvije hrvatske manjinske produkcije. Pored kratkiša Tlo pod nogama Sonje Tarokić, storije o traumatičnim odnosima u obitelji uzdrmanoj financijskim nevoljama, domaća je produkcija i dugometražni dokumentarac Ljubavna odiseja Tatjane Božić, priča o autoričinu pokušaju spašavanja aktualne ljubavne veze analizom pogrešaka iz prošlih. Manjinske su produkcije slovensko-makedonsko-hrvatski dokumentarac Mama Europa redateljice Petre Seliškar, intimna storija o autoričinu putovanju jugoistokom Europe u pratnji četverogodišnje kćeri Terre, te u hrvatsko-srpskoj suprodukciji realizirana Sitna ptica Dane Komljena.

In memoriam na Tuškancu

Početak godine u Filmskim programima na zagrebačkom Tuškancu rezerviran je za ciklus filmova koji će nas podsjetiti na neka od zvučnih imena iz svijeta sedme umjetnosti koja su nas napustila tijekom 2013. Ambiciozniji gledatelji željni kvalitetnih kinotečnih sadržaja tako će se u sjajnoj noarovskoj triler-drami Detektivska priča Williama Wylera, prilagodbi komorne drame Sidneyja Kingsleyja, moći prisjetiti nedavno preminule Eleanor Parker, koja je za ulogu Mary, supruge njujorškog detektiva Jima McLeoda, kojeg odlično tumači Kirk Douglas, osvojila nominaciju za Oscar.

Pored dojmljive romantične melodrame Pismo nepoznate žene glasovitoga Maxa Ophülsa, ekranizacije istoimene novele Stefana Zweiga i redateljeva najuspjelijeg holivudskog projekta za naslovnu rolu u kojem je također odnedavno pokojna oskarovka Joan Fontaine ostvarila jedan od najboljih nastupa, gledatelji će se sa špageti-vesternima Probušeni dolar Giorgija Ferronea i Živi ili još bolje mrtvi Duccia Tessarija te komedijom Afrika ekspres Michelea Lupa podsjetiti lika i djela ikone špageti-vesterna Giuliana Gemme, putem erotske drame Zvuk mora španjolskoga filmaša Bigasa Lune, a putem izrazito nasilne crnohumorne krimi-drame Perdita Durango Lunina sunarodnjaka Alexa de la Iglesíje lika i djela izvrsnoga karakternog glumca Jamesa Gandolfinija. To su samo neki od naslova u ciklusu filmskih sjećanja, koji svakako zavređuje preporuku.

 

Vijenac 519

519 - 23. siječnja 2014. | Arhiva

Klikni za povratak