40. rođendan Dvorane Lisinski
Od 29. prosinca 1973. Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog svake godine na taj datum ostvaruje posebne programe nastojeći predstaviti presjek sadržaja koje inače ugošćuje, zadovoljiti što različitije ukuse i privući što više publike. Četrdeseti je rođendan bio prigoda da se svečanost proširi na tri dana, prema zamisli njezina trećeg ravnatelja od osnutka, nakon Ive Vuljevića i Lovre Lisičića, gorljiva promotora „klasike“ u našem društvu, Dražena Siriščevića. Prvi je koncert u subotu navečer, 28. prosinca, donio najekskluzivniji program – nastup Ive Pogorelića uz Simfonijski orkestar HRT-a pod vodstvom Ivana Repušića. Drugi je bila dvaput izvođena kantata Carmina Burana s Akademskim zborom I. G. Kovačić i maestrom Vladimirom Kranjčevićem u nedjelju, 29. prosinca, dok je treći program ponudila Zagrebačka filharmonija u tradicionalnom Filharmonijskom balu 30. prosinca pod vodstvom austrijskog maestra Leopolda Hagera.
Ivo Pogorelić prije izvedbe Chopinova koncerta kojim će ravnati Ivan Repušić / Snimio Davor Šiftar
Ljepši i prikladniji početak svečarskoga trolista od nastupa Ive Pogorelića, SO HRT-a i Ivana Repušića nije se mogao ni zamisliti. U program je uvela simfonijska idila Večer Vatroslava Lisinskog, njegov diplomski rad s Praškoga konzervatorija, u čijoj se izvedbi iskazala skladna suradnja dirigenta i orkestra. A onda je došao – On, miljenik zagrebačke, ali i svjetske publike. Ivo Pogorelić briljantnom je izvedbom Chopinova 2. koncerta opravdao visoka očekivanja, uspio uspostaviti zajednički dah s orkestrom i dirigentom te ostati dosljedan vlastitim idealima i koncepciji interpretacije. U drugom dijelu večeri, opsežnoj te tematski i zvukovno raskošnoj 5. simfoniji Petra Iljiča Čajkovskog, još se jednom potvrdila teza da se s dobrim dirigentom stvara i izvrstan orkestar. Repušić je maestro kakva bi naši Simfoničari samo mogli poželjeti za svoje i dalje upražnjeno mjesto šefa dirigenta.
Sam rođendan Dvorane 29. prosinca otvorila je svečana sjednica u predvorju uz mnoštvo uglednih predstavnika povijesti Dvorane, ali i ljubitelja njezinih sadržaja sadašnjosti. Uz crno-bijele snimke gradnje i svečanog otvaranja posjetitelji su se mogli susresti i s jednom od autorica projekta zgrade Tatjanom Zdvoržak, ali i čuti svjedočanstvo „iz prve ruke“ ondašnjega predsjednika Odbora za izgradnju dvorane Lisinski Stipe Milanovića, oca hrvatskog premijera. Milanović je potvrdio da je dvorana predugo „čekala“ s dovršetkom izgradnje jer tadašnjim vladajućim strukturama nije bila od primarne važnosti te da je kompletan trošak snosio budžet Grada Zagreba. U nastavku sjednice predstavljena je i nova monografija Dvorane Podsjetnik za budućnost urednice Erike Krpan te su svečano proglašeni i novi počasni članovi Lisinskog, dirigenti Pavle Dešpalj, Nikša Bareza i Vladimir Kranjčević, sada jedini živući nositelji te ugledne titule, nakon upravo 1. siječnja preminuloga Milana Horvata (počast su uz Horvata dosad nosila tek dvojica bivših ravnatelja, Ivo Vuljević i Lovro Lisičić, maestro Lovro von Matačić i skladatelj Igor Kuljerić). Uslijedila je prva od dviju izvedbi Orffovih Carmina Burana toga dana, u 12 sati u velikoj dvorani (druga je bila u 20 sati) kojom je žustro ravnao maestro Kranjčević preferirajući živa i vibrantna tempa u posebnoj verziji popularne kantate za soliste, mješoviti i dječji zbor uz pratnju skupine udaraljki i dva klavira. Posebnost izvedbe bile su dvije legende hrvatskog pijanizma koje su obilježile povijest Dvorane – Pavica Gvozdić, koja je bila solistica prvog koncerta na otvaranju Lisinskog i Vladimir Krpan, čijim je koncertom počeo najvažniji ciklus u produkciji dvorane, Lisinski subotom. Između dviju izvedbi Carmina u 18 sati u Maloj dvorani je dodijeljena nagrada Ivo Vuljević za najboljega glazbenika godine 2013. mezzosopranistici Diani Haller. Riječka se umjetnica s njemačkom adresom uz pratnju sugrađanina Filipa Faka na klaviru publici i članovima ocjenjivačkoga suda odužila malim polusatnim recitalom popijevki, ali i izvedbom središnje arije Angeline iz opere Pepeljuga Gioacchina Rossinija, kojom je ulogom u matičnom kazalištu, Stuttgartskoj državnoj operi, osvojila laskavi naslov.
Klikni za povratak