Vijenac 518

Glazba

JAZZ AD LIBITUM

Naše gore list

Mladen Mazur

Kad se pred jazz-orkestrom ili malim jazz-sastavom pojavi pjevačica, kompletan nastup, zbog prirode ljudskoga glasa (ponekad i stasa), dobiva neku drukčiju dimenziju, pa zna čak i utjecati na ocjenu interpretacije. Naš jazz je u tome bio donedavna deficitaran, dok se nije pojavilo nekoliko vrlo dobrih jazz-vokalistica, od kojih smo neke, primjerice na maloj reviji ženskog vokala u zagrebačkom Kazalištu lutaka prije dvije godine, s užitkom slušali. Mogući je uzrok tim promjenama u prvom redu povratak naše, u ovom trenutku najistaknutije pjevačice jazza, Lele Kaplowitz iz Sjedinjenih Američkih Država, koja se uz uspješne nastupe dijelom posvetila i edukaciji mladih nadarenih jazz-vokalistica. Iz Amerike dovela je svog supruga, vrlo dobra jazz-pijanista i aranžera Joea, ali i donijela nužna iskustva koja se mogu steći samo u domovini jazza. A u kolijevci jazza i specifičnoj atmosferi koja u njujorškom jazzu danas vlada upravo stasa još jedna mlada jazz-dama zamjetnih glasovnih mogućnosti – Thana Alexa Pavelić.

 


Thana Alexa Pavelić

 

Rođena u Velikoj Jabuci 1987, dijelom je odrasla u Hrvatskoj, a otkrivena je još kao šesnaestogodišnjakinja na nastupu u nekadašnjem zagrebačkom B. P. Clubu. Završava studij glazbe i psihologije na New School University u New Yorku, ali je već ranije počela nastupati na raznim klupskim pozornicama, skupljajući za interpretaciju jazza relevantna iskustva. Surađuje s nekima od vrlo poznatih imena njujorške jazz-scene, među kojima su kontrabasist Reggie Workman, bubnjar Bernard Pretty Purdie, saksofonist Billy Harper, bubnjar Antonio Sanchez te pijanisti Junior Mance i Jay Clayton. Kad je big band u pitanju, kao aranžer pojavljuje se i trubač Cecil Bridgewater. Kao jazz-pjevačica Thana Alexa predstavila se u njujorškom Lincoln Centru još prije nekoliko godina, kad je kao vrlo mlada nastupila s grupom naših jazz-glazbenika, predvođenih Boškom Petrovićem, u kojoj su bili i slovenski gitarist Primož Grašič te bas-gitarist Mario Mavrin. U njujorškom je Allen Roomu pjevala uz snažnu potporu vrlo poznatih džezista, kontrabasista Bustera Williamsa i bubnjara Lennyja Whitea. U Hrvatskoj nastupa ponajprije s hrvatskim džezistima pa je na koncertu u maloj dvorani Vatroslava Lisinskog pjevala u društvu s gitaristom Elvisom Penavom i pijanistom Matijom Dedićem. Nastupala je i s Julijem Njikošem, pokojnim Boškom Petrovićem, Ratkom Divjakom, Sarajlijom Sinanom Alimanovićem, Ratkom Zjačom te nekim drugim našim džezistima pretežito u malim sastavima, a od većih ansambala s HGM big bandom i dirigentom Sigijem Feiglom. Na dubrovačkim je nastupima u Lazaretima, kao i u nekim tamošnjim hotelima, nastupala i s vlastitim kvintetom. Od međunarodnih uspjeha vrijedi spomenuti njezin nastup na jazz-festivalu u Bernu uz trio Sama Mortella te da je hrvatska dobitnica slovenske nagrade Jazzon 2011. Alpe – Adria za debitantski, dosad najviše spominjan, solo album Ode To Heroes. No ona je dosad snimila još tri; New Life s mladim bubnjarem Antoniom Sanchezom, Fractal Attraction sa skupinom gitarista Genea Essa te Friends ostvaren sa sastavom našega pijanista Matije Dedića, koji je u tom projektu posegnuo i za njezinom skladbom Siena.

Premda je rođena Njujorčanka, a to joj je i majka, mnogi je naši mediji svojataju kao hrvatsku jazz-pjevačicu, premda je ona ipak mlada američka jazz-pjevačica, koja ponekad gostuje u Hrvatskoj.

Thana Alexa Pavelić privlačna je mlada djevojka s neprijepornim darom za interpretaciju jazza, u kojoj se koristi svim mogućnostima moderne improvizacije, ali zasad ipak u okvirima zadane klasične harmonijske progresije, te očekujemo njezine dalje uspjehe na tom glazbenom polju.

Vijenac 518

518 - 9. siječnja 2014. | Arhiva

Klikni za povratak