Vijenac 518

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

Snima se Srce mesara

Na lokacijama u Zagrebu dulje od mjesec dana traje snimanje Srca mesara, trećeg dugometražnog filma Antonija Nuića, potpisnika segmenta omnibusa Seks, piće, krvoproliće, prilično uspjela filma ceste Sve džaba i odlične psihološke egzistencijalne obiteljske melodrame Kenjac. Projekt koji se realizira u produkciji tvrtke Propeler film te koji pored slovenske tvrtke Staragara i crnogorske Artikulacije Production suproduciraju HAVC, Program MEDIA Europske Unije, HRT, Filmski centar Slovenije i Ministarstvo kulture Crne Gore, storija je o 35-godišnjem Borisu Buriću, trubaču jazz-sastava pred kojim je ženidba s privlačnom i deset godina mlađom psihologinjom Janom Krajač. Dok Boris potječe iz dobrostojeće mesarske obitelji, Jana je odgojena u klasičnom građanskom miljeu, uz oca Zdravka, profesora sociologije, i majku muzejsku kustosicu. Nakon što Zdravko preuzme organizaciju vjenčanja, dotad vrlo skladan odnos između Borisa i Jane kao i njihovih roditelja počet će se mijenjati kad on mladencima daruje prevelik iznos novca, čime će poljuljati mladićevu odluku da zajedno s budućim puncem uđe u obiteljski posao. To je tek početak zavrzlama i nevolja koje će uslijediti, a kroz koje će se prema riječima redatelja profilirati psihološki nijansirani karakteri protagonista i njihovi podjednako komični i dramatični međuodnosi. U naslovnoj ulozi nastupa Bojan Navojec, a pored Ive Babić koja tumači Janu sporedne role interpretiraju Zlatko Vitez, Mirela Brekalo, Ksenija Marinković, Goran Navojec, Filip Šovagović i Filip Križan. Dok fotografiju potpisuje Radislav Jovanov Gonzo, skladatelj filmske glazbe je Hrvoje Štefotić, a scenografija je djelo Nedjeljka Mikca. Priča filma podijeljena je na zimski i ljetni dio, pa će snimanje potrajati sve do ljeta ove godine.

Von Trier i Gilliam  u kinu Europa

Na repertoar zagrebačkog kina Europa 9. siječnja stižu dvije potencijalne poslastice za filmofile, nova ostvarenja kontroverznoga Larsa von Triera i nekad vrlo intrigantna, a danas pomalo umorna Terryja Gilliama. Dok se vizionar Von Trier, preporoditelj danskog, a u određenoj mjeri i europskog filma, predstavlja prvim dijelom iznimno provokativne i strogim cenzorskim predikatima označene dvodijelne erotske egzistencijalne drame Nimfomanka, nekadašnji pridruženi montipajtonovac

 


Nimfomanka

 

Gilliam publici nudi u konkurenciji festivala u Veneciji prikazanu fantastičnu dramu Nulti teorem. Protagonistica je Nimfomanke samoproglašena ovisnica o seksu imenom Joe (Charlotte Gainsbourg), žrtva okrutna premlaćivanja, koja jedne noći sredovječnom Seligmanu (Stellan Skarsgård), čovjeku koji joj je pomogao, počne prepričavati svoja seksualna iskustva. Raskošno dizajniran i vizualno zavodljiv Nulti teorem pripovijeda o računalnom hakeru Qohenu Lethu (Christoph Waltz), čovjeku trajno zaokupljenu željom za otkrivanjem razloga ljudske egzistencije, kojeg u radu ometaju tinejdžer Bob (Lucas Hedges) što ga je poslala uprava njegove tvrtke i atraktivna djevojka Bainsley (Mélanie Thierry).

Američki varalice  u multipleksima

U hrvatske multiplekse stiže i hvaljena krimi-drama Američki varalice, novo ostvarenje suscenarista i redatelja Davida O’Russella (Tri kralja, Boksač) i djelo kojem nakon sedam nominacija za Zlatni globus, uključujući one za najbolji film i režiju, te niza kritičarskih priznanja predviđaju i oskarovske nominacije.

Nova redateljeva suradnja s glumcima Christianom Baleom i Amy Adams, s kojima je realizirao izvrsnoga Boksača, te s Bradleyjem Cooperom i Jennifer Lawrence, koje je afirmirao u prošlogodišnjem oskarovcu I u dobru i u zlu, na istinitim je događajima s kraja 70-ih godina temeljena i dijelom fikcionalizirana farsična priča o velikom korupcijskom slučaju u koji su bili umiješani jedan američki senator, šestorica kongresnika i gradonačelnik Camdena.

Vijenac 518

518 - 9. siječnja 2014. | Arhiva

Klikni za povratak