Vijenac 511

Matica hrvatska

Izložba Ivane Koren, Galerija Matice hrvatske, 26. rujna–10. listopada

Vitalno i svježe slikarstvo

Sonja Švec Španjol

Izložba apsolventice slikarstva Ivane Koren druga je po redu samostalna izložba mlade umjetnice. Portretirajući svoje prijateljice i samu sebe Ivana Koren uvodi nas u svoj intimni svijet. Postavljanjem lijepih mladih djevojaka ispred derutnih i oronulih zidova zgrada stvara se naglašeni kontrast mladosti i starosti, ljepote i ružnoće, vitalnosti i derutnosti. Nasmijanih lica u dinamičnim pozama ženski likovi zrače pozitivnošću i odlikama mladosti. Prošaranost zidova grafitima unosi kaotičnost, a ispisane poruke dijelom prikazuju nasumične grafite, dok s druge strane upotpunjuju priču o prijateljstvu autorice s prikazanim likom. Unatoč kaotičnosti išaranoga zida na autoportretu i portretu prijateljice Antee u prvi plan iskaču pozitivne poruke ispisane živim jarkim bojama kao i afirmativni simboli poput duge i srca. Na slici Antea ravnoteža s dinamičnim likom u skoku postignuta je prikazom velikog oštećenja zida u toplim smeđim tonovima koji dominiraju i u prikazu kose i odjeće prijateljice Antee. Oba djela karakterizira realističan prikaz likova, pozitivnost, dinamičnost i naglašena kaotičnost pozadine ispisane porukama koje ponekad prelaze preko samih likova pa se stvara dvojba da li su likovi stvarni ili dio prikaza na zidu.

 

 


Antea
, 2013.

Prikaz prijateljice na diptihu Maja u potpunosti se razlikuje od opisanih radova. Dok na autoportretu Jesam li još uvijek tamo? i na slici Antea dominira dinamičnost pokreta i išarana pozadina prepuna ispisanih poruka i motiva, lik Maje u prozračnoj bijeloj ljetnoj haljini smješten je ispred napuštene zgrade s razbijenim prozorima. Dok Maja stoji statično, blago se smiješeći, djeluje pomalo ukočeno i nelagodno. Autorica posebnu pozornost posvećuje detaljnom prikazu zgrade na kojoj je ciglasta baza dinamično oslikana debljim kraćim potezima, dok je u gornjem dijelu svako pojedino staklo drukčije oblikovano. Unatoč snažnoj dominaciji zgrade u pozadini Ivana Koren uspijeva istaknuti ljudski lik u prvi plan. Poznavajući karakter svoje prijateljice odlučila je postaviti Maju pred veliku površinu oronuloga zida pretpostavljajući da će ona krhkošću i delikatnošću preuzeti žarište slike, dok je Anteu smjestila pred vrišteći zid znajući da se njezin karakter neće izgubiti u živoj šarenoj pozadini.

Protutežu velikim platnima sa šarenim i dinamičnim prikazima prijateljica čine slike pod nazvane Zid. Manji formati platna tretirani grubljim nanosima boje doslovce stvaraju dojam zida. Nevjerojatni realizam najuočljiviji je u prikazu zida za žutom post-it porukom koja je toliko vjerno prikazana da na fotografiji nije jednostavno razlučiti je li riječ o naslikanom ili stvarnom post-it papiru. Kao što portreti govore o intimnom životu umjetnice u odnosu s dragim osobama, zidovi sadrže odlomak autoričinih misli, onoga što ju u tom trenutku okupira poput podsjetnika na dogovor, obaveza, želja, nadanja i promišljanja.

Izložba Ivane Koren donosi kvalitetna umjetnička djela u kojima se slikarska kvaliteta očituje u vještom tretiranju raznih tekstura pri oblikovanju površina zidova napuštenih zgrada te realističnim građenjem likova ne samo u obliku fizičkog prikaza nego i izričajem karaktera bliskih prijateljica. Kontrasti velikih i malih formata, nagomilanih površina i purističkih prikaza malih ulomaka zida, ljepote mladosti i ružnoće napuštenih objekata savršeno koegzistiraju u prikazu intimnoga svijeta koji je Ivana Koren podijelila s posjetiteljima drugom svojom izložbom.

Vijenac 511

511 - 3. listopada 2013. | Arhiva

Klikni za povratak