Vijenac 511

Glazba

Beethovenov Trostruki koncert za početak Majstorskog ciklusa

Tri laureata i Titan

Ana Vidić

Osim što je pisan za tri solista, i to kao jedini koncert za više od jednog solista u opusu Ludwiga van Beethovena, Trostruki koncert za violinu, violončelo i klavir u C-duru, op. 56 od glazbenika zahtijeva višestruku okretnost: visokorazvijene solističke, komorne i orkestralne vještine. Riječ je o osobitom djelu čije se izvedbe iščekuju sa zanimanjem i koje je pravi mamac za okupljanje vrsnih umjetnika; svojedobno je primjerice okupilo Svjatoslava Richtera, Mstislava Rostropoviča i Davida Ojstraha pod vodstvom Herberta von Karajana, dakako uz Berlinsku filharmoniju, što je od 1969. do danas možda ostala i najlegendarnija snimka tog koncerta.

 

 


Trio Suzuki, Soltani,Sangiovanni u Beethovenovom trostrukom koncertu / Snimio Dinko Bažulić

 

 Osobito iščekivanje pobudila je i izvedba tog Beethovenova Koncerta na samu početku nove sezone zagrebačkoga koncertnog života: Majstorski ciklus Simfonijskog orkestra HRT-a, u srijedu 18. rujna u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog otvorio je nastup glazbenika koji su, unatoč mladosti, stekli dovoljno iskustva, vještine, pa i hrabrosti za upuštanje u takav pothvat. Riječ je o najboljima s posljednjih izdanja naših velikih međunarodnih natjecanja: japanskoj violinistici Mai Suzuki (1989), pobjednici ovogodišnjeg 10. međunarodnog violinističkog natjecanja Vaclav Huml i dobitnici posebne nagrade Simfonijskog orkestra HRT-a za najbolju suradnju s orkestrom; violončelistu Kianu Soltaniju (1992), perzijskoga podrijetla, školovanu među ostalim na Visokoj školi za glazbu u Baselu, koji je prošle godine osvojio prvu nagradu na 5. međunarodnom violončelističkom natjecanju Antonio Janigro, te talijanskom pijanistu Scipioneu Sangiovanniju (1987), najboljem 2011. na 4. međunarodnom pijanističkom natjecanju Svetislav Stančić.

Okupljeni upravo za tu prigodu, prvi su put zajedno nastupili, a svakomu od njih to je ujedno bio prvi put da svira Trostruki koncert. Pod ravnanjem maestra Pavla Dešpalja, mladi glazbenici odazvali su se izazovu sa žarom i razinom muziciranja koja je otkrila svu veličinu zahtjeva koje djelo postavlja pred soliste: virtuoznost, blisku međusobnu suradnju te komunikaciju s orkestrom.

Tri laureata i Titan bio je naslov programa tog prvog koncerta u ovosezonskom Majstorskom ciklusu; iako se Titan odnosio na Prvu simfoniju Gustava Mahlera u drugome dijelu programa, razmjeri pothvata troje mladih glazbenika jednako bi mogli sugerirati taj pojam. Eksplozivnost i entuzijazam njihove suradnje, udruženi s iskustvom maestra Dešpalja i Simfoničara, podarili su zagrebačkoj publici jedinstven doživljaj transformacije mladih glazbenika iz natjecateljskog miljea u profesionalne, koncertne, glazbenike i suradnike na pozornici.

Vijenac 511

511 - 3. listopada 2013. | Arhiva

Klikni za povratak