Vijenac 503

Matica hrvatska

Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj: Marta Faullend Heferer i Cameron Stewart Massey

Toplina muzikalnosti

Zlatko Stahuljak

Duo Marta Faullend Heferer, gitara, i Cameron Stewart Massey, flauta, nastupio je 20. svibnja u Matici hrvatskoj u Zagrebu na jednom od posljednjih koncerata jubilarnoga 10. ciklusa, Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj.

Gitaristica Marta Faullend Heferer rođena je u Zagrebu 1998. Glazbeno obrazovanje započela je na GŠ Blagoja Berse u Zagrebu, a nastavila kod Vesne Faullend Heferer na GŠ Ferdo Livadić u Samoboru. Trenutno je učenica drugog razreda srednje škole u razredu Xhevdeta Sahatxhije. Na državnim natjecanjima osvojila je prvu nagradu 2009, a druge nagrade 2011, kada je bila prvoplasirana i 2013. kao drugoplasirana, a prve nagrade nisu bile dodijeljene. Godine 2009. primila je Zlatno priznanje Split Guitar Festivala te prvu nagradu, kao prvoplasirana, međunarodnoga natjecanja u Goriziji (Italija). Na Omiš Guitar Festu bila je laureatkinja 2010, a 2012. osvojila je prvu nagradu uz najveći broj bodova u svim kategorijama. Godine 2012. primila je najvišu ocjenu te priznanje izvrsnosti na međunarodnom natjecanju Andres Segovia u Velbertu (Njemačka), a 2013. Zlatno priznanje međunarodnog natjecanja Svirel u Sloveniji. Na državnim natjecanjima komornih sastava osvojila je prvu apsolutnu nagradu u svim kategorijama dua 2010. te drugu nagradu 2012. Ostvarila je velik broj solističkih nastupa u Hrvatskoj i u inozemstvu (Slovenija, Italija, Njemačka). Nastupila je u emisijama HTV-a Školski sat i Majstori svirači. U ožujku 2012. nastupila je u MSU-u u Zagrebu uz još četvero mladih gitarista u projektu Youngmasters excellent. Usavršavala se na seminarima Zorana Dukića, Xh. Sahatxhije i Petrita Cekua.


slika Snimio Mirko Cvjetko


Flautist Cameron Stewart Massey rođen je u Varni, Bugarska, 1998. Nakon SAD-a s obitelji dolazi u Hrvatsku, a nakon šest godina redovitoga školovanja u hrvatskoj osnovnoj školi, školovanje nastavlja kod kuće i preko interneta na engleskom jeziku. Flautu je započeo svirati u GŠ Ferdo Livadić u Samoboru u kojoj trenutno polazi 6. razred kod Ivane Štrbac. Već na prvom državom natjecanju 2010. osvojio je prvu nagradu kao prvoplasiran. U jesen iste godine na državnom natjecanju komornih sastava osvojio je prvu nagradu i najveći broj bodova u disciplini dua. Godine 2012. na državnom natjecanju primio je drugu nagradu kao prvoplasiran, a prva nagrada nije bila dodijeljena. U travnju nastupio je na Omiš Guitar Festu u disciplini komornih sastava s gitarom i osvojio apsolutnu prvu nagradu. U prosincu 2012. na državnom natjecanju komornih sastava osvojio je drugu nagradu u disciplini dua u kategoriji srednjoškolaca. Također je nastupio u emisijama Školski sat i Majstori svirači HRT-a.

Duo Marta Faullend Heferer i Cameron Stewart Massey, polaznici razreda komorne glazbe nastavnice Vesne Faullend Heferer u GŠ Ferdo Livadić u Samoboru, izveli su u prvom dijelu programa Pavanu Pierrea Renaudina, trostavačnu Sonatu u F-duru Georga Phillipa Telemanna i šest Rumunjskih plesova Béle Bartóka, u obradbi Arthura Leveringa, a gitaristica Marta još i Etidu u e-molu, op.6, br. 11 Fernanda Sora za gitaru solo, čemu treba u drugom dijelu programa pribrojiti isto tako solistički izvedeno djelo, valcer Maria Carolina skladatelja Antonio Laura. Na početku drugoga dijela programa flautist Cameron najprije je izveo vrlo poznatu solo skladbu Syrinx Claudea Debussyja, a zatim je duo mladih glazbenika izvodio trostavačnu sonatu Francisa Poulenca, u obradi Gregga Nestora, zatim skladbe skladatelja Celsa Machadoa i Maxima Diega Pujola. Za kraj programa duo mladih glazbenika izveo je Libertango Astora Piazzolle.

Izvedba svih točaka programa bila je zamjetne razine za tako mlade glazbenike, jednako u dosegnutom ostvarenju zajedničke svirke Dua, kao i kod onih odvojenih, solističkih nastupa flautista Camerona i gitaristice Marte, s djelima poznatih autora, kao što su F. Sor i Cl. Debussy. Važno je istaknuti kako su ujedno najviši dosezi izvedbe programa bile skladbe ispunjene virtuozitetom, kao što je to bilo u sviranju Sonate G. Ph. Telemanna i Bartókovih Rumunjskih plesova, pri čemu je nužno ukloniti povremenu grubost tonskog virtuoznog izgovora. Toplina muzikalnosti tonskog izraza bila je pak prisutna kod Pavane P. Renaudina, valcera Maria Carolina A. Laura, Syrinxa (Panove svirale) i u Libertangu (stilu novoga tanga) A. Piazzolle. Sveukupnu uspješnost zajedničkoga nastupa Dua Marte Faullend Heferer i Camerona Stewarta Masseyja brojna publika dočekala je burnim odobravanjem.

Vijenac 503

503 - 13. lipnja 2013. | Arhiva

Klikni za povratak