Vijenac 503

Tema

BRANKO FRANCESCHI, POVJERENIK HRVATSKOG PAVILJONA

Izborili smo odličnu lokaciju za paviljon

R. Š.

slika

Rad Kate Mijatović uklopio se u temu bijenala, no mora se istaknuti da joj umjetnica ne podilazi – riječ je o kontinuitetu bavljenja snovima. Koliko je njezina izložba vidljiva na smotri, je li ovo prigoda i za otvaranje novih suradnji?

U pravu ste, projektima u kojima nastoji osvijestiti zanemarivanje dimenzije i važnosti nesvjesnoga Kata Mijatović bavi se već dvadesetak godina. Budžet raspoloživ za venecijanski nastup, a riječ je o oko 860.000 kuna, omogućio joj je da rad razvije globalno. Zahvaljujući Arhivu snova online www.arhivsnova.hr i istoimenom Facebook-profilu sada je moguće da u njemu sudjeluje publika iz cijeloga svijeta. Paviljon i projekt već su u prvim danima Bijenala doživjeli velik odaziv, a reakcije su odlične. Bazen nesvjesnoga svakodnevno se puni novim snovima, tako da smo jako zadovoljni i vjerujemo u nastavak i razvoj projekta i nakon završetka smotre. Umjetnica je već dogovorila nastupe na nekoliko izložbi širom svijeta. Lokacija Zattere pokazala se kao pun pogodak, paviljon dnevno vide stotine posjetitelja.

S obzirom da smo nakon raspada Jugoslavije ostali bez stalnoga paviljona u Giardinima, nastupi na Bijenalu podrazumijevaju i brigu oko prostora za izlaganje. Kako ste došli do Ticijanove dvorane (Sala Tiziano)?

Bili smo uporni i imali smo sreće. Nakon tri dana potrage u siječnju ove godine pronašli smo prostor koji je volumenom, arhitekturom i položajem u potpunosti odgovarao našoj zamisli. A sretna je okolnost i da se u neposrednoj blizini nalazi Squero di San Trovaso, posljednje brodogradilište gondola unutar središta Venecije aktivno više od tri stojeća, s čijim smo vlasnikom dogovorili ne samo nabavu nego i uređenje gondole po konceptu performansa. Na koncu je za potrebe performansa vlasnik brodogradilišta odradio i ulogu gondolijera.

Nakon natječaja za nastup na prošlom venecijanskom Bijenalu arhitekture, ovo je prvi put da Ministarstvo kulture raspisuje natječaj i za izlaganje na Bijenalu suvremene umjetnosti.

To je vrlo važan korak i osobno sam zadovoljan što se to dogodilo. Nadam se da takva praksa neće ostati samo za izbor predstavnika za Venecijanski bijenale, već da će se primjenjivati za sve visokobudžetne projekte kojima se naši umjetnici predstavljaju na međunarodnoj sceni. Mi smo ponosni da smo pobijedili na prvom takvu natječaju za vizualne umjetnosti i da je naš uspjeh opravdao njegovo uvođenje.

Vijenac 503

503 - 13. lipnja 2013. | Arhiva

Klikni za povratak