Vijenac 502

Kazalište

30. TJEDAN SUVREMENOG PLESA, 26. svibnja–8. lipnja, Zagreb, Rijeka, Karlovac

Raznolike predstave

Ivana Slunjski

Program obljetničkog izdanja Tjedna suvremenoga plesa zaokružuje dosadašnju festivalsku strategiju – njegovanje sveobuhvatnoga pristupa plesnoj umjetnosti, heterogena selekcija, predstavljanje rada inozemnih i domaćih autora, opetovana suradnja s već ugošćivanim umjetnicima. U slavljeničkome tonu 30. tjedan više se okreće upravo tim poznatim autorskim poetikama, na taj način povezujući programske sastavnice proteklih desetljeća. Od novih imena tu su Yoram Karmi i izraelska Fresco Dance Company, koji će otvoriti festival s predstavom Kerber, a čije je gostovanje potpomoglo Izraelsko veleposlanstvo u Zagrebu. Kako i naslov govori, predstava se bavi troglavim mitološkim bićem koji čuva ulaz u Had. Portugalska koreografkinja Vânia Gala prikazat će međunarodnu koprodukciju Cooling Down Signs s temom apatije nastalu u sklopu europskoga projekta Beyond Front@ – Bridging New Territories u kojem sudjeluje i Hrvatski institut za pokret i ples. Projekt Beyond Front@ zastupljen je još jednim događanjem nazvanim Dance Communication Lab. Britanski plesni umjetnik u usponu, vrsni plesač kathaka, Aakash Odedra dolazi s programom Rising. Uz vlastitu koreografiju pleše i koreografije eminentnih autora Russella Maliphanta, Akrama Khana i Sidija Larbija Cherkaouija. Među novije autore hrvatske scene ulaze Pavle Heidler s predstavom Behind the Sun o praksi kao umjetničkom temelju, Stošija Zrinski s Dječjim crtežom, kolažom plesnih sola, i Melita Spahić Bezjak s In Between Tracing Reflections kojom istražuje percepciju gledatelja i izvođača. Alen Čelić, glumac, mimičar i pedagog, iako na sceni dulje vrijeme, prvi put nastupa na Tjednu s predstavom Hotel Memorial zasnovanom na mimi i fizičkom teatru.


slika Iz predstave Kerber


Izraelska autorica Yasmeen Godder nakon pred­stava Two Playful Pink, I’m Mean, I Am, Love Fire i Singular Sensa­tion niz nastavlja sa See Here Change, nedavno premijerno izvedenom u Berlinu. Uvijek zanimljivih teza i bogatog koreografskog jezika, Godder novim radom dekontekstualizira i preslaguje osobne priče izvođačica ne bi li dočarala ženstvenost u stalnoj izgradnji i razgradnji. Belgijska skupina Thor vraća se s Clear Tears / Troubled Waters, radom također novijega datuma. U predstavi koja obilježava dvadeset i pet godina djelovanja skupine staroga festivalskog znanca Thierryja Smitsa nadahnula je melankolija. Viscontijev film Rocco i njegova braća poslužio je Emiju Grecu u Roccu za razradu tjelesnih i duševnih krajnosti plesača. Predstava je 2012. proglašena najboljom nizozemskom produkcijom. Tjelesno zahtjevnim predstavama Thierryja Smitsa i Emija Greca pridružuje se i Jim Paula Ribeira, prethodnim dvjema blizak i univerzalnom tematikom, propitivanjem uloge pojedinca u društvu, a polazi od karizmatične osobnosti Jima Morrisona. Gostovanje Josefa Nadja uvijek je pobuđivalo veliku pozornost. U specifičnoj formi Nadjeva plesnog kazališta Vrane spajaju mimske, plesne, likovne elemente i uživo izvođenu glazbu.

Osim navedenih autora, inozemnu selekciju čine predstave Julie Dossavi, Matjaža Fariča, Iztoka Kovača i EnKnapGroupa te Miloša Sofrenovića, a na hrvatskoj platformi zastupljeni su i Zagrebački plesni ansambl, Liberdance, BADco, Improspekcije, Kik Melone, MASA dance co., O.N.E., Matija Ferlin, Maša Kolar, Marjana Krajač, Andreja Široki, Žak Valenta i Škola suvremenog plesa Ane Maletić. Izbor iz domaće platforme okosnica je riječkoga programa, a Karlovac ugošćuje Liberdanceovu predstavu La Femme.

Uz izvedbeni program na festivalu će se održati i simpozij Danas nisam umrla tako lijepo u organizaciji teatrologinje Une Bauer i koreografkinje Marjane Krajač, zamišljen kao niz razgovora tematski povezanih odnosom plesa i osnovnih životnih uvjeta te ovisnošću ideja i koncepata o materijalnim uvjetima življenja.

Vijenac 502

502 - 30. svibnja 2013. | Arhiva

Klikni za povratak