Vijenac 501

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

Sedmi Jewish Film Festival


Od 19. do 25. svibnja u zagrebačkim kinima Europa i Grič traje sedmi Jewish Film Festival,


slika Borbene djevojke


manifestacija s programom naslova koji tematiziraju brojne aspekte judaizma, a koja se ove godine prvi put širi izvan Zagreba, pa će tako od 7. do 9. lipnja segment filmskoga programa biti prikazan i u Rijeci.


slika Ljubav koja ne poznaje granice


Središnji motivi izabranih ostvarenja uvijek su holokaust te tradicionalni i suvremeni oblici židovske kulture kao i redovito složeni odnosi suvremenosti i tradicije, no trajna je tendencija organizatora da izborom filmova, popratnih predavanja i radionica, kao i učenicima osnovnih škola i gimnazija namijenjenim programom Edukacijska jutra radi na senzibiliziranju publike za pitanja tolerancije, suživota i interkulturnog dijaloga.


Borbene djevojke


Program ovogodišnjega festivala čini više od pedeset dokumentarnih te igranih filmova dugog i kratkog metra, a među odabranim dokumentarcima čak su dva nova oskarovca, film Inocente redatelja Seana Finea i Andree Nix te Sačuvati obraz autora Daniela Jungea i Sharmeen Obaid-Chinoy. Dok je Inocente snažna intimistička priča o odrastanju senzibilne mlade umjetnice odlučne ne pokleknuti pred sivilom svakodnevnoga života, Sačuvati obraz na potresan način govori o ženama žrtvama napada kiselinom u Pakistanu. Festival otvara hvaljena i na festivalu u Palm Springsu nagrađena egzistencijalna drama Kad svane dan veterana Gorana Paskaljevića, poetična storija o ostarjelom beogradskom profesoru violine Miši Brankovu kojeg tumači Mustafa Nadarević, koji otkriva da je zapravo Židov prezimena Vajs i sin čovjeka ubijena u logoru na Starom sajmištu. U program festivala uvrštena su i dva intrigantna domaća dokumentarca,


Ljubav koja ne poznaje granice


Ljubav koja ne poznaje granice Jakova Sedlara s pričom o životu Ivice Vranetića, koji je kao sedamnaestogodišnjak spašavao Židove da bi se nakon dvadeset godina čekanja oženio spašenom djevojkom Ernom Montillo, te 10 mjeseci za život Mladena Ćapina, na knjizi 1941: godina koja se vraća Slavka Goldsteina temeljena storija o sudbini autorove obitelji tijekom 1941. u Karlovcu.


Tjedan Afrike u Tuškancu


U sklopu Filmskih programa u zagrebačkom kinu Tuškanac 20. i 21. svibnja održava se Tjedan Afrike, manifestacija koja ambicioznije gledatelje želi upoznati s predstavnicima manje poznatih kinematografija s veličinom drugoga kontinenta.


slika


Prikazuju se tri filma, Naša strankinja redateljice Sare Bouyain, u suprodukciji Francuske i Burkine Faso realizirana drama o dvjema Francuskinjama različitih dobi koje osim afričkoga podrijetla povezuje i želja za otkrivanjem vlastitih korijena, potom u Berlinu 2004. Kristalnim medvjedom ovjenčana obiteljska drama Drvena kamera, priča o južnoafričkom tinejdžeru Madibi, koji za razliku od svog vršnjaka kojeg će odvući kriminal slučajno pronađenom kamerom snima svoju obitelj i vlastitu okolinu, te tjeskobna psihološka drama Ezra Nigerijca Newtona I. Aduake, storija o traumatičnoj sudbini dječaka žrtve otmice i pretvaranja u ubojicu tijekom građanskog rata u Sijera Leoneu.


Veliki Gatsby u kinima


Na repertoar domaćih multipleksa 16. svibnja stiže raskošna ekranizacija glasovitoga romana Veliki Gatsby Francisa Scotta Fitzgeralda u režiji Australca Baza Luhrmanna i s Leonardom DiCapriom u naslovnoj ulozi. Ekstravagancijama i kiču sklon filmaš i ovdje ostaje vjeran sebi, pa je njegovo čitanje velikog i teško filmičnog američkog romana, čija se radnja zbiva u New Yorku tijekom ludih dvadesetih godina prošloga stoljeća, naglašeno stilizirano i u svim segmentima očekivano pretjerano, te ne posjeduje suptilnost i delikatnost koju Fitzgeraldova proza zahtijeva.

Vijenac 501

501 - 16. svibnja 2013. | Arhiva

Klikni za povratak