Vijenac 500

Kazalište

Kazališni globus - svijet

Jasen Boko

Othello za laptopom


London – Jedna od željno očekivanih ovogodišnjih londonskih premijera izvedena je na sceni Olivier National Theatrea u režiji Nicholasa Hytnera, direktora kazališta koji je nedavno najavio povlačenje s čelnoga mjesta nacionalne kuće. Othello, s Adrianom Lesterom u naslovnoj ulozi, sudeći po prvim kritikama ispunio je velika očekivanja. Smješten u današnje vrijeme, komad započinje sastankom mletačkoga senata u podzemnoj ratnoj sobi, da bi se nastavio na Cipru u vojarni opremljenoj najsuvremenijom tehnikom. Premještanjem u situaciju s početka 21. stoljeća neke su stvari pomaknute u samoj biti tragedije: Jago u izvedbi odličnoga Rorryja Kinneara postaje središnji lik i oko njega, a ne oko Othella, kreće se cijela priča. Pojavljuju se još neke dvojbe: u svijetu interneta i laptopa na sceni postaje malo vjerojatno da Othello poludi zbog nestanka običnoga rupčića, što onda vodi u ubojstvo iz ljubomore. No manje primjedbe koje je iznijela kritika ne mijenjaju zaključak: riječ je o iznimnoj, velikoj i inteligentno mišljenoj predstavi, jednoj od najboljih režija velikoga majstora Hytnera.


Kad staromodno postane moderno


New York – Drama The Assembled Parties Richarda Greenberga u režiji Lynne Meadow i produkciji Manhattan Theater Cluba praizvedena je na Broadwayu. I premda kritike pišu kako je riječ o ponešto „staromodnoj drami“, svi se slažu da je riječ o izvrsnoj produkciji, a termin staromodno rabe zapravo kao pozitivnu odrednicu. Drama je izgrađena oko dvaju božićnih obiteljskih okupljanja u bogatoj židovskoj obitelji, između kojih je prošlo dva desetljeća. Lagano propadanje obitelji i niz odličnih karakterizacija povod je za psihološku dramu u kojoj nema lošega mjesta. Elegija o posebnoj vrsti žena, stilu života i kazališnom žanru kojega je sve manje u vremenima samopromocije i bolesne ambicije potrošačkoga društva oduševila je i kritiku i publiku.


Kako pomoći sebi?


Moskva – Annie Baker, američka dramatičarka, nije nepoznata ruskoj publici. Njezina drama Aliens igrana je u trima ruskim kazalištima, a premijera njezina novog komada


slika


Transformacije u kružnom ogledalu, koji u ruskoj varijanti nosi naslov Započnimo iznova, u znamenitom kazalištu MHAT privukla je veliku pozornost publike. Riječ je o drami koja okuplja petero sudionika u radionici samopomoći, a svaki od njih ima svoje razloge zbog kojih je na tom mjestu. U režiji Adriana Giurgea, rumunjskoga redatelja koji živi u Americi, produkcija, unatoč gorčini koju nosi, ima i mnoštvo duhovitih, čak i urnebesno smiješnih trenutaka, a zahvajujući odličnoj glumi ruskih glumaca predstava je dobila vrlo pozitivne kritike. Činjenica da produkcija ne nudi odgovore ni gotova rješenja čini je osobito uspješnom, a snažan emocionalni odgovor publike na taj mozaični komad najbolje o tome svjedoči.


Mladi redatelji

traže publiku


Ljubljana Robinzon, treća ovogodišnja premijera projekta BiTeatar, održana je u Lutkarskom kazalištu u Ljubljani. Projekt je osmišljen kako bi mladim redateljima, koji u sustavu institucionalnih kazaišta teško dolaze do profesionalne šanse, omogućio javno predstavljanje. U ovoj, prvoj godini projekta, javnosti će se na sceni Kulturnica predstaviti petero mladih redatelja: Renata Vidič, Tatjana Peršuh, Jaka A. Vojevac, Andrej Jusa i Yulia Roschina.


slika


Robinzon, treća premijera u nizu, autorski je projekt Jake A. Vojevca, dramaturginje Simone Hamer i glumca Klemna Janežiča, koji se bavi poznatim Defoeovim romanom. Robinzon nema fiksiranu dramaturgiju, nego publici nudi pedesetak prizora, a koji će se od njih odigrati na sceni i kojim redom, odlučuje sama publika. Tako se svaku večer u interakciji publike i autorskog tima rađa nova i originalna predstava.

Vijenac 500

500 - 2. svibnja 2013. | Arhiva

Klikni za povratak