Vijenac 500

Kazalište

Kazališni globus - Hrvatska

Lidija Zozoli

Međunarodni festival Malih scena u Rijeci


Jubilarni dvadeseti Međunarodni festival malih scena u Rijeci bit će ove godine od 2. do 11. svibnja i ugostiti mahom hrvatske kazališne produkcije i koprodukcije uz tek jedno strano, vrlo zvučno ime. Festival će otvoriti osječka predstava Unterstadt Ivane Šojat Kuči u režiji Zlatka Svibena, najuspješnija hrvatska kazališna produkcija protekle sezone, koja će biti prikazana na sceni HNK Ivana pl. Zajca. Nakon nje slijedi Matanićeva režija Finih mrtvih djevojaka Dramskoga kazališta Gavella prema scenariju Mate Matišića, zatim predstava Jalova Magdalene Lupi Alvir u koprodukciji mariborskoga KUD-a Borza iz Slovenije i riječkoga Trafika, a u hrvatske produkcije ubrajaju se još Žuta crta Zagrebačkoga kazališta mladih u režiji Ivice Buljana, riječka adaptacija romana Vedrane Rudan Dabogda te majka rodila i brijunska produkcija Teatra Ulysses Cabaret Brecht – Zadrživi uspon Artura Uia u režiji Lenke Udovički. Drama Slovenskoga narodnog gledališča na festivalu će gostovati s predstavom Olivera Frljića Božić u Ivanovih Vvedenskoga, beogradski Atelje 212 izvest će Pedeset udaraca Baračkova u režiji Ane Grigorović, a Jugoslovensko dramsko pozorište Shakespeareova Othela u režiji Miloša Lolića. Iz Makedonije dolazi predstava Moličreov život Mihaila Bulgakova u izvedbi Makedonskoga narodnog teatra iz Skopja i u režiji Aleksandra Popovskog. Najzanimljivije je gostovanje na festivalu predstava Miranda nastala prema Shakespeareovoj Oluji u režiji Oskarasa Karšunovasa i izvedbi njegova kazališta iz Vilniusa. Predstave je ove godine birala Željka Turčinović, a o nagradama na festivalu odlučivat će međunarodni žiri i žiri Novoga lista.


Bok festival u Bjelovaru


Bjelovarski odjeci kazališta, nakon što su se nekoliko godina nastojali profilirati kao relevantan lokalni kazališni festival, ovogodišnjim se – recesijom uvjetovanim programom – vraćaju u okvire prijateljskoga glumačkog druženja s publikom. Tako će, između rukometnog turnira, glumačkih radionica, pjesničkih recitala posvećenih vinu i kazalištu biti izvedene kazališne produkcije Bjelovarskoga kazališta (Zbogom pameti i Medeja), a od gostujućih predstava bjelovarska će publika vidjeti monodramu Ive Gregurevića Život može biti lijep, monodramu Borisa Svrtana Moj slučaj u produkciji Kazališne družine Histrion te monodramu Ecije Ojdanić Bobočka. Ostale predstave hrvatskih kazališta na Bok festu su Čisto ludilo Gradskoga kazališta Komedija, Fine mrtve djevojke Dramskoga kazališta Gavella, Ne igraj na Engleze Satiričkoga kazališta Kerempuh, Terapija Teatra Rugantino, Glumice i to u produkciji Kazališta Knap, Pričaj mi o Gorkome HNK-a iz Varaždina i plesna predstava Plesnoga studija Liberdance Djeca u igri. Bjelovarski odjeci kazališta traju od 4. do 12. svibnja.


Čehovljev Višnjik u zagrebačkom HNK-u


HNK u Zagrebu priprema premijeru Čehovljeva Višnjika u režiji slovenskoga redatelja Vita Taufera, a premijerna je izvedba najavljena za 10. svibnja. Ove je sezone Čehov ponovno vrlo izvođen pisac, tako da postavljanje posljednje drame velikoga ruskog dramatičara u središnjoj nacionalnoj kući ne bi trebalo biti čudno. S obzirom da u predstavi glume Alma Prica (Ranjevska), Iva Mihalić (njezina kći), Ana Begić (njezina pokćerka), Milan Pleština (Gajev) zatim Dušan Bućan, Franjo Kuhar, Danko Ljuština, Lana Barić, Ljubomir Kerekeš, Dora Lipovčan, Goran Grgić, Ivo Gregurević i Žarko Potočnjak, bit će to sjajan završetak sezone HNK-a u Zagrebu.


Gostovanje Solitudes Solo u ZPC-u


Nakon Platforme.hr, prezentacije hrvatskoga suvremenog plesa održane od 25. do 29. travnja, zatim proslave Međunarodnoga dana plesa 29. travnja kao i plesne premijere Do kosti Irme Omerzo u zagrebačkom plesnom centru, zagrebačku publiku očekuje još plesnih svečanosti. Središnji događaj kazališne sezone svakako je festival Tjedan suvremenog plesa, koji će se ove godine održati trideseti put. Kao najava Tjedna, u zagrebačkom Plesnom centru 17, 18. i 19. svibnja gostovat će kanadski koreograf Daniel Léveillé s predstavom Solitudes Solo, kojom taj koreograf predstavlja plesače vlastite trupe. Zahtjevna koreografija predstave pokazuje ne samo izvrsnu formu plesača nego i autora, koji uspijeva svojom umjetničkom vizijom plesnih sola izazvati divljenje publike. Bachova glazba i nevjerojatne koreografske zamisli ovdje su samo da bi istaknule ljepotu ljudskoga tijela u pokretu i savršenost tog pokreta kojim se estetska poruka prenosi publici.

Vijenac 500

500 - 2. svibnja 2013. | Arhiva

Klikni za povratak