Vijenac 496

Matica hrvatska

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ: IVAN STJEPAN MARINIĆ

Potpuno vladanje instrumentom

Zlatko Stahuljak

Potkraj veljače u Velikoj dvorani Matice hrvatske u Zagrebu priredio je violončelistički recital Ivan Stjepan Marinić. Bio je to sedmi koncert ovosezonskoga, jubilarnoga desetog, ciklusa Mladih glazbenika u 171. godištu Matice hrvatske.


slika


Ivan Stjepan Marinić rođen je 1997. Učenik je prvoga razreda Srednje glazbene škole Pavla Markovca u Zagrebu u razredu prof. Dore Kuzmin. Redovito se usavršava kod prof. Maje Virant (Krško, Slovenija i Zagreb). Nastupa kao solist, u komornim sastavima i u gudačkom orkestru na svim važnim nastupima škole u Zagrebu (Hrvatski glazbeni zavod, Hrvatsko društvo skladatelja, Hrvatski povijesni muzej i dr.), jednako tako diljem Hrvatske (Jastrebarsko, Samobor, Velika Gorica, Varaždin, Vinkovci, Lipik, Osijek, Krk) te u Sloveniji. Kao solist nastupio je 2012. uz pratnju Gudačkog orkestra GŠ Pavla Markovca. Nagrađivan je na hrvatskim i na međunarodnim natjecanjima. Tako 2010. osvaja drugu nagradu na Međunarodnom natjecanju Rudolf Matz u Dubrovniku i treću nagradu na Međunarodnom natjecanju Antonio Janigro u Poreču, a 2011. slijedi treća nagrada na Međunarodnom natjecanju Petar Konjović u Beogradu, dok 2012. osvaja prvu nagradu na državnom natjecanju kao najmlađi sudionik u kategoriji. Višestruko je nagrađivan i na državnim natjecanjima komorne glazbe u Opatiji. U toj disciplini usavršavao se kod Thomasa Carolla u Londonu.

Na programu recitala Ivana Stjepana Marinića bio je Preludij Johanna Sebastiana Bacha iz 2. suite za violončelo solo u d-molu, BWV 1008, trostavačna Sonata za violončelo i glasovir Johanessa Brahmsa Adagio na hebrejske teme iz Kol Nidrei Maxa Brucha, op. 47 i treći stavak Rhapsodije concertante, Danza, Borisa Papandopula. Glasovirsku pratnju preuzela je Renata Hill, poznata korepetitorica Gudačkog odjela Muzičke akademije u Zagrebu, solistica i komorna glazbenica.

Mirno i vrlo sabrano, uz ozbiljnost prve emisije tona velike kantabilnosti, započeo je I. S. Marinić svoj recital Preludijem J. S. Bacha. Slijedila je izvedba Sonate J. Brahmsa, pri kojoj se znalački uključila glasoviračica Renata Hill. Ostvarena je primjerena razina zajedničkoga dometa uz prikazanu svrsishodnost sigurnoga glazbenog odgoja na umjetničkom putu našega mladog violončelista. Nakon sjedeće kratke stanke recital je nastavljen religioznom skladbom Kol Nidrei M. Brucha. Izvorno zavjetna molitva Kol Nidrei izvodi se u predvečerje velikoga židovskog Dana pomirbe. Bio je to miran uvod u žestinu Papandopulova Plesa, obdarena poznatom ljepotom nadahnuća skladateljske prpošnosti i visoke izvedbeno-tehničke domišljatosti, pri čemu je mladi Marinić pokazao izrađenu sposobnost virtuoznoga dometa na violončelu, kao i visoku razinu muzikaliteta u potpunom vladanju instrumentom, na kraju recitala.

Vijenac 496

496 - 7. ožujka 2013. | Arhiva

Klikni za povratak