Vijenac 492

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

Snima se...


Nekoliko dana prije Božića na platou ispred zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti započelo je snimanje igranofilmskog omnibusa u produkciji Dramskog programa Hrvatske televizije. Riječ je o djelu sastavljenom od tri kratka filma radnih naslova Bomba, Rođendan i Podstanar koje režiraju redom Dario Juričan, Hana Jušić i Sonja Tarokić te Andrija Mardešić, daroviti, vrlo zanimljivi i potentni autori koje se proglašava mladim (ili mlađim) nadama i budućnošću hrvatskog filma.


slika


Osim humornim diskursom i Adventom kao vremenom zbivanja, priče su dijelom međusobno povezane mjestima radnje i nestankom električne energije kao inicijalnim dramskim okidačem, a prva je od njih humorna drama koju režira Dario Juričan, producent i redatelj u filmskoj udruzi Blank_filmski inkubator, suizdavač časopisa Filmonaut te autor zapaženog kratkog filma Imaš ti neku priču? Središnji segment omnibusa redateljski potpisuje autorski dvojac Jušić–Tarokić, iza kojeg je niz vrlo uspjelih samostalnih (Crveno, Gluha, Zimica, Danijel, Mušice, krpelji i pčele) i nagrađivani zajednički projekt Pametnice, a koje se u novom kratkišu na duhovit način bave dječjom storijom o klinki kojoj propada rođendanska proslava. Andrija Mardešić (Krik u tmini, Prokleti...) režira crnu komediju o supružnicima kojima sve više smeta neprestano miješanje susjeda u njihov život. U važnijim ulogama nastupaju Daria Lorenci, Bojan Navojec, Rakan Rushaidat, Janko Popović Volarić, Filip Radoš, a snimanje traje do 31. siječnja.


Sjećanja u Tuškancu


Nakon zimske stanke repertoar Filmskih programa u kinu Tuškanac nastavlja se ciklusima posvećenima pokojnim glumačkim i redateljskim imenima. Riječ je o glumicama Vivien Leigh, koje se publika može prisjetiti u Veneciji nagrađenom i za dvije nagrade BAFTA nominiranom romantičnom dramom Duboko modro more Anatolea Litvaka iz 1955, o Hedy Lamarr, koje se sjećamo projekcijom za dva Oscara nominirane pustolovne romantične vestern-drame Petrolej (Boom Town) Jacka Conwaya iz 1940. te o nedavno preminuloj Sylviji Kristel, koju možemo pogledati u naslovima Vjerna žena Rogera Vadima, Uličarka Waleriana Borowczyka i Privatni sat Alana Myersona. U Litvakovu Dubokom modrom moru temeljenu na kazališnom komadu scenarista Terencea Rattigana, Leighova je neurotična supruga uglednoga suca kojeg napušta zbog veze s naočitim, ali alkoholu sklonim pilotom. Petrolej donosi priču o dvojici prijatelja i naftaša koji će se sukobiti zbog ljubavi prema istoj djevojci. A redom osrednji pa i slabi filmovi s ikonom suptilne i estetizirane celuloidne erotike 70-ih Sylvijom Kristel, koji su s vremenom izgubili na provokativnosti, u sjećanju ostaju ponajviše po njezinim ulogama. Projekcijom u Cannesu 1995. nagrađene egzistencijalne ratne drame Odisejev pogled posjetitelji Tuškanca mogu se prisjetiti i prije godinu dana preminula te u domaćoj distribuciji prilično zanemarena Grka Thea Angelopoulosa, dok se u Veneciji 1941. nagrađenim filmom Noćni leptir sjećamo produktivnoga češkog scenarista i redatelja Františeka Čápa.


Operacija Bin Laden u kinima


Iza naslova Operacija Bin Laden, koji 17. siječnja kreće u kinodistribuciju, krije se najnovije ostvarenje oskarovke Kathryn Bigelow (Pakleni val, Čudni dani), za četiri Zlatna globusa nominirana akcijska triler-drama izvorna naslova Zero Dark Thirty, kojoj se predviđa i bogata oskarovska žetva. Posrijedi je vrlo intrigantna i uzbudljiva storija o desetljetnom CIA-inu lovu na vođu Al-Kaide Osamu Bin Ladena, za čiji su se uspjeh najzaslužnijima pokazali isprva neiskusna mlada agentica Maya i njezin iskusniji kolega Dan.


slika


U skladu s autoričinim ugledom, film je opet gruba i žestoka muška priča, kojemu se prigovara zbog navodno neuvijena zagovora mučenja i psihofizičkih tortura u saslušavanju pojedinaca osumnjičenih za terorizam.

Vijenac 492

492 - 10. siječnja 2013. | Arhiva

Klikni za povratak