Vijenac 490

Glazba

KORAK U ŽIVOT, dobrotvorni koncert Zagrebačke filharmonije

Glazbena doboš-torta

Maja Stanetti

Čini se da nijednom koncertu po provjerenom i publici privlačnu – i već uvelike zlorabljenu receptu – red arija i dueta, red zborova i uvertira, nema svečanoga kraja bez Brindisi, napitnice iz Verdijeve Traviate. Troje glavnih solističkih protagonista koncerta bili su sopranistice Valentina Fijačko i Lana Kos te tenor Zoran Todorović uza Zagrebačku filharmoniju u pretplatničkom Plavom ciklusu, a koncert je ujedno bio dobrotvoran. Humanitarna akcija Korak u život Zagrebačke filharmonije i Rotary Cluba Zagreb Kaptol organizirana je već peti put, a prikupljena sredstva namijenjena su stipendiranju mladih ljudi koji su odrasli bez roditeljske skrbi, a imaju želju da nakon punoljetnosti, kada odlaze iz domova za nezbrinutu djecu i udomiteljskih obitelji, nastave visokoškolsko obrazovanje. Akcija je dosad, u četiri godine, uspjela pomoći 121 takvom brucošu. Jedan je od njih i mladi dirigent Alan Kljajić, student Muzičke akademije. O nadarenom Kljajiću prikazan je i kratki dokumentarni film, koji je bio i dio izravnoga televizijskog prijenosa koncerta. Pojedinačna se ulaznica, osim pretplatnika, mogla nabaviti za 200 kuna, a prihodima za akciju iz poluprazne dvorane pribrojeni su i oni koje su pribavili gledatelji pozivima i slanjem sms-poruka pa više od 200.000 prikupljenih kuna nije zanemariva suma.


slika

Zoran Todorović, Lana Kos, Valentina Fijačko i Ivan Repušić primaju priznanja na kraju koncerta


Cijela je scenerija na kraju koncerta koji je predvodio uspješni mladi dirigent Ivan Repušić, s Verdijevom Napitnicom, bila u uobičajenu pogonu. Od pljeskanja po taktu do sramežljiva pjevušenja uz izvođače. Ali maštovitost se u dodacima već iscrpljivala u pjevanju isto tako neizbježne Puccinijeve arije O mio babbino caro iz opere Gianni Schicchi u smjeni dviju sopranistica. Kada će se već jednom s malo više od zrna ukusa netko dosjetiti da je koncept izlizan ma koliko on bio za široku publiku koja će navodno radije pohrliti na takozvana popularna djela, koja je čula stotinama puta. Ah, gotovo smo u tom konceptu zaboravili E lucevan le stelle iz Puccinijeve Toske i spomenuti Nessun dorma iz Turandot, kojom je završio službeni dio programa. Oprezno, a malo jače instaliranih osigurača i s nešto svojstvene silovitosti uredno ju je ispostavio Zoran Todorović, pjevač zavidne međunarodne karijere, čuvajući snage za svijetli pobjednički kraj. Bogatim glasom i s mnogo samokontrole Lana Kos, ne odolijevajući zovu povremene koketerije u zajedničkim točkama s Valentinom Fijačko i na kraju Zoranom Todorovićem, ipak se hrabro i zrelo ogledala u teškim arijama Elvire iz Verdijeve opere Ernani i naslovnoga lika iz Puccinijeve Manon Lescaut. U nadasve popularnu programu u kojem su ponajviše mogli uživati novi ljubitelji opere, i Zbor HNK-a, koji je pripremio Ivan Josip Skender, imao je svoje svijetle trenutke izdvoji li se samo Zbor Cigana iz Verdijeva Trubadura. Kao da im je statični koncertni nastup umjesto scenskoga, često raskalašena, dao više tonske kompaktnosti, moćne punine i uvjerljivosti. Vrlo razborito i odmjereno s dosta nijansi Zbor HNK-a donio je i zbor iz Leoncavallove opere I Pagliaci. Cjelovečernju opernu priredbu za humanitarnu akciju Zagrebačke filharmonije i Rotary Cluba Zagreb Kaptol dobre je volje, prilagodljivo, pouzdano i pomalo već rutinirano predvodio dirigent Ivan Repušić. U dobrotvornom je smislu koncert polučio svoju svrhu i priskrbio još kojemu brucošu novi korak u život. U programskoj koncepciji nalik na finu doboš-tortu našlo se privlačnih trenutaka, a čini se da je glazbeno najljepšu svjećicu upalila Valentina Fijačko arijom Margarete iz Gounodova Fausta.

Vijenac 490

490 - 13. prosinca 2012. | Arhiva

Klikni za povratak