Vijenac 487

Matica hrvatska

KONCERTI U POVODU MILETIĆEVIH DANA

Glazba u nasljeđe

Zlatko Stahuljak

U Sisku, od 17. do 19. listopada, održani su 12. dani glazbe Miroslava Miletića, festivala pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture RH, Sisačko-moslavačke županije i Grada Siska, u organizaciji gradske galerije Striegl, a uz programski odgovornu, marljivu i uspješnu voditeljicu Valentinu Badanjak Pintarić.

Dugogodišnji član Matice hrvatske i promicatelj njezine djelatnosti u Sisku, jedan od najizvođenijih hrvatskih skladatelja u domovini i inozemstvu, violist i utemeljitelj međunarodno vrlo uspješna Gudačkog kvarteta Pro arte Zagreb te organizator i glazbeni pedagog Miroslav Miletić proslavio je 22. kolovoza ove godine 87. rođendan. U uvodu programske knjižice 12. Miletićevih dana, prilagođenom tekstu iz vlastite knjige U zagrljaju glazbe (2012) uza sam tekst o skladatelju Miletiću, Zdenka Weber navela je sav do danas poznat popis brojnih skladbi toga glazbenog tradicionalista, čiji tonski jezik ima izvorište u hrvatskim napjevima, ali je istodobno u trajnu dosluhu s duhom novoga glazbenog izričaja.


slika S koncerta u Crkvi sv. Kirina


Autorska večer skladatelja Miroslava Miletića u Župnoj crkvi Svetog Kvirina, 17. listopada, u povodu 65. godišnjice skladateljskog rada, uz prigodne govore započela je praizvedbom Koncerta za violinu i gudače, op. 6 Ivana pl. Zajca. Taj rani opus vrlo poznatoga hrvatskog skladatelja revidirao je i orkestrirao Miroslav Miletić. Kao solist nastupio je Tomaš Tulaček, gost iz Češke, s međunarodnom karijerom niza nastupa u Europi. Vrlo zakučasto Zajčevo djelo izveo je Tulaček sa širokim rasponom tonske slike svoje muzikalne svirke, uz pratnju sastava: violine – M. Graziani i B. Balaž, viole – D. Rucner i M. Miletić i violončelo I. Doljan. Slijedio je niz vrijednih djela Miroslava Miletića. Tri za orgulje (Elegija, Hvarska litanija, Cantus – Toccata), za gitaru – Međimurska/Hrvatska suita, Sonatina za violinu i gitaru, skladba Centone za flautu i gitaru, zatim Mladenove pjesme za mezzosopran i flautu i Ples za violinu solo. U izvedbi tih djela nadahnuto su sudjelovali: orguljaš Edmund Andler-Borić, violinist Marco Graziani, dobitnik prve nagrade na prvom netom održanom Hrvatskom natjecanju mladih glazbenih umjetnika Papandopulo, mezzosopranistica Tihana Herceg Ivšić, gitarist Viktor Vidović te flautistica Tihana Zahirović-Negrerie, svi uz burno odobravanje brojnog slušateljstva, jednako izvođačima kao i skladatelju.

Osamnaestoga listopada u Glazbenoj školi Frana Lhotke održan je koncert mladih umjetnika pod naslovom Glazba nasljednicima. Miletićeva djela izvodili su: Djeca plešu (2 stavka) Ana Tomšić, glasovir, Monolog, Benjamin Jagec, klarinet, Sonatina, Ivona Konjetić, glasovir, Slavno doba, Ivor Prajdić, glasovir, 3 stavka za 4 ruke i Humoreska, Ivana Galić i Karlo Ivančić, glasovir, i na kraju rasporeda Vlatko Šporčić, Impresije za trubu. Navedena su djela mahom namijenjena mladom uzrastu glazbenika, kao i njihovim pedagozima. Vrlo su svidljiva i pitka. Drugog dana izvedena su pak djela isključivo hrvatskih skladatelja, iste namjene: Harlekinska etida Ive Josipovića, Tena Avdić, glasovir, Zlatne stijene Adalberta Markovića, Valentina Kasaić, harmonika, Dans la nuit i Ton etoile Berislava Šipuša, I. Konjetić, glasovir, Suzi Josipa Hatzea, Robinjica Blagoja Berse i U lovu je mjesec na sunce Dore Pejačević, Iva Mihelić, sopran, i Po načinu starih, I. Prajdić, glasovir. Sve su izvedbe bile visoka dometa, a izvodioci velikom većinom sadašnji ili bivši polaznici Glazbene škole Frana Lhotke u Sisku. Jednako je sigurna bila i glasovirska pratnja Sanje Krivošić uz nastupe B. Jageca, I. Mihelić i V. Šporčića.

Devetnaestoga listopada, zadnjega dana, nastupio je ansambl Acoustic Project pod geslom All that music... Prema otisnutom programu navodi se kako se ansambl okuplja deset glazbenika, u sastavu: flauta, oboa, glasovir, vibrafon, bubnjevi i gudački kvintet. Na početku rasporeda izveden je Miletićev Glas iz Dubrovnika, stavak za klarinet i gudače posvećen Gradu nakon razaranja 6. prosinca 1991. Nastupio je klarinetist Bruno Philipp, dobitnik 1. nagrade na spomenutom Hrvatskom natjecanju (1–7. listopada), a zatim je ansambl izveo Sarabandu G. F. Händela, Fugu J. S. Bacha i Preludij kontrabasista Ansambla Dubravka Palanovića. Slijedila su još djela sedmorice autora popularnijega glazbenog sadržaja, i to u obradbi D. Palanovića za ovaj sastav glazbenika, uz iznimku jednog autora i vlastite skladbe, a uključujući ona neumrlih imena Händela i J. S. Bacha. Cijeli zaključni koncert, nastup solista Philippa, a jednako i skladbe genija prošlih stoljeća, kao i one Clair de lune Claudea Debussyja u nizu manje poznatih imena, pobudile su veliko odobravanje publike na izvrsno posjećenim 12. danima glazbe Miroslava Miletića.

Vijenac 487

487 - 1. studenoga 2012. | Arhiva

Klikni za povratak