Vijenac 484

Glazba

3. festival komorne glazbe MAG Split

Treći i dosad najbolji

Tatjana Alajbeg

Treći festival komorne glazbe u organizaciji Udruge mladih akademskih glazbenika (MAG) izrastao je u najbolji i najcjelovitiji dosad. Običavali smo isticati da je ta manifestacija dobrodošla u upotpunjavanju koncertnoga zatišja između Splitskoga ljeta i koncertne sezone, ali ove je godine ostvarila i mnogo više od toga. Splitsko ljeto glazbeno je bilo vrlo siromašno, a koncertne sezone u gradu Splitu nema. Neugodno nam je to izricati i (uzaludno) ponavljati – Split nema ni koncertne agencije ni koncertne dvorane, a iluzorno je očekivati da će se splitski HNK uz svoju operu, dramu i balet, a i aktualne nevolje koje već jako dugo traju, skrbiti o koncertnom životu. Živimo u stoljetnoj kolijevci južnohrvatske kulture koja gubi obrise grada – teško se s tim miriti. Srećom, tu su naši magovci, mladi i poneseni splitski glazbenici koje krasi visok stupanj duga, a time i odgovornosti prema naslijeđenoj baštini.


slika S MAG-festivala u Muzeju grada Splita


MAG-ova vrijedna manifestacija pokazala se središnjim splitskim glazbenim događajem ove godine. Četiri su koncerta održana u Muzeju grada Splita (u gotičkoj dvorani već redovitog domaćina koji zdušno podupire MAG-ova nastojanja), a jedan u katedrali Sv. Dujma, gdje su članovi Udruge počeli nastupati.

Prvi je koncert predstavio Mendelssohnov Oktet u Es-duru, op. 20. Violinisti Marco Graziani, Lovorka Vidović, Ankica Šoša i Alina Gubajdullina, violisti Ivan Hut i Stipe Marinić te violončelistice Sunčana Hut i Mia Grubišić poletnim su i nadahnutim muziciranjem uzorno uveli u bogati niz glazbenih večeri.

I ove godine iznimnim nas je nastupom počastio New Sax Quartet u sastavu Nikola Fabijanić, Gordan Tudor, Goran Jurković i Tomislav Žužak. Tumačenjem djela Georga Gershwina, Dubravka Palanovića, Gabriela Peirnea, Tene Ivane Bojić te Jacquesa Petita iskazali su vrhunsko umijeće protkano neodoljivim šarmom i gospodskim manirama – bila je to prava fešta lijepe glazbe koja je razdragala oduševljene slušatelje.

Zagrebački gitaristički kvartet vrsnim je izvedbama glazbe Françoisa Couperina, Johanna Sebastiana Bacha, Adalberta Markovića, Oscara Petersona i Alberta Ginastere potvrdio dobro nam znanu visoku razinu. Tomislav Vasilj, Krunoslav Pehar, Melita Ivković i Frane Verbanac skladnim su i opojnim sviranjem ispunili večer osobitom ljepotom.

Četvrti je koncert zračio iskrenom duhovnošću – ponizno predavanje gudačkog trija u sastavu Petra Hrnjak Skroza, violina, Ivan Hut, viola, i Sunčana Hut, violončelo, potpuno je sraslo s inspirativnim ozračjem splitske katedrale. Svjedočili smo istinski cjelovitom tumačenju znamenitih Bachovih Goldberg varijacija, BWV 988, koje je tom komornom sastavu prilagodio Dmitrij Sitkovetsky.

Završna je večer darovala rijetku prigodu susreta s nonetom. Ansambl gudača i puhača – violinist Mykola Havyuk, violist Aleksandar Jakopanec, flautistica Marija Bašić Markotić, oboistica Katarina Grubić, klarinetist Jaroslav Sadovy, hornist Frano Igor Barović, violončelistica Mia Grubišić, fagotist Vasko Lukas i kontrabasist Pjero Malkoč okrunili su ciklus koncerata vrlo uspješnim i izvrsno usklađenim interpretacijama Noneta Louisa Spohra i Bohuslava Martinua.

Sve je koncerte krasila iznimna posjećenost, a to je potvrda da glazba u Splitu nije zamrla, da je koncertna publika još tu i da srdačno pozdravlja i iskreno zahvaljuje svim nastojanjima Udruge MAG.


Vijenac 484

484 - 20. rujna 2012. | Arhiva

Klikni za povratak