Vijenac 484

Film

Uz 14. školu medijske kulture Dr. Ante Peterlić

Mediji u vremenu

Josip Grozdanić

I 14. škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić, koja se tijekom posljednje trećine kolovoza treći put održala u gradu Zrinskih Čakovcu, nastavila je siguran hod stazama koje su utrle prethodne škole. Stazama koje podrazumijevaju bogat nastavni rad i intenzivno radioničko stvaralaštvo, niz predavanja iz praktički danomice ekspandirajućeg područja medijske kulture, iz klasične i suvremene filmske teorije, o novim i već pomalo okoštalim medijima, o radu na televiziji i na filmu podjednako, ukratko o svim segmentima stvaralaštva vezana uz film i medije, odnosno o nužnosti pedagoškoga širenja znanja o sedmoj umjetnosti i njezinu razumijevanju, baš kao i o važnosti razvijanja svijesti o prirodi, funkcijama, načinima djelovanja i nikad većem utjecaju medija na našu svakodnevicu i nas same. Iscrpnim teorijskim predavanjima, podrobnim analizama celuloidnih remek-djela te njihovih semantičkih i poetskih slojeva, pristupačnom obradom teorijskih i praktičnih znanja u radionicama režije, scenarija, glume, snimanja, kamere, montaže i fotografije, kao i u onima animiranoga filma, televizijske i radijske reportaže te postprodukcije zvuka, polaznici vrlo aktivno u predanom radu, ali i neformalnima druženjima s predavačima i voditeljima radionica stječu znanja i vještine koje će, kako je naglasio predsjednik Škole Nikica Gilić, nastaviti dalje prenositi učenicima, što i jest konačna i najvažnija svrha ovakva rada.


slika Radionica za dokumentarni film


Vrsnošću, zrelošću i zaokruženošću realiziranih formi i ove su se godine na završnim prezentacijama istaknuli radionica za dokumentarni film voditelja Damira Čučića i stručnih suradnika Tamare Cesarec i Hrvoja Mršića, radionica TV-reportaže pod vodstvom Dražena Ilinčića i uz stručnu suradnju Jana Klemschea, radionica za kameru i snimanje voditelja Borisa Poljaka i stručnih suradnika Dinke Radonić i Jere Gruića (odličan humorni noarovski naslov Paint It Black s elaboracijom učinkovite uporabe crno-bijele fotografije, sjena i različitih lokalnih osvjetljenja), radionica za igrani film Snježane Tribuson, Branka Linte i Vjerana Pavlinića (ekranizacija prošle godine na radionici za scenarij Zvonimira Jurića izabrane priče Masaža), za radiodramu Vedrane Vrhovnik čiji su polaznici također na zanimljiv način adaptirali Masažu, za animirani film Ede Lukmana i Jasminke Ljubić Bijelić (izvrsne kratke vježbe na temu animacije plesa), za digitalnu fotografiju Darija Petkovića, Milivoja Kuhara i Tomislava Buze, za montažu Ivane Fumić, Slavena Zečevića i Lee Mileta te za postprodukciju zvuka Dubravke Premar.

Moglo bi se reći da je zaštitni znak ove Škole bio Damir Čučić, svježi pulski laureat koji se u Čakovcu predstavio i kao filmski i radijski glumac, no koji je na prezentaciji najveći pljesak zasluženo osvojio vrlo emotivnim doksom o slijepom dječaku Eriku i njegovoj najboljoj prijateljici Isidori iz mjesta Strahoninec kraj Čakovca. Realizirana kombinacijom novog materijala snimljena tijekom Škole i kroz posljednje dvije godine snimljena arhivskog materijala koji funkcionira i kao svojevrsni found footage, priča o odnosu Erika i Isidore osvaja iznimnim šarmom, duhom i humorom, ali ponajprije nevjerojatnom ležernošću, neposrednošću i prirodnošću mladih protagonista koji svakako zaslužuju i dužu filmsku formu. U okviru radionice TV-reportaže realizirana su čak tri očekivano zabavna, inventivna, pronicava i lagano ironijski pomaknuta priloga, o festivalu krumpira (kalampera, tj. kalampjera), mještanima općine Belica najvažnije namirnice kojoj su 2007. čak podignuli i spomenik, o neobičnom privatnom muzeju oldtimera u mjestu Selnica i o suočavanju opet Beličana s učestalim pohodima kokošara. Premalo je mjesta za detaljnije osvrte na produkte svih radionica, no i ovo ukratko opisano odlična je pozivnica za 15. školu medijske kulture Dr. Ante Peterlić.


Vijenac 484

484 - 20. rujna 2012. | Arhiva

Klikni za povratak