Vijenac 484

Glazba

1. Korkyra Baroque Festival

Barokna glazba u raskošnu ruhu

Vilena Vrbanić

Festival je svečano otvoren 7. rujna izvedbom barokne moreške ispred katedrale Sv. Marka, u kojoj su sudjelovali Kulturno-umjetničko društvo Moreška i Hrvatski barokni ansambl. Za tu je prigodu skladatelj i dirigent Ivan Josip Skender priredio glazbu za morešku – znameniti viteški bojni ples s mačevima – na osobit način. Aranžirao je tri sačuvane plesne figure iz rukopisa Baltazara Bogišića – Sfidu, Ruggieru i Spagnolettu nepoznatih autora te ih uklopio u modernu koreografiju. Da bi popratio svih osam plesnih figura (kolapa), uporabio je i plesne ulomke iz barokne umjetničke glazbe. Tako se na otvaranju Festivala moreška plesala i uz glazbu posuđenu iz opusa Monteverdija, Lullyja, Allegrija, Charpentiera i Moureta, za razliku od korčulanske moreške koja se već desetljećima pleše s glazbom Krste Odaka skladanom 1939.


slika Na otvaranju moreška se plesala uz glazbu posuđenu iz opusa baroknih majstora


Prvi koncert prvoga Korčulanskog baroknog festivala održan je u katedrali. Nastupio je londonski Academy of Ancient Music, koji se ubraja među najcjenjenije svjetske ansamble za ranu glazbu. Pod vodstvom američkoga teorbista Williama Cartera i uz škotsku sopranisticu Mhairi Lawson, jedanaest je vrsnih glazbenika na koncertu pod naslovom Ayres for the Theatre predstavilo izbor iz glazbenoscenskih djela Henryja Purcella.

Drugi festivalski koncert održali su domaći umjetnici. Pod dirigentskim vodstvom Saše Britvića, ujedno umjetničkog ravnatelja Festivala, snage su udružili Hrvatski barokni ansambl, Akademski zbor Ivan Goran Kovačić, sopranistica Marija Kuhar Šoša, mezzosopranistica Helena Lucić Šego, tenor Dejan Vrbančič i bas Goran Jurić da bi izveli Mesiju Georga Friedricha Händela. Koncert je održan u dominikanskoj crkvi Sv. Nikole, a u njezinu je klaustru nešto kasnije naš istaknuti čembalist Pavao Mašić održao solistički recital na kojem je izveo dio repertoara koji se nalazi i na njegovu nagrađivanom nosaču zvuka 1685.

Hrvatski barokni ansambl u katedrali je zasvirao i u nedjelju, 9. rujna. Na koncertu Simfonija, suita, sonata, koncert publiku su zadivili flautistica Ana Benić, čembalist Pavao Mašić te violinistica i koncertna majstorica Laura Vadjon. Oni su, uz komorni sastav koji su činili Tanja Tortić (violina), Ivan Jakšeković (violina i viola), Adam Chelfi (violončelo) i Helena Babić (kontrabas), izveli djela Sorkočevića, Bacha, Marinija, Vivaldija i Purcella.

Na početku drugoga tjedna Korkyra Baroque Festivala belgijski je ansambl Currende pod vodstvom Erika Van Nevela ispunio svaki kutak crkve Sv. Nikole raskošnim harmonijama Requiema Tomása Luisa de Victorije. Večer poslije barokna Pietà u crkvi Svih svetih bila je savršena kulisa za koncert francuskog ansambla Le Parlement de Musique, koji je pod vodstvom Martina Gestera izveo Couperinove Leçons de Ténèbres, tužaljke Velikog tjedna. U crkvi Sv. Mihovila, otmjenog manirističkog oblikovanja, ujedno i najmanjoj od svih crkava u kojima se održavao Festival, 12. rujna nastupili su violinistica Laura Vadjon i čembalist Krešimir Has. Publici su predstavili raznovrstan repertoar sastavljen od komornih djela Händela, Corellija, Böhma, Schmelzera, Uccellinija, Castella i Frescobaldija.

Nastup European Union Baroque Orchestra pod vodstvom Margaret Faultless ponovno nas je vratio u crkvu Sv. Nikole. Taj orkestar, poznat i kao kulturni ambasador Europske Unije, u svoj je repertoar Baroque Splash! uvrstio orkestralne suite Telemanna, Bacha i Händela.

Locke Consort, barokni kvartet iz Nizozemske, u crkvi Svih svetih priredio je koncert The World of Purcell na kojem je uz Purcellova izveo i djela engleskih i drugih autora koji su utjecali na znamenitog otočkog skladatelja.

Pretposljednja je večer ponudila dva koncerta. Najprije je u katedrali nastupila La Venexiana, trenutno najpoznatiji svjetski aktivni madrigalski sastav, te je pod vodstvom Claudija Cavine i uz sopranisticu Robertu Mameli zadivio koncertom Era la Notte: Claudio Monteverdi. U kasnijem su terminu u Sv. Mihovilu nastupili violinist Bojan Čičić i čembalist Pavao Mašić, članovi ansambla Symblema, te uz svjetlost svijeća izveli program Frescobaldi and Corelli: Orpheus of Their Time. Prvi Korkyra Baroque Festival završio je u veselom tonu uzbudljivim nastupom baroknih rockera Red Priesta, koji su u atriju Poglavarstva grada Korčule oduševili koncertom Nightmare in Venice.

Osim pomno izabranih izvođača i programa, za izvrsnost novoga festivala zaslužni su i jedinstveni ambijenti korčulanskih crkava te predan rad nemale skupine volontera. Publika je na Korčuli prepoznala tu dobitnu kombinaciju te je u zavidnom broju ispunila svaki koncert. Nadajmo se stoga da će Kokryra Baroque Festival, nakon uspješnoga početka, postati tradicionalan događaj u širokoj lepezi korčulanske turističke i kulturne ponude, nudeći ljubiteljima klasične glazbe nove vrijednosti, užitke i obogaćenje duha.


Vijenac 484

484 - 20. rujna 2012. | Arhiva

Klikni za povratak