Vijenac 482

Likovna umjetnost

Likovni globus

Marko Kružić

Dubrovački Sveti Vlaho

Dubrovnik – Zbog velikog zanimanja, do 16. rujna u dubrovačkim muzejima ostaje otvorena izložba Sv. Vlaho u povijesti i sadašnjosti. Izložba je koncipirana u tri cjeline, od kojih je kult Svetog Vlaha prezentiran u žitnici Rupe, dok je u Kneževu dvoru prezentiran razvoj kulta u starom Dubrovniku, odnosno Dubrovačkoj Republici, Sv. Vlaho u državnoj simbolici i umjetnosti. Voditeljica je projekta koji na izložbi prikazuje više od tristo predmeta Pavica Vilać, dok postav izložbe potpisuje kustosica Ivona Michl. Ostalo potražite na www.dumus.hr.

Stošićeve Mrtve prirode

Split – U Galeriji Meštrović otvorena je izložba skulptura Dalibora Stošića pod naslovom Mrtve prirode. Stošić predstavlja svoj novi skulptorski opus kojim na prvi pogled mijenja dosadašnji izričaj. Kiparskim intervencijama i asambažima Stošić dojmljivo ogoljuje umjetničku fikciju i svojim umjetničkim izričajem razotkriva pojam egzistencije umjetničkog djela kao takva. Njegove mrtve prirode začudni su i vrlo karakterni asamblaži mrtvih prepariranih dijelova tijela animalnog podrijetla. Kustos je izložbe Andro Krstulović Opara. Stošićevu izložbu pogledajte i na www.splitsko-ljeto.hr, kojeg je ona sastavni dio.

Kada odeš Marije Lopac

Varaždin – U sklopu ovogodišnjeg Špancirfesta u varaždinskom Salonu palače Sermage Gradskog muzeja otvorena je izložba Kada odeš Marije Lopac. Kako piše Barbara Vujanović, zajednička poveznica je sjećanje na djetinjstvo, na prošlost, životnu memoriju koju reinterpretira izborom slika i grafika. Preispitujući na taj način vlastitu osobnost izgrađenu na temelju odgoja, obrazovanja i društvenih okolnosti umjetnica se osvrće na kategoriju vremena i čovjeka koji mu nastoji ući u trag. Izložba Marije Lopac otvorena je do 16. rujna.

Petercolove Polovice

Novigrad – Galerija Rigo predstavlja prvu novigradsku samostalnu izložbu Gorana Petercola Polovice. Kako u katalogu piše Sabina Salamon, Petercol sva četiri rada istovremeno priljubljuje arhitekturnim elementima prostora i tematizira smetnju u kontekstu vizualne umjetnosti revidirajući pojam prostora i umjetničkog djela istodobno. Započinjući na mjestu gdje nije sasvim ugodno, on provocira situacije u kojima se znanje i percepcija susreću, a da pritom obje bivaju poljuljane. Uživa u pitanjima i sporadičnim odgovorima koje prepoznajemo kao nova poglavlja u radu. Izložba traje do 9. rujna. Više potražite na www.galerija-rigo.hr.

Porečki 52. anale

Poreč – U Istarskoj sabornici do 9. je rujna otvoren 52. annale, naslovljen Prizivanje prošlosti. Izbornica Radmila Iva Janković odabrala je Laru Badurina, Tomislava Brajnovića, Marijana Crtalića, Ivana Kožarića, Andreju Kulunčić, Kristinu Leko, Davida Maljkovića, Luizu Margan, Dalibora Martinisa, Sofiju Silviju, Slavena Tolja, Dubravku Vidović i Silvija Vujičića, a temom istražuje recentno zanimanje umjetnika za povijest, gdje umjetnik traga za uzrocima, kako bi se mogle shvatiti posljedice prisutne u sadašnjem vremenu, čime disciplina povijesti kao da opet uspostavlja dobrano poljuljani dignitet magistra vitae. Izložba ostaje otvorena do 9. rujna.

Mimarine tri teme

Zagreb – U zagrebačkom Muzeju Mimara otvorena je izložba Tri teme iz fundusa Muzeja Mimara. Na izložbi će biti predstavljeni umjetnički predmeti iz triju različitih muzejskih zbirki: stakla, slikarstva, crteža, grafika i iluminacija. Jedna tema obuhvaća trideset odabranih radova koji nam pojašnjavaju svu bujnost europske staklarske djelatnosti 19. stoljeća, druga tema približuje dvije slike iz rubensovskog okruženja, dok nam treća pokazuje tri sitnoslike iz 14. stoljeća Zakarija Ahtamarcija, armenskog sitnoslikara i pisara. Izložba ostaje otvorena do 14. listopada.

Waiting for the Revolution

Luxembourg – MUDAM, Musée d’Art Moderne Grand-Duc Jean priredio je izložbu Sanje Iveković Waiting for the Revolution. Do sredine rujna predstavljena je panorama radova koji su nastali od 1975. do danas.


slika


Rad Sanje Iveković, od njezine rane fotografije i performansa do velikih suradničkih i javnih projekata posljednjih godina, može se karakterizirati kao kritička umjetnička praksa, uložena u politiku slike i tijela te analizu konstrukcije identiteta u medijima, uz primjenu strategije političkog angažmana, solidarnosti i aktivizma. Kustosi su izložbe Christophe Gallois i Enrico Lunghi. www.mudam.lu.Marko Kružić

Vijenac 482

482 - 6. rujna 2012. | Arhiva

Klikni za povratak