Vijenac 477

Kazalište

Kazališni globus - svijet

Jasen Boko

Sterijino pozorje

u znaku polemika

Novi Sad – Prošloga tjedna završeno Sterijino pozorje, festival nacionalne drame i kazališta, izazvalo je nakon dodjele nagrada brojne negativne reakcije, a prašina se podigla koliko zbog selekcije Ksenije Radulović toliko i zbog (ne)dodijeljenih nagrada. Apsolutni je pobjednik festivala predstava Radnici umiru pjevajući autorice Olge Dimitrijević i redateljice Anđelke Nikolić u koprodukciji BITEF teatra i fonda Heartefact, koja je osvojila nagrade za predstavu u cjelini, režiju i dramski tekst. Nedodjeljivanje jedne glumačke nagrade te priznanja za kostimografiju i scenografiju razljutila su mnoge pa su se obrušili na žiri u kojem je sjedila i intendantica zagrebačkoga HNK-a Ana Lederer. No veće probleme od nagrada izazvala je činjenica da se od svih velikih srbijanskih kazališta u konkurenciji našao jedino Atelje 212, dok je veći dio natjecateljske produkcije nastao u manjim kazalištima ili neovisnim grupama, što je stavljeno na dušu izbornici koja je tijekom cijeloga festivala morala braniti svoj izbor. Upravo ravnatelj Ateljea Kokan Mladenović (iako je u konkurenciji imao čak dvije predstave) bio je najglasniji u kritikama izbora predstava i nedodjeljivanja nagrada, ali je plimni val nezadovoljstva zahvatio velik dio srbijanskih kazalištaraca.

Broadway broji dolare

New York – Srce svjetskoga komercijalnog kazališta, njujorški Broadway, objavio je rezultate svoga poslovanja u posljednje dvije godine (2010. i 2011), a ono što je najzanimljivije u podacima jest procjena koliko je dolara kazalište donijelo gradu New Yorku. U turističkim anketama jedan od najčešćih odgovora na pitanje zašto turisti dolaze u Veliku jabuku jest upravo posjet nekom od kazališta, a čak 11,2 milijarde dolara (ili više od 68 milijardi kuna) dobiti donijela su kazališta gradu putem turističke potrošnje i producentskih ulaganja. Izračunato je da zahvaljujući Broadwayu egzistira 86.000 radnih mjesta. Sve zajedno pokazuje porast od deset posto u odnosu na prethodno razdoblje pa se u show businessu sigurno ne može govoriti o krizi. Najskuplji mjuzikl u tom razdoblju bio je Spiderman, koji je koštao nevjerojatnih 75 milijuna dolara (blizu pola milijarde kuna!), ali se ta investicija već isplatila. Rasle su i cijene ulaznica, koje su dosezale i astronomskih 480 dolara (za Producente), a samo u prošloj godini brodvejske je predstave vidjelo više od šest milijuna gledatelja, koji su na blagajni ostavili više od 600 milijuna dolara. I tko onda kaže da se od umjetnosti teško živi?

Vijenac 477

477 - 14. lipnja 2012. | Arhiva

Klikni za povratak