Vijenac 477

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

Lukas Nola snima Šuti


Na savskom nasipu nedaleko Zagreba do kraja lipnja traje snimanje obiteljske socijalne drame Šuti, petoga dugometražnog igranog filma Lukasa Nole. Projekt se realizira u suprodukciji Kinorame i HRT-a te pod producentskom palicom Ankice Jurić Tilić, a riječ je o drami o nasilju u disfunkcionalnoj obitelji. U središtu zbivanja na stvarnim ljudskim sudbinama temeljene priče isprva je mlada Beba u interpretaciji Tihane Lazović, djevojka koja odrasta uz agresivnog i nasilnim ispadima sklonog oca kojeg tumači Milan Pleština, te majku alkoholičarku u izvedbi Lane Barić.


slika


Kad Beba pomisli da je u vršnjaku Mirku pronašla srodnu dušu, pokazat će se da ni on ne predstavlja luku spasa. U žarištu je Nolina zanimanja obiteljsko nasilje u siromašnoj sredini, nešto o čemu se prema riječima redatelja obično šuti uz okretanje glave od stvarnih problema. Dok Nola, koji se posljednjih godina naslovima Foto atelje i Svi uvjeti za priču afirmirao i kao redatelj eksperimentalnih filmova, potpisuje i scenarij filma, direktor fotografije je Mirko Pivčević, montažer Slaven Zečević, scenograf Ivan Veljača, a kostimografkinja Ana Savić-Gecan. U sporednim ulogama u filmu za koji se Nola pripremao punih sedam godina nastupaju Živko Anočić, Ksenija Pajić, Ksenija Marinković, Bojan Navojec i drugi.


Filmovi Seijuna Suzukija na Tuškancu i u Rijeci


slika


U sklopu Filmskih programa u kinu Tuškanac sve do 2. srpnja, a u riječkom art-kinu Croatia do 24. lipnja, traje velika retrospektiva filmova glasovitog i kontroverznog japanskog redatelja i glumca Seijuna Suzukija. Bit će prikazana čak 22 filma autora koji je sve do sredine 80-ih godina bio malo poznat izvan matične kinematografije, sve dok se dobar glas o njemu nije počeo širiti najprije zahvaljujući kinotečnim retrospektivama diljem svijeta, a potom i DVD-izdanjima nekih od njegovih ključnih ostvarenja poput gangsterske krimi-drame Ožigosan da ubije iz 1967. i žanrovski srodna Tokijskog vjetropira realizirana godinu prije. Kao nezavisan filmaš koji je tijekom polustoljetne karijere režirao 53 dugometražna igrana filma, redatelj pravog imena Seitaro na glas je došao kao izraziti postmodernist čiji filmovi s pričama o otuđenju i dehumanizaciji nasilnoga suvremenog društva poput dobra vina s vremenom samo dobivaju na kakvoći. Suzukija mnogi danas drže ravnopravnim prvacima filmskoga postmodernizma Godardu i Nagisi Oshimi, a njegovoj popularnosti pridonosi i činjenica da ga u panteon svojih redateljskih uzora smještaju i takva autorska imena kakva su ona Kar-wai Wonga, Quentina Tarantina i Jima Jarmuscha. Retrospektiva je priređena u povodu stote obljetnice djelovanja producentske tvrtke Nikkatsu, u okrilju koje je filmski buntovnik Suzuki realizirao većinu filmova.


Kraljevstvo izlazećeg Mjeseca u kinima


U redovitu kinodistribuciju krenula je hvaljena satirična romantična drama Kraljevstvo izlazećeg Mjeseca, osmi dugometražni igrani projekt darovitoga Wesa Andersona. Kao i njegova prethodna djela, primjerice satiričnu humornu dramu Rushmore, komediju Obitelj čudaka, humornu pustolovnu dramu Panika pod morem i sjajnu animiranu pustolovnu komediju Fantastični gospodin Lisac, i Kraljevstvo izlazećeg Mjeseca odlikuju naglašene stilizacije, redateljske majstorije, pomaknute i bizarne situacije u kojima se zatječu slikoviti likovi, obilje šarma te empatična duhovitost prožeta sjetom i tugom, baš kao i raspoloženi nastupi glumačke postave predvođene Edwardom Nortonom, Bruceom Willisom te oskarovkama Tildom Swinton i Frances McDormand. Kad u nimalo privlačnu provincijskom primorskom mjestu u Maineu 1965. zapaze nestanak dvoje zaljubljenih klinaca, mještani će se dati u potragu za njima, a na vidjelo će ubrzo izbiti sva obilježja života u sredini u kojoj su empatija i briga za drugoga potpuno nepoznati pojmovi.

Vijenac 477

477 - 14. lipnja 2012. | Arhiva

Klikni za povratak