Vijenac 477

Matica hrvatska

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ: Natan Zlodre i Marta Sesar

Dečko, dama, gitara, flauta

Mladi gitarist Natan Zlodre i flautistica Marta Sesar nastupili su 21. svibnja u Matici hrvatskoj. Natan Zlodre (Sinj, 1996), učenik prvoga razreda Srednje glazbene škole Pavla Markovca u Zagrebu u razredu Xhevdeta Sahatxhije, dvostruki je pobjednik međunarodnog natjecanja Omiš Guitar Festival 2010. i osvojio je dosad dvije prve nagrade na natjecanju Daleki akordi 2008. i 2010. Marta Sesar (Zagreb, 1997) polazi šesti razred Osnovne glazbene škole Zlatka Grgoševića pri Narodnom sveučilištu Sesvete u razredu prof. Fanike Ivančić. Flautu svira pet godina s vrlo zapaženim rezultatima. Na međunarodnom natjecanju u Dugom Selu osvojila je prvu nagradu, a na regionalnom natjecanju 2010. u Bjelovaru osvojila je drugu nagradu. Oboje glazbenika polazili su majstorske tečajeve vodećih glazbenika.


slika

Natan Zlodre


U prvom solističkom dijelu Zlodre je svirao suitu L’Infidele Sylviusa Leopolda Weissa, Capriccio br. 22 i 15 Luigija Legnanija, Introdukciju i Allegretto Napoleona Coste, Arapski capricho Francisca Tarrege i El Choclo Angela Villolda u obradi R. Dyensa. Dva stavka (Menuet i Paysane) iz suite S. L. Weissa, suvremenika J. S. Bacha, pisani u originalu za lutnju – svojedobno vrlo raširena žičanog glazbala po kojem se cijela umjetnost gradnje kao i graditelji gudačkih glazbala nazivaju liuteristi (maestro di liutaio, luthier i sl. u drugim jezicima) – na početku su zazvučala toplo uz radosno odobravanje brojne mlade publike. Nježno i s odličnom tehničkom sigurnošću izvedena su zatim i oba capriccia L. Legnania kao i oba djela pedagoškoga karaktera N. Coste. Jednako uzorno i dopadljivo izveo je zatim šesnaestogodišnji mladi gitarist Natan Zlodre djelo F. Tarrege i na kraju Klip kukuruza (El Choclo) A. Villolda, vrlo popularnu skladbu iz isto tako popularna žanra tanga, a u obradbi R. Dyensa za gitaru. Cijeli prvi dio programa, nastup gitarista N. Zlodre, bio je burno pozdravljen.


slika

Marta Sesar / Snimio Mirko Cvjetko


Uz glasovirsku pratnju Margarete Golenić u drugom je dijelu Marta Sesar na flauti izvela Salonsku mazurku, op.16 Alberta Franza Dopplera, 1. stavak (Allegro) iz Koncerta u G-duru Johanna Joachima Quantza, varijacije na Rossinijevu temu Frederica Chopina i Ohridejske bisere Nella Milottija. Mazurka prvoga flautista, a potom i šefa dirigenta bečke opere A. F. Dopplera, izvedena je već uvodno s prekrasnim i srebrnkastojasnim zvukom i izgovorom svirke petnaestogodišnje flautistice Marte Sesar na početku drugoga dijela programa. Slijedio je jednako tako izveden brzi prvi stavak koncerta J. J. Quantza, a zatim posebice zanimljivo, za povijesne znatiželjnike, je li skladbu pisao F. Chopin, bogate Varijacije toga poznatog skladatelja i pijanista na temu G. Rossinija, pri čemu je Marta Sesar prikazala posjedovanje zavidne tehnike na flauti. Kraj programa drugoga dijela pripao je djelu Ohridski biseri našeg svima dobro poznata Nella Milottija. Glasovirska pratnja Margarete Golenić bila je uzorne razine u službi te vrste glazbene izvedbe.

Koncert je imao i zanimljivu konačnicu. U zajedničkom nastupu Marta Sesar i Natan Zlodre izveli su Cavatinu Stanleyja Myersa te na kraju skladbu Danza Venezolana Sergia Arriagada. Nastup je bio zanimljiv zbog zajedničke svirke flaute i gitare, ali izvedbeno svidljiv tek s nasmiješenim izvođačima, što je djelovalo ugodno, jednako pri izvođenju djela S. Myersa, autora pretežito filmske glazbe, kao i vrlo kratka djela Čileanca S. Arriagada. Ipak, ta djela bila bi primjerenija društvenom domjenku uz kanape-sendviče i bezalkoholne napitke negoli kao vrhunac dometa oboje mladih umjetnika, koji je pak postignut u prva dva dijela rasporeda.Zlatko Stahuljak

Vijenac 477

477 - 14. lipnja 2012. | Arhiva

Klikni za povratak