Vijenac 476

Glazba

Koncert Viktora Vidovića u Slavonskom Brodu

Zanimljiv autorski koloplet

Mirta Špoljarić

Viktor Vidović jedan je od najistaknutijih gitarista u Hrvatskoj i glazbenik s respektabilnim stvaralačkim opusom posvećenim tom instrumentu. Kreativne umjetničke osobnosti Vidović je pokazao na koncertnom gostovanju 22. svibnja u Dvorani Glazbene škole Slavonski Brod. Bio je to treći Vidovićev nastup u Brodu u šest godina.


slika

Viktor Vidović na brodskom koncertu


Večer je otpočeo izvedbom Preludija iz 3. suite za lutnju, BWV 995, Johanna Sebastiana Bacha (zapis je i na kompaktnom disku Djela za lutnju), ponudivši istovremeno lakoću izvedbe i dubinu interpretacije kakvima bi trebalo težiti svako čitanje Bachovih partitura. Na Vidovićevu programu našle su se dvije skladbe brazilskog majstora Heitora Villa-Lobosa, i to Schottish-chôro, stavak iz Popularne brazilske suite, i Preludij br. 1 iz ciklusa Pet preludija. Upravo se Villa-Lobosevim opusom Vidović bavio među prvim svojim diskografskim izdanjima, a ovim koncertnim izvedbama donio je brodskoj publici dašak Brazila, Villa-Loboseva trajnog nadahnuća, koji je glazbu smatrao slobodnom poput brazilskog tla po kojemu je hodao.

Glavni dio Vidovićeva programa u Slavonskom Brodu bile su njegove autorske skladbe za gitaru. Jedna od njih, Klaun na vrtuljku, nalazi se na albumu Rozeta od pletera, objavljenom 2006. u izdanju Aquarius recordsa. Sve ostale, koje je te večeri svirao, Vidović je već snimio za novo dvostruko kompaktno izdanje, koje će, pod nazivom Iza ritma, iza nota, kroz nekoliko tjedana objaviti diskografska kuća Croatia records.

Klaun na vrtuljku konstantno je isprepletanje melodije i harmonije, nalik kružnim pokretima, sa zaigranim figuracijama koje se stalno vraćaju. Zdenkina pjesma posvećena je glazbenom izražavanju kompleksnosti međuljudskih odnosa, a Samba je nadahnuta raznim elementima španjolskoga glazbenog izričaja ističe Vidović. „U skladbi Kuća na splavi riječ je o nestalnosti ljudskog života kao asocijaciji na kuću na splavi.“ To djelo Vidović je skladao i u verziji za dvije gitare te snimio na diskografskom izdanju sa sestrom Anom Vidović. „Na putu kući sastoji se od nekoliko dijelova različitog karaktera s izraženom kulminacijom i smirenjem na kraju, a Improvizacija na temu Harolda Arlena dosta je proširena razrada teme Over the Rainbow.“

Vidovićeve skladbe otkrivaju različite aspekte i mogućnosti gitare kao instrumenta, od raznovrsnih načina artikulacije, širokog dinamičkog nijansiranja, do korištenja čitavog instrumentovog korpusa kao sredstva za proizvodnju zvuka. Vidovićev skladateljski jezik vješto koketira s klasičnim, tradicionalnim, jazz- i popularnim uzorima postavljajući ideju igre u središte autorskog pristupa. Vidović se voli poigrati i s minimalizmom i sa složenim metarsko-ritamskim strukturama plesnih uzora te s mogućnostima varijacijskog oblikovanja, uvijek nalazeći u gitari spektar zvukovnih boja, koje pod Vidovićevim prstima dobivaju puno i pravo značenje. Tehnički besprijekoran i umjetnički kreativan, Viktor Vidović svoje je gostovanje u Slavonskom Brodu zaokružio Sevillom iz Španjolske suite Isaaca Albéniza, u vlastitoj obradi za gitaru te efektnim gitarskim tangom za završetak uspješne glazbene večeri.

Vijenac 476

476 - 31. svibnja 2012. | Arhiva

Klikni za povratak