Vijenac 473

Matica hrvatska

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ: NIKOLINA MARIČIĆ

Violinistica koja obećava

Zlatko Stahuljak

Izvedba Nikoline Maričić pokazala je kako će nastojanja za visokim zahtjevima tehnike kod vrlo sposobne violinistice biti ispunjena uz dalje dodatne napore prema visokim težnjama


U ponedjeljak 26. ožujka u Velikoj dvorani Matice hrvatske u Zagrebu priredila je nastup glazbeno svestrana učenica petoga godišta Glazbene škole Mirković u Opatiji, violinistica Nikolina Maričić, učenica violine u razredu prof. Jovke Jordanove, koja ujedno pohađa nastavu glasovira istoga godišta u toj školi.

Nikolina Maričić (2001) redovito nastupa na školskim koncertima i predstavlja školu na raznim priredbama. Na regionalnim natjecanjima osvojila je prve nagrade (2010. violina, 2011. klavir, 2012. violina) i drugu nagradu 2009. iz klavira. Na državnim natjecanjima osvojila je treću nagradu (2007. violina, u kategoriji komornih sastava), drugu (2008. violina, u kategoriji komornih sastava, 2010. violina) i treću nagradu (2011. glasovir). Godine 2007. nastupila je na 3. međunarodnom natjecanju Paolo Spincich u Trstu te osvojila drugu nagradu i UNICEF-ovu nagradu za najmlađeg sudionika na violini. Dva puta sudjelovala je na Međunarodnom natjecanju mladih pijanista Zlatko Grgošević, osvojivši 2008. drugu, a 2010. treću nagradu. Prvom i posebnom nagradom na violini za izvedbu zadane skladbe hrvatskog skladatelja okrunila je sudjelovanje na 17. međunarodnom natjecanju Etide i skale 2011.

U prvom dijelu programa nastupa Nikoline Maričić bio je stavak Grave iz Violinskog koncerta u G-duru Jana Jirija Bende i trostavačni Adelaide Concerto Mariusa Casadesusa, a u drugom dijelu Tema s varijacijama u A-duru i Rondo Brillante Nicoloa Paganinija, Allegro moderato iz Violinskog koncerta br. 2 Ludwiga Spohra i 1. impresija – Volosko grade kapetana, ribara, slikara, pjesnika i učenjaka Ljuboslava Kuntarića.


slika


Blago je na početku djelovala toplina svirke desetogodišnje učenice pri izvedbi stavka Grave iz Violinskog koncerta Čeha J. J. Bende, iz povijesno poznate obitelji glazbenika. U slijedu programa trostavačni Adelaide Concerto M. Casadesusa u Mozartovu stilu, objavljen 1933, oko čije je autentičnosti najprije trajao dulji spor, pokazao je programski jasnu pedagošku usmjerenost prema ovladavanju neizostavnim izvedbenim stilom u odgoju onih koji dolaze. U drugom dijelu programa zahtjevnost Paganinijevih Tema s varijacijama, kao i Ronda Brillante, pokazala je kako će nastojanja za visokim zahtjevima tehnike kod mlade, vrlo sposobne i dobro vođene violinistice biti ispunjena uz dalje dodatne napore prema visokim težnjama, što te skladbe istaknutoga violinskog virtuoza traže. Vrlo je instruktivno nakon Paganinija bio u raspored postavljen prvi stavak Violinskog koncerta u d-molu Ludwiga Spohra, oponenta paganinijevskoj „virtuoznoj ispraznosti“, kako se Spohr izjavama postavljao nasuprot violinskom konkurentu s južne strane Alpa, što je skladateljski posebno izrazio u svojem Violinskom koncertu br. 9, poznatom kao Gesangscene, želeći pokazati tadašnje intelektualno glazbeno čistunstvo u službi violinskoga virtuoziteta. Oba Spohrova koncerta credo su u službi odgoja mladih violinista. Na kraju programa, unutar tipične pjevne i slušno simpatične melodike, izvedena je Kuntarićeva 1. impresija, gdje je nažalost odveć gusto skladana glasovirska pratnja vrlo često prekrivala dionicu violine.

Glasovirska pratnja cijelog nastupa bila je izvedena s vrlo primjerenim profesionalnim dometom pijanistice Natalije Maričeve, u koji je ušla i pomoć oko oglašavanja nove tročetvrtinske violine. Nakon cvijeća i duga odobravanja malobrojne publike, uz u toku koncerta rijedak smiješak, Nikolina Maričić dodala je, smirena, lijepo izveden dodatak.


Vijenac 473

473 - 19. travnja 2012. | Arhiva

Klikni za povratak