Vijenac 472

Glazba

21. SVEČANOSTI PASIONSKA BAŠTINA 2012, 24. ožujka–4. travnja

Dvije praizvedbe hrvatskih autora

Miljenko Jelača

Pod pokroviteljstvom Skupštine Grada Zagreba održane su pasionske baštinske svečanosti koje 21. put priređuje istoimena zagrebačka udruga što joj je na čelu poduzetni Jozo Čikeš. Od brojnih priredbi ističemo na početka 5. trijenalnu natječajnu izložbu Hrvatski umjetnici na temu muke i uskrsnuća te promociju CD-a O, Isuse, daj mi suze ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske Lado.

Najbrojnije su glazbene priredbe pa je za istaknuti koncert baroknih duhovnih skladbi W. A. Mozarta, G. F. Händela i J. Haydna koji su u nedjelju 25. ožujka u Sv. Katarini izveli Gudački orkestar i Komorni zbor Muzičke akademije u Zagrebu pod umjetničkim vodstvom istaknute britanske glazbenice Catherine Mackintosh. Valja odmah spomenuti dvije praizvedbe djela hrvatskih autora. U crkvi Sv. Franje Asiškog na Kaptolu prošireni sastav Varaždinskoga komornog orkestra i solisti Marija Kuhar-Šoša, sopran, Ivana Novačić, alt, i Matija Meić, bariton, pod dirigentskim vodstvom Zorana Novačića prvi su put izveli Novačićev oratorij Via crucis na tekst iz knjige Bonaventure Dude Isusov križni put i sedam riječi na križu o četrnaest postaja križnog puta te četiri stavka na biblijske tekstove Uskrs stvorenja. Dan potom, 29. ožujka, u crkvi Sv. Marka praizveden je oratorij Golgota koji je na tekst Silvija Strahimira Kranjčevića skladao Antun Tomislav Šaban. Pod vodstvom dirigenta Jurice Petra Petrača i uz orgulje koje je svirao Pavao Mašić oratorij je praizveo zbor Cantores Sancti Marci. Uz te praizvedbe istaknuti je i koncert 27. ožujka u crkvi Sv. Katarine s djelima Dušana Prašelja Pasija Muka, smrt i uskrsnuće Isusa Krista po Mateju (tekstovi Vladimira Nazora i Dušana Prašelja) te Staroslavenska misa (stavci Gospodi, Slava, Svet, Blagosloven, Aganče) što su ih pod Prašeljevim vodstvom otpjevali zagrebački Katedralni mješoviti zbor, riječki oratorijski zbor Ivan Matetić Ronjgov i solisti, bas Bojan Šober i tenor Livio Šćulac, uz orguljsku pratnju Nine Kovačić i sudjelovanje Vlade Pernića kao komentatora. Na Cvjetnicu, 1. travnja, u crkvi Sv. Katarine, Zbor Muzičke akademije u Zagrebu, bariton Matija Meić, mezzosopran Zagrebačkih dječaka, te Pavle Zajcev, violončelo, uz orguljaša Pavla Mašića, izveli su Requiem za soliste, zbor i orgulje, op. 9. Mauricea Durufléa. Izvedbom je dirigirala Jasenka Ostojić Radiković.

Svečanosti su predstavile slušateljima i korizmeno pučko pjevanje iz Konavala, korizmeno-uskrsne napjeve Vranjica i Kaštela Lukšića, korizmene napjeve Slavonije, Baranje, Srijema i Bačke te Moslavine. Pasionska je baština u svom najzastupljenijem, glazbenom dijelu evocirala tradiciju korizmene pučke baštine gotovo svih dijelova Hrvatske te (posebno u izboru i animaciji Zvonka Martića i Vida Bagura) crkveno pučko pjevanje u korizmeno-uskrsnom vremenu u Bosni i Hercegovini.


Vijenac 472

472 - 5. travnja 2012. | Arhiva

Klikni za povratak