Vijenac 471

Likovna umjetnost

Likovni globus

Marko Kružić

Jedanaesti Zgraf

Zagreb – Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti po jedanaesti put organizira Zgraf. U Domu HDLU otvorena je glavna izložba s temom Danas je jučer bila budućnost, dok popratni sadržaji, na raznim gradskim lokacijama, uključuju EduZgraf, program Zgraf / riječi, popratne izložbe, predavanja i izlaganja. Glavna izložba obuhvaća Reviju, međunarodno selektiranu izložbu realiziranih radova i Temu, problemsku izložbu koja prikazuje radove realizirane i koncipirane kao idejna rješenja ili nastale posebno za ovu prigodu. Otvoreno do 5. travnja te na www.zgraf.hr.

Dimenzije humora

Split – Podrumi Dioklecijanove palače ugostili su izložbu suvremenih umjetnika pod naslovom Dimenzije humora. Blaženka Perica piše kako danas dimenzije humora u vizualnim umjetnostima mogu poprimiti višestruke oblike, kako u pogledu medija u kojima se izražava komično, tako i u bogatoj skali iščitavanja razumijevanja poruke koja stiže do primatelja. Na izložbi među ostalima sudjeluju i Željko Badurina, Igor Eškinja, Ivan Fijolić, Alen Floričić, Danijel Kovač, Ines Krasić, Denis Krašković, Siniša Labrović, Viktor Popović i Goran Škofić.

Ah, ti kućanski poslovi

Zagreb – Muzej grada Zagreba ugošćuje izložbu Ah, ti kućanski poslovi osječkoga Muzeja Slavonije. Izložbu sačinjava tristotinjak predmeta u vremenskom rasponu od kraja 19. stoljeća do sedamdesetih godina prošloga stoljeća, koji su bili od pomoći u kućanstvima. Ona prikazom kućanskih aparata tematizira nekoliko segmenata svakodnevice, razvoj tehnologije, dizajna i marketinških poruka (plakata), ali i ulogu žene u tadašnjem društvu. Autorice su izložbe, koja će biti otvorena do 22. travnja, Ksenija Katalinić, Radmila Biondić i Marina Vinaj. Ostalo potražite na www.mgz.hr.

Numen / ForUse u Puli

Pula – U novom pulskom muzejsko-galerijskom prostoru, bivšoj crkvi Sveta Srca, postavljena je izložba Introvertura hrvatsko-austrijskoga dizajnerskog kolektiva Numen / ForUse, trojca koji čine Christoph Katzler, Sven Jonke i Nikola Radeljković. Izložba nudi cjelovit pregled dijela njihova stvaralaštva: Numen light, Red Dotom nagrađenu instalaciju Selotejp, instalaciju NET te najnoviji projekt Tuft. Recentne neutilitarne projekte možete razgledati do 29. ožujka. Više informacija potražite na www.numen.eu

Trebotićeve skulpture

Šibenik – Nakon Splita, Vukovara i Zagreba, u Muzeju grada Šibenika do 1. travnja otvorena je izložba skulptura Matka Trebotića pod naslovom Mistični prostori – staništa, spomenici, svetišta.... Izložba se sastoji od petnaest brončanih skulptura, koje su nastale, ne kao posljedica narudžbe, nego kao erupcija stvaralačke želje, ističe Andro Krstulović Opara. Milan Bešlić kaže kako ciklus karakterizira živo modelirana površina s nepravilnim i raznoobličnim usjeklinama, tamnim šupljinama i mrklinama, nemirnim krhotinama, kopljastim okomicama, zasječenim plohama...

Medović u Dubrovniku

Dubrovnik – Dubrovačka Umjetnička galerija ugošćuje, doduše u odnosu na zagrebačke Klovićeve dvore nešto reduciranu, retrospektivnu izložbu Mate Celestina Medovića. Izloženo je više od stotinu i sedamdeset radova iz svih Medovićevih faza i u čitavom tematskom rasponu, od ranih crteža, portreta iz različitih razdoblja, slika religiozne tematike do mrtvih priroda te brojnih amblematskih peljeških i dubrovačkih krajolika. Autor je izložbe povjesničar umjetnosti Igor Zidić, a radove možete pogledati do sredine travnja te na www.ugdubrovnik.hr.

Permanentna avangarda u Carigradu


slika

Istanbul – U izložbenom prostoru istanbulske Galerije KUAD otvorena je izložba Permanentna avangarda dijela Kolekcije Marinka Sudca. Predstavljena je umjetnička produkcija jugoistočne Europe, a kustos je izložbe u četiri cjeline Branko Franceschi. Vidljivim i razumljivim kontinuitetom avangardnih tendencija na Balkanu pridonose i djela naših umjetnika kao što su Srnec, Demur, Kožarić, Seissel Stilinović, Gotovac, Bonačić, Martek, Kipke. Više o izložbi koja je otvorena do 28. travnja potražite na http://kuadgallery.com.


Vijenac 471

471 - 22. ožujka 2012. | Arhiva

Klikni za povratak