Vijenac 470

Kazalište

Kazališni globus - svijet

Jasen Boko

Financijski rezovi i inovativnost


London – U vrijeme ekonomske recesije i kazališta u svijetu moraju se nositi s rezovima.


slika


Arts Council England, ustanovi koja se na osnovi javnoga natječaja brine o financiranju nekomercijalnih kazališta i grupa, država je u prošloj godini srezala dotacije gotovo za trećinu. Kako je riječ o dobro promišljenu modelu financiranja kulture, koji ne ovisi isključivo o državi, financiranje kazališta i neovisnih grupa smanjeno je u prosjeku za samo 15%, što je značilo da su mnoge grupe koje su dosad redovito primale sredstva od ACE-a izgubile financiranje. National Theatre primjerice dobio je 15% manje sredstava, dok je šok izazvalo smanjenje dotacije poznatoj Almeidi za gotovo 40%. No smanjenje sredstava u Engleskoj se ne provodi linearno, neka su kazališta dobila čak više novca nego godinu prije, ako je procijenjeno da su radila kvalitetan i originalan program. Rezovi su dakako izazvali poviku među kulturnjacima, ali svi su svjesni da novca više nema kao nekad. Ovih je dana, nakon što su se pojavili natpisi kako ACE financira konzervativne programe koji idu na sigurno, smanjujući novac za kazalište koje se trudi biti inovativno, predsjednik kazališnog dijela Arts Council England Neil Darlison odlučio oštro odgovoriti. On tvrdi kako ACE ne samo da i dalje financira inovativne programe, nego je inovativnost jedan od glavnih kriterija po kojima se novac dodjeljuju. U svom obraćanju kazalištarcima pozvao ih je da i dalje budu inovativni i usude se ući u umjetnički rizik koji će ACE znati prepoznati.


U paklu karijere


New York Assistance, nova komedija dramatičarke Leslye Headland, praizvedena je u poznatom njujorškom kazalištu posvećenu promociji novih dramskih tekstova Playwrights Horizons. Iako žanrovska odrednica komedija podrazumijeva smijeh i dobru zabavu, komad u režiji Tripa Cullmana ne nudi samo to.


slika


Priča je smještena u suvremeni svijet korporacije, u kojoj skupina mladih asistenata za svoga velikog šefa koji se ne pojavljuje u drami odrađuje neugodne poslove prema klijentima. Koliko je šef neugodan i bešćutan prema njima, toliko su oni neugodni prema ljudima koje šef izbjegava i ne želi ih vidjeti. Cijela je predstava, iako stalno izaziva smijeh, zapravo mučna i oslikava stanje u suvremenom poslovnom svijetu u kojem nema mjesta za emociju, razumijevanje, sućut i prijateljstvo. Gorka, ali i smiješna drama koja govori o paklu kroz koji prolazi svatko tko se bori za karijeru u korporacijskom svijetu izazvala je odlične reakcije publike, dok joj je kritika zamjerila (tek povremeni) prazni hod.


Azijska kazališna fešta


Hong Kong – Jedan od najvećih azijskih kazališnih događaja Hong Kong Festival nakon pet tjedana bogatih scenskim događanjima završava ovih dana. Za jubilarno četrdeseto izdanje organizatori su pripremili desetke predstava iz cijeloga svijeta u svim kazališnim formama. Dramski dio koji se sastojao od petnaestak predstava, sve azijskih premijera, doveo je u Hong Kong brojne poznate goste i produkcije.


slika


Brookova Čarobna frula u izvođenju Theatre des Bouffes du Nord, Psihoza 4.48 u režiji Grzegorza Jarzyne i izvođenju poljskog kazališta Rozmaitosci, Richard III Old Vica u režiji Sama Mendesa s Kevinom Spaceyjem u naslovnoj ulozi bile su vrhunci festivala koji je privukao velik broj publike i još se jednom potvrdio kao jedno od najvažnijih kazališnih okupljanja jugoistoka Azije.


Vijenac 470

470 - 8. ožujka 2012. | Arhiva

Klikni za povratak