Vijenac 468

Matica hrvatska

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ: MARTIN KRPAN

Sigurna svirka

Zlatko Stahuljak

U ponedjeljak, 30. siječnja, u Velikoj dvorani Matice hrvatske nastupio je violinist Martin Krpan, rođen u Zagrebu 1995. Maturant Glazbene škole Blagoja Berse u Zagrebu u razredu prof. Nele Rašan, violinu je započeo učiti s pet godina, a prvu poduku dobio je od oca, poznatog violinista Anđelka Krpana. Martin je dobitnik prvih nagrada na regionalnim i državnim natjecanjima 2008. i 2010, druge nagrade na Međunarodnom natjecanju Etide i skale 2009. i četvrte nagrade 2011, posebne nagrade na Međunarodnom natjecanju Alpe Adria u Goriziji (Italija) 2008. te diplome Posebno zapažen na Međunarodnom natjecanju Rudolf Matz u Dubrovniku 2010. Polazio je tečajeve u Grožnjanu (A. Krpan i S. Milenković) i Opatiji (Marina i Leonid Sorokow) te na Međunarodnom gudačkom festivalu u Bryn Mawru (Philadelphia, SAD). Nastupio je u TV-emisiji Majstori svirači 2008, dok je 2009. bio finalist emisije Zdravko Šljivac predstavlja u okviru TV-emisije HRT-a Dobro jutro, Hrvatska. Koncertni je majstor gudačkog orkestra GŠ Blagoja Berse u Zagrebu.


slika

Snimio: Mirko Cvjetko


Recital Martina Krpana započeo je Sonatom za violinu i glasovir u G-duru Wolfganga Amadeusa Mozarta KV 301, a izvedena su dva stavka, Allegro con spirito i Allegro, uz glasovirsku pratnju njegova brata Ivana, rođena u Zagrebu 1997. Ivan je učenik trećeg razreda Srednje GŠ Blagoja Berse. Glasovir je započeo svirati sa šest godina i dosad je osvojio više prvih nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima. Program je nastavljen Adagiom i Prestom iz Sonate u g-molu za violinu solo Johanna Sebastiana Bacha, BWV 1001, slijedila su dva Capriccia, br. 9 i 20 Niccolóa Paganinija iz 24 capriccia za violinu solo, op. 1. Na kraju prvog dijela programa izvedena je Meditacija hrvatskoga skladatelja Borisa Papandopula, a u drugom dijelu stavak Allegro con fermezza iz Koncerta za violinu i orkestar Arama Hačaturjana i na kraju Introdukcija i Tarantela, op. 43 Pabla de Sarasatea, uz glasovirsku pratnju prof. Danijele Petrić, Zagrepčanke, višegodišnje suradnice MA i nastavnice GŠ Blagoja Berse. Danijela Petrić studij glasovira završila je na MA u Zagrebu u razredu prof. Marije Gvozdić-Horvat te na Konzervatoriju Giuseppe Verdi u Milanu. Kao stipendistica francuske vlade studirala je na Scholi Cantorum i Pariškom konzervatoriju kod J. Loriod. Kao solistica i komorna glazbenica koncertira u domovini i u inozemstvu. Surađivala je i kao korepetitorica u Operi HNK-a u Zagrebu te Scali u Milanu. Allegro con spirito iz Mozartove sonate započeo je Martin Krpan poletno s primjerenom stilskom pažnjom i lakoćom izgovora te uz vrsnu suradnju brata Ivana, što je odražavalo sigurnost i uvježbanost dvojice mladih, vrlo sposobnih i uzorno odgojenih glazbenika. To se nastavilo i u poznatom plesnom karakteru Allegra. Stanovita nazalna zatvorenost zvuka violine uz slobodu tonske slike Adagia iz vrlo poznate Bachove sonate za violinu solo u g-molu, kao i stavak Presto, bili su doneseni s nepotrebnom rezerviranošću. Sigurnost u zahtjevnoj violinskoj solo disciplini mladi je umjetnik dosegnuo odmah pri izvedbi Paganinijeva Capriccia br. 9, a u sljedećem, smirenom, br. 20, već smo se mogli uživjeti u tu najtežu, solo disciplinu violine. Papandopulova glazbeno raspjevana minijatura Meditacija dala nam je priliku ponovno uživati u svirci violine uz glasovirsku pratnju pijanistice Danijele Petrić.

U drugom dijelu programa slušali smo stavak iz jedinoga violinskog koncerta znamenitog armenskog skladatelja A. Hačaturjana uz dalju glasovirsku pratnju prof. Petrić. Hačaturjanov koncert slušno je vrlo zahvalan, a jednako je tako bio i zdravo tonski izveden, posebice njegova zahtjevna kadenca, uz stalnu prvorazrednu intonaciju. Na kraju programa izvedeno je djelo znamenitoga španjolskog violinista i skladatelja, Introdukcija i Tarantela P. de Sarasatea. Djelo se odlikuje raspjevanim uvodom, a zatim slijedi zahtjevni virtuozitet, što je oboje predstavilo mladoga hrvatskog violinista Martina Krpana u punom obećavajućem opsegu ostvarenja njegovih guslačkih mogućnosti. Publika je burnim odobravanjem ispratila nastup Martina Krpana, osobito nakon što se na kraju mladi guslač odužio virtuoznim dodatkom.


Vijenac 468

468 - 9. veljače 2012. | Arhiva

Klikni za povratak