Vijenac 468

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

U zemlji krvi i meda u kinima


slika


Unatoč nominaciji za Zlatni globus u kategoriji najboljega filma s neengleskoga govornog područja, romantična ratna drama U zemlji krvi i meda, debitantski redateljski projekt najveće glumačke zvijezde Angeline Jolie, bilježi uglavnom mlake pa čak i dosta negativno intonirane kritike. Oni koji su ga imali prilike vidjeti ostvarenju kojem Angelina Jolie potpisuje i scenarij prigovaraju zbog površna bavljenja tragičnim ratnim zbivanjima u BiH koje autorica navodno ne razumije, a kao vrline ističu nezaziranje od eksplicitnih prikaza ratnih strahota, kojih gledatelji ne ostaju pošteđeni, kao i solidan rad s glumcima. Priča filma govori o uoči rata tek rođenoj ljubavi Srbina i Muslimanke, koji će se po izbijanju sukoba naći na suprotnim stranama.


Besplatni hrvatski filmovi


U organizaciji udruge Cherry Cinema u Centru za kulturu Trešnjevka od 9. do 12. veljače traje ciklus prema tvrdnjama organizatora „najznačajnijih suvremenih hrvatskih filmova“ koji su u zemlji i svijetu osvojili određene nagrade. Svi koji su to dosad propustili kao i oni koji žele „utvrditi gradivo“ tako mogu pogledati vrlo uspjele obiteljske egzistencijalne drame Kenjac Antonija Nuića i Majka asfalta Dalibora Matanića, provokativnu kritiku tranzicijskog korporativnog kapitalizma Šuma summarum Ivana Gorana-Viteza, omnibus Neke druge priče s kratkim filmom Ivone Juke, crnohumornu dramu 72 dana Danila Šerbedžije, dramu Čovjek ispod stola Nevena Hitreca i izbor najboljih dječjih animiranih filmova iz produkcije Zagrebačke škole crtanog filma. Premda tvrdnja o „najznačajnijim filmovima“ baš i ne drži vodu, neki su naslovi svakako vrijedni preporuke.


Antonioni na Tuškancu


Od 20. do 23. veljače Filmski programi na Tuškancu organiziraju miniciklus od tri filma modernističkoga klasika Michelangela Antonionija. Antonioni se filmom ambicioznije počeo baviti kao suradnik velikoga Roberta Rossellinija, točnije kao suscenarist njegove ratne drame Pilot se vraća iz 1942. Remek-djelima Avantura, Noć, Krik, Crvena pustinja, Uvećanje i Profesija: reporter afirmirao se kao majstor duboka i slojevita poniranja u složena duševna stanja egzistencijalnim krizama pogođenih i izgubljenih antijunaka te kao iznimno vješt kreator sugestivnih tjeskobnih i meditativnih ozračja koja okružuju razočarane i otuđene protagoniste. U ciklus su uvršteni filmovi Noć, Pomračenje i Crvena pustinja, pa ambiciozniji filmofili znaju što im je činiti.


Kruh naš svagdašnji u multipleksima


Na repertoar dokumentarnih filmova u zagrebački CineStar stiže 2006. za Europsku filmsku nagradu nominiran naslov Kruh naš svagdašnji austrijskoga redatelja i suscenarista Nikolausa Geyrhaltera. Film prije nekoliko godina prikazan na Zagrebačkom filmskom festivalu donosi zanimljiv prikaz prehrambene industrije u nekoliko europskih zemalja, od uzgoja stoke, voća i povrća do transporta i skladištenja sirove hrane, gotovih i poluproizvoda, a u pozadini su svega egzistencijalne i obiteljske storije ljudi koji se time bave. Nažalost, posrijedi je predug i neujednačen film koji o samoj prehrambenoj industriji ne otkriva ništa novo te u kojem ljudske priče, s iznimkom jedne višečlane obitelji, ostaju tek naznačene.


Osjetila ljubavi u mraku kina


Pod donekle neprimjerenim naslovom Osjetila ljubavi u kina stiže film izvornoga naslova Perfect Sense, iznadprosječno uspjela egzistencijalna drama s elementima fantastike u režiji Davida Mackenzieja. U središtu je zbivanja senzibilna škotska epidemiologinja Susan (Eva Green), koja se gotovo protiv volje zaljubljuje u naizgled samoživa i arogantna kuhara Michaela (Ewan McGregor). No s razvojem njihove veze svijet pogađa strašna epidemija postupnoga gubljenja svih osjetila, da bi se naposljetku upravo ljubav pokazala kao njihova najbolja zamjena.


Vijenac 468

468 - 9. veljače 2012. | Arhiva

Klikni za povratak