Vijenac 463

Kazalište

Kazališni globus - Hrvatska

Igor Ružić

Krležini dani


Osječko Hrvatsko narodno kazalište ponovno, po 22. put, ugošćuje znanstveni teatrološki skup Krležini dani, jedinstven po tome što ima i izvedbeni program. Od 5. do 8. prosinca Osječani će moći pogledati Prolaznike, produkciju kazališta domaćina, zatim predstavu Hrvatskoga kazališta Pečuh Šetnja grobnicom mrtvoga djetinjstva, Gospodu Glembajeve beogradskog kazališta Atelje 212 i Enciklopediju izgubljenog vremena Hrvatskoga narodnog kazališta u Varaždinu.


Ispod sklopljenih očiju


Nova produkcija Zagrebačkoga plesnog ansambla autorski je rad španjolske plesačice i koreografkinje Laure Aris Alvarez, koje bogata karijera bilježi i rad s kompanijom Ultima Vez Wima Vandekeybusa te Lanonima Imperial Dance Company, s kojom je u Zagrebu nastupala u predstavi Prepoznavanje krajolika. Koreografski rad na produkciji Ispod sklopljenih očiju tekao je putem istraživanja identiteta i želja sedam plesača ZPA: Sare Barbieri, Petre Chelfi, Elvisa Hodžića, Zrinke Lukčec, Aleksandre Mišić, Martine Nevistić i Ognjena Vučinića. Nakon premijere u dvorani Gorgona zagrebačkoga Muzeja suvremene umjetnosti, reprize su na rasporedu 30. studenog i 1.prosinca.


Pale


Nakon uspješne Revije lutkarskih kazališta, Gradsko kazalište lutaka Rijeka ne staje nego već za 1. prosinca najavljuje novu produkciju. Dramaturg Vjeko Alilović i redatelj Serđo Dlačić obradili su kultnu priču Jensa Sigsgaarda Pale sam na svijetu i pretvorili je, dosljedno, u predstavu za samo jednu izvođačicu. Nina Đuka, međutim, na pozornici nije sama, jer je okružuju lutke i scenografija studentica Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci Sabine Begović i Tamare Travaš.


BorderLines II


Još sredinom prošlog desetljeća jedan od najvećih inozemnih uspjeha domaćega suvremenog plesa polučila je koreografkinja Nensi Lazić predstavom Bordelines, s trima plesačicama koje su koreografiju zamijenile vrlo strukturiranim hodanjem. Dosta godina poslije ista autorica, koja se sada preziva Ukrainczyk, u Zagrebačkom plesnom centru priprema drugu fazu istog projekta, s tri puta više izvođačica. Fenomen kontinuiteta hodanja premijerno će, u predstavi BorderLines II, ispitati Ena Ban, Darja Dujmović, Dora Đurkesac, Sandra Fijan, Martina Granić, Vesna Rohaček, Nina Sakić, Irena Tomašić i Ana Vnučec.


Kaćuše


slika

Hrvatsko narodno kazalište u Splitu ponovno je aktiviralo svoju malu scenu, Teatar 55, koja 10. prosinca očekuje i prvu ovosezonsku premijeru. Redateljica Marica Grgurinovioć stoga užurbano priprema predstavu prema tekstu osječkoga dramatičara Davora Špišića Kaćuše. Riječ je o svojevrsnoj suvremenoj obradi čehovljanskog motiva života izvan života, i kao takav daleki odjek u središtu priče ima tri sestre u provinciji, koje vlastito postojanje ne mogu nazvati ispunjenim. Varju, Dunju i Grušu Makarov, s nimalo slučajno ruskim korijenima, tumače Ksenija Prohaska, Tajana Jovanović i Nives Ivanković, a strankinju koja unese pomutnju u njihovu svakodnevicu igra Vanda Boban. Scenografkinja je predstave Vesna Režić, kostime potpisuje Mario Leko, a glazbu Mate Matišić.


Tko si ti i otkud ti pravo


Preko poezije Branka Maleša iz zbirke Vertigo, Teatar 2000 ili glumac Vili Matula, plesačica Irma Omerzo i glazbenik Stanko Kovačić, uzeli su pravo progovoriti u predstavi čiji je naslov ujedno i njezin program Tko si ti i otkud ti pravo. Matula sam svoj angažman u projektu opisuje kao potragu za načinom „kako razvrgnuti vrzino kolo kapitala, partitokracije, medija i mafije, kako otrcanu predstavu predstavničke demokracije zamijeniti novim izvedbama izravne demokracije“. Predstava je premijeru imala u prostoru bivšega zagrebačkog kina Grič 25. studenog, ali su reprize na rasporedu tijekom cijelog prosinca.

Car neuspjeha

Ciklus Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih u sljedeće će tri godine ugostiti i koproducirati tri jednočinke/monodrame belgijskog umjetnika Jana Fabrea, koje priprema s članovima ansambla ZKM-a. Prva je na redu Car neuspjeha s Franom Maškovićem, koja će premijerno igrati u Dvorani Miško Polanec 10. prosinca. Tema, uvjetno rečeno, Cara neuspjeha jest identitet klauna koji istodobno mora svladavati nekoliko vještina, i u svojem stvorenom scenskom identitetu ne smije dopustiti ni pukotinu.


Vijenac 463

463 - 1. prosinca 2011. | Arhiva

Klikni za povratak