Vijenac 462

Glazba

NOVE IZVOĐAČKE SNAGE

Velik glazbeni potencijal

Zlatko Madžar

U Vijencu smo nedavno iscrpnije pisali o HR Projektu koji je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu prije nešto više od godinu dana pokrenula Katarina Krpan, nastojeći da studente izvođačkih disciplina uvede u svijet nove hrvatske glazbe i pritom ih – iz strukovnoga geta Akademijinih internih produkcija – što češće izvede na javnu glazbenu scenu. U samo jednu godinu na obama su planovima postignuti hvalevrijedni rezultati, koji ukazuju da su mladi muzičari itekako željni novih glazbenih izazova (nedovoljno zastupljenih u Akademijinu nastavnom planu i programu), ali isto tako i javnih nastupa pred regularnom koncertnom publikom.

Golemi potencijal HR Projekta u startu je prepoznala muzikologinja Iva Lovrec Štefanović, koja već jedanaest godina – kao urednica i voditeljica – na Trećem programu Hrvatskoga radija s uvjerenjem i vrlo kompetentno kroči upravo onim Putovima hrvatske glazbe na kojima se propitivanjem sadašnjosti zapravo nagovješćuje i naše glazbeno sutra. Jedanaestu obljetnicu emitiranja svoje najdraže autorske emisije Iva Lovrec Štefanović proslavila je sjajno predstavivši HR Projekt na doista dojmljivu koncertu koji je 26. listopada iz prepunog Studija Bajsić izravno proslijeđen i u radijski eter. Sedamdesetak minuta novije i posve nove hrvatske glazbe predstavilo je na zavidnoj razini šesnaest mladih glazbenika, što je samo trećina programa koji je nakon audicije odabrala prosudbena komisija. Tijekom dva i pol sata duga (ali ne i preduga!) programa, mladi su glazbenici bili uvjerljivi sudionici, ali i pozorni slušatelji cijeloga tijeka koncerta, jer svi su sjedili u posebnome redu s pogledom na pozorni auditorij u kojemu su bili gotovo svi autori izvođenih skladbi.

Iako su mladi izvođači (pretežito pijanisti) dobro znali da studijski mikrofoni baš kao i skladatelji čuju i pamte sve, svaki od njih bio je na razini svoje glazbene zadaće, pa stoga zavređuju da u ovome prikazu budu navedeni barem vlastitim imenom kao i imenom svog skladatelja: Kvartet Klang (Z. Tanodi, D. Palanović), Lucija Majstorović (I. J. Skender), Andrej Vesel (S. Bradić), Vlatka Peko (F. Đurović, P. Bergamo, S. Dedić), sopranistica Nikolina Pinko uz pratnju Kosjenke Turkulin i Valentine Čanžar (T. Vorel, I. Lang), Katarina Sobočan (M. Tarbuk), Borjan Oliver (T. Oliver), Ante Sladoljev (K. Seletković), dječački klavirski duo Armand Merle i Ivan Božanić (I. Lang), Ana Dadić (F. Parać) te Marijan Đuzel (I. Josipović). Premda bih iz te kvalitativno vrlo ujednačene koncertne večeri želio apostrofirati barem tri posebno dojmljiva pijanistička dosega (radikalno predan Ante Sladoljev, gotovo koautorski u partituru upućen Borjan Oliver te tonski vrlo rafiniran i nadasve konceptualno uvjerljiv Marijan Đuzel), moram naglasiti kako bezrezervnu čestitku zaslužuje baš svaki od sudionika nesvakidašnjega zajedničkog poduhvata!

Za razliku od Zagrebačkih solista, koji su nakon šest prošlosezonskih praizvedbi sasvim neočekivano posve digli ruke od sustavna prezentiranja nove hrvatske glazbe (?!), entuzijastična mladost HR Projekta s uvjerenjem će nastaviti kročiti putovima nove hrvatske glazbe; nadajmo se da će njihove rezultate i golemi potencijal – poput Trećeg programa Hrvatskog radija i Ive Lovrec Štefanović – znati prepoznati i poduprijeti profesori svih odjela Muzičke akademije te osobito djelatnici i članovi Hrvatskoga društva skladatelja!

Vijenac 462

462 - 17. studenoga 2011. | Arhiva

Klikni za povratak