Vijenac 462

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

Ćaća u kinima

slika

Nakon premijere na ljetošnjoj Puli i prikazivanja u sklopu Filmomanije u Movieplexu, psihološka drama s elementima horora Ćaća Dalibora Matanića od 24. studenog kreće i u redovitu kinodistribuciju. Snimljen u svega deset dana tijekom ožujka na jednom imanju u Lici, Ćaća nudi ozračjem dojmljivu, vrlo tjeskobnu, naglašeno pesimističnu i mizantropsku, vrlo dobro režiranu, još bolje glumljenu i kamerom Vanje Černjula efektno snimljenu priču o dvjema nesretnim i s vremenom će se pokazati psihotičnim sestrama, koje s dečkom mlađe od njih nakon dugo godina stižu u posjet ocu, asocijalnom grubijanu i alkoholičaru. Razlozi raspada njihove obitelji i užasne tajne iz prošlosti postupno se otkrivaju gledateljima, a hanekeovski slojevi mraka kulminirat će u donekle neočekivanoj eksploziji nasilja. Film ovjenčan Zlatnim arenama za kameru i najbolju sporednu žensku ulogu (Iva Mihalić) pripada u gornji dom Matanićeva dosadašnjeg opusa.

Domoljubni vremeplov u Tuškancu

Nedugo nakon svečane premijere dokumentarca Slavenka, ili o boli u Zagrebu i Rijeci, doajen hrvatske dokumentaristike Petar Krelja 25. studenog u kinu Tuškanac predstavlja svoje najnovije ostvarenje Domoljubni vremeplov. Dok je Slavenka... ispovjednim diskursom realizirana biografska priča o književnici i novinarki Slavenki Drakulić, Domoljubni vremeplov predstavlja kompilaciju nekih od antologijskih autorovih djela koja su insertima iz televizijskih dnevnika povezana u narativnu cjelinu i smještena u drukčiji rekapitulacijski kontekst. Gledatelji će tako ponovno moći pogledati neke u doba nastanka zabranjivane i bunkerirane izvrsne naslove poput filmova Splendid Isolation, Recital i Poslije štrajka, povezivanjem kojih Krelja stvara svojevrsnu sliku hrvatske povijesti druge polovice 20. stoljeća.

Šesta smotra novoga talijanskog filma

Od 15. do 19. studenog u okviru Filmskih programa na Tuškancu traje 6. smotra novog talijanskog filma, kojom se domaćoj publici predstavljaju recentna ostvarenja kinematografije koja danas uglavnom živi od sjećanja na stare dane ponosa i slave. Prema riječima umjetničkoga direktora manifestacije Paola Minuta, na repertoaru su žanrovski profilirana djela zanimljive narativne forme koja gotovo u potpunosti potpisuju mladi debitanti. Publika na Tuškancu imat će tako priliku pogledati hvaljenu sportsku dramu Tatanka s Radom Šerbedžijom u sporednoj ulozi, drugi film darovitoga Giuseppea Gagliardija, priču o dvojici prijatelja i darovitih boksača koje će razdvojiti zločin jednog od njih i nepravedna zatvorska kazna drugoga. Kad kažemo da je na istinitim događajima temeljenu priču filma napisao književnik Roberto Saviano (Gomorra), dodatna preporuka uistinu nije potrebna. Na svoje će doći i gledatelji kojima se svidjela na jednoj od prethodnih smotri prikazana krimi-drama Djevojka iz jezera Andree Molaiolija, jer je sad na repertoaru redateljev drugi film Il gioiellino, također na istinitim događajima temeljena priča o bankrotu korporacije Parmalat. Tu su i zabavna romantična komedija Sul mare Alessandra D´Alatrija, na Siciliju smještena drama s elementima groteske I baci mai dati Roberte Torre (Noć kada je umro Pasolini) i još neki naslovi koji mame ljubitelje talijanskog i europskog filma.

Ta tvoja ruka mala u Južnoj Americi

slika

Premijerno s uspjehom prikazana na 19. Danima hrvatskog filma, nakon čega je obišla festivale u Maroku, Splitu, Limi itd., vrlo solidna crnohumorna egzistencijalna drama Ta tvoja ruka mala redateljice Sare Hribar odnedavno se prikazuje u art-kinima u Brazilu, Meksiku, Peruu i Kolumbiji. Posrijedi je djelo sugestivna ozračja, sigurne režije, ekonomične i efektne karakterizacije likova te raspoloženih glumačkih nastupa (osobito Mustafe Nadarevića u ulozi nesretnoga zagrebačkog taksista Ive Robića), pa njegov uspjeh nimalo ne čudi.

Vijenac 462

462 - 17. studenoga 2011. | Arhiva

Klikni za povratak