Vijenac 461

Glazba

ODGOVOR IDI GAMULIN U POVODU TEKSTA OTKRIVANJe OTKRIVENOG BLAGA ILI PLJUSKA HRVATSKIM INTERPRETIMA

Dobrodošla glazbena utrka

Zlatko Madžar

Cjelovitom diskografskom edicijom opusa Dore Pejačević započela je dobrodošla glazbena utrka čijom će pobjednicom uvijek iznova biti sama skladateljica


Gospođo Gamulin,

O otkrivanju otkrivenog blaga ili pljuska hrvatskim interpretima – to je naslov Vaše opsežne samoreklame s kojom ste reagirali na tekst Zapadna Europa otkriva glazbu Dore Pejačević.

Nitko ne negira da već godinama postoje Vaše snimke nekolicine Dorinih skladbi (upravo na tu temu – i ne samo jednom! – gostovali ste u radijskoj emisiji koju uređujem i vodim), ali činjenice su naprosto ove: Zapadna Europa doista tek sad i to s ushitom otkriva glazbu Dore Pejačević (zahvaljujući Muzičko informativnom centru i njegovu ravnatelju Davoru Merkašu, odnosno njemačkoj diskografskoj kući cpo i njezinu čelniku Burkhardu Schmilgunu). Oni su svojom notnim izdanjima, odnosno diskografskom edicijom (koja u međunarodnoj distribuciji prvi put s vjerodostojnom cjelovitošću predstavlja Dorin opus) doista zalijepili svojevrsnu pljusku letargičnim hrvatskim diskografima; koliko je ta pljuska velika, shvatit će samo oni koji pomno poslušaju i prouče ta u svakome pogledu iznimno kvalitetna i studiozno pripremljena cpo-izdanja.


slika


A pljusku ili pljesak hrvatskim interpretima mogu jedino dosuditi znalci i ljubitelji glazbe, koji će izvedbe hrvatskih glazbenika odsad moći uspoređivati s dosezima njihovih inozemnih kolega. Hrvatska kultna Dora sada je napokon postala svačija, tj. svjetska skladateljica, pa je (zahvaljujući MIC-ovim notnim izdanjima) sada mogu izvoditi te snimati i inozemni glazbenici, među kojima su dakako i pijanisti: Oliver Triendl, Volker Banfield, Aleksandar Madžar… Tako je, hvala Bogu, ipak započela (od nekih možda i neželjena?!) itekako dobrodošla glazbena utrka u sve jačoj međunarodnoj konkurenciji, zbog čega će se i umjetnička letvica svakoga dana podizati sve više i više; neki će interpreti opstati, a neki možda i otpasti, no sigurno je samo jedno: apsolutnom i sve cjenjenijom pobjednicom odsada će uvijek iznova biti sama skladateljica, kako je i pravo! Svatko komu je doista stalo do skladateljske ostavštine svijetu pripadne Dore Pejačević tomu se može – jedino radovati!...

Nikako se ne mogu ubrojiti u one – kojih očigledno ima! – a koji bi mic po mic željeli ukinuti MIC. Upravo stoga, pravim predmetom mog teksta o Dori Pejačević bio je rad muzikologinje Koraljke Kos te ovaj sveobuhvatan kulturološki pothvat hrvatskoga MIC-a i njemačkog cpo-a, a nikako ne osobni prinosi pojedinih hrvatskih glazbenika koji su se sporadično bavili samo pojedinim skladbama iz Dorina žanrovski raznolika i pozamašna skladateljskog opusa. Vašim odavna mi znanim snimkama Dorinih skladbi ne kanim se više ni na koji način baviti, jer to bi uistinu bilo „otkrivanje otkrivenog“; umjesto toga čitateljima Vijenca nastojat ću predstaviti ova nova izdanja koja glazbu Dore Pejačević sada višeslojno otkrivaju na bitno novim interpretacijskim razinama.

A na kraju, neka nešto kaže i sama Dora Pejačević: „Tko sluša otkucaje srca drugoga, ima osjećaj takta!“


Vijenac 461

461 - 3. studenoga 2011. | Arhiva

Klikni za povratak