Vijenac 460

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

Treći ciklus iberoameričkoga filma u Tuškancu


slika


Od 2. do 14. studenog u sklopu Filmskih programa u kinu Tuškanac traje treći ciklus iberoameričkog filma u koji je uvršteno deset uistinu reprezentativnih ostvarenja. Ciklus otvara glazbeni dokumentarac Fado doajena španjolskoga filma Carlosa Saure, estetiziran te zvučno i vizualno impresivan niz efektnih nastupa najpopularnijih fadista, kroz koje su naznačene sve osobine fada, od tradicijskih predočenih u arhivskim snimkama izvedbi legendarne Amálije Rodrigues i podjednako slavna Alfreda Merceneira, do suvremenih u pjesmama Marize, hip-hop-glazbenika i socijalno osviještenih skladbi. Pored odlične egzistencijalne drame Vrijeme mira Daniela Filha, adaptacije hvaljenoga kazališnog komada Bosca Brazila, oni koji su na repertoarima art-kina svojedobno propustili žestoku zatvorsku triler-dramu Ćelija 211 Daniela Monzóna i dramu Mlijeko tuge kojom je peruanska scenaristica i redateljica Claudia Llosa 2009. osvojila berlinskog Zlatnog medvjeda sada imaju priliku nadoknaditi propušteno. Dok Ćeliju 211 odlikuju izvrsna režija i dokumentaristička autentičnost s iznimno realističnim prikazom svakodnevice zatvorenika i čuvara u španjolskom zatvoru, Mlijeko tuge dojmljivo je socijalno intonirana, vrlo sugestivna i iznimno atmosferična posveta ženama koje su tijekom građanskog rata početkom 80-ih silovali pripadnici pokreta Sandero Luminoso. A najjači adut dobrano konvencionalne, no slikovite i elegantno režirane egzistencijalne romantične drame Sasvim slučajno Heitora Dhalie siguran je nastup markantnoga Vincenta Cassella. Tu su i hvaljena triler-drama Carancho Argentinca Pabla Trapera, čileanski filmovi 199 savjeta kako biti sretan Andrésa Waissblutha i Lokas Gonzaloa Justiniana, kao i zabavna portugalska pustolovna drama Tajna Sinatre Jorgea Paixăa da Coste.


Rossellinijeva Paisŕ na DVD-u


Nakon nedavnog objavljivanja manje poznatih kinotečnih naslova Snovi Ingmara Bergmana, Čamac za spašavanje Alfreda Hitchcocka i Anđeo uništenja Luisa Buńuela, agilna distributerska tvrtka Discovery film i video domaće je filmofile počastila još jednim draguljem. Riječ je o 1950. za Oscar nominiranoj ratnoj drami Paisŕ velikoga Roberta Rossellinija, epizodno strukturiranoj šestodijelnoj priči o savezničkom oslobađanju Italije čiji su scenaristi među inima Federico Fellini i Klaus Mann. Gruba neorealistička dokudrama kronološki prati zbivanja na Siciliji, u Napulju, Rimu, Firenci, u jednom samostanu i u dolini rijeke Po od ljeta 1943. do zime 1944, a autore ponajviše zanimaju međusobne interakcije netom oslobođenih Talijana i njihovih osloboditelja Amerikanaca. Oslanjajući se na mahom neprofesionalne glumce i nerijetko improvizirane dijaloge, Rossellini je kreirao dojmljivu sliku Italije na samu kraju Drugog svjetskog rata, koja ipak bolje funkcionira kao sa strašću stvarana autentična sociopovijesna opservacija nego kao ne baš uvjerljivo glumljena i često odveć sentimentalna drama. Ipak, Paisŕ je središnji dio Rossellinijeve ratne trilogije koju zaokružuju remek-djela Rim otvoreni grad i Njemačka nulte godine, što je već sasvim dovoljna preporuka.


slika


Zagorski specijalitet u Metropolisu


Na repertoaru art-kina Metropolis u zagrebačkom MSU-u do kraja listopada prikazuje se kratkometražna satirična horor-triler-drama Zagorski specijalitet scenarista i redatelja Davida Kapca. Film realiziran kao studentski rad na ADU-u priča je o skupini mladih zagrebačkih poslovnih ljudi koji se tijekom team-buildinga izgube negdje u šumi u Hrvatskom zagorju, i ne sluteći da ih uskoro očekuje krvavi sukob s obitelji lokalnih stanovnika morbidnih prehrambenih navika! Nakon što se na 18. Danima hrvatskog filma 2009. predstavio kratkišima Kud puklo da puklo i Hotel Pariz, Kapac se i ovim filmom potvrđuje kao autor osebujne poetike sklon bizarnim temama i pomaknutim likovima.


Vijenac 460

460 - 20. listopada 2011. | Arhiva

Klikni za povratak