Vijenac 459

Tema

Davor Merkaš

Nakon Dore Pejačević nastavljamo s Borisom Papandopulom

Nakon uvida u naše notne materijale oduševljeni njemački kolege odmah su donijeli stratešku odluku da će opusu hrvatske skladateljice posvetiti čak šest CD-a


slika


Slučaj skladateljice Dore Pejačević u mnogočemu je paradigmatičan za povijest hrvatske glazbe u cjelini: iako su oni Dorini suvremenici koji su na bilo koji način došli u dodir s njezinom glazbom (punom pregnantnih, dojmljivih tema, istinskog nadahnuća, iskonske muzikalnost, strasti te znalačke i virtuozne uporabe skladateljskih tehnika i instrumenata) itekako cijenili njezina djela, skladateljica je širem krugu ljubitelja glazbe izvan Hrvatske ipak ostala nepoznata. Odgovor na pitanje zašto je tomu tako relativno je jednostavan. Iako je akademkinja Koraljka Kos dugogodišnjim predanim bavljenjem i akribičnim istraživanjem skladateljičina života i djela stvorila respektabilnu i sveobuhvatnu sliku jedne od najuzbudljivijih glazbenica i europskih intelektualki prve polovice 20. stoljeća i time hrvatskoj muzikologiji dala možda najbolju monografiju o nekom hrvatskom glazbeniku, kapitalna djela Dore Pejačević – poglavito ona orkestralna – nikad nisu bila objavljena kao notna izdanja, pa nismo imali izvedbeni materijal koji bismo mogli poslati zainteresiranim glazbenicima. Tek je prije dvije godine cjelokupan opus Dore Pejačević napokon postao dostupan kao klasično notno izdanje, a na tome šestogodišnjem zadatku Muzičko informativni centar angažirao je niz vrhunskih hrvatskih, ali i inozemnih eksperata (D. Kresnik, S. Stojanović, D. Legin, V. Nježić, F. Spiller, B. Hagels, M. Tarbuk…). Tek nakon toga mogli smo naša sređena notna izdanja poslati nekolicini inozemnih nakladnika nosača zvuka. Vrlo brzo stigle su i prve reakcije: programski ravnatelj ugledne njemačke etikete cpo oduševljeno nam se javio s vrlo znakovitom rečenicom: „Kako se mi u svojoj kući već godinama intenzivno bavimo manje poznatim opusima skladatelja iz cijeloga svijeta, ostali smo zatečeni činjenicom da nikad ništa nismo čuli o jednoj tako sjajnoj skladateljici?!“ Nakon uvida u naše notne materijale oduševljeni njemački kolege odmah su donijeli stratešku odluku da će opusu hrvatske skladateljice posvetiti čak šest CD-a, a potom su s riječi prešli na djela: dva CD-a već su objavljena, a skladbe za preostala četiri već su odavna snimljene. Naša plodonosna suradnja s etiketom cpo najvjerojatnije će se nastaviti snimanjem nekoliko djela prošlostoljetnoga barda hrvatske glazbe Borisa Papandopula, a to su vrlo konkretni i ohrabrujući rezultati našega upornog rada na promociji hrvatske glazbe u svijetu. Stoga smo uistinu zaprepašteni što postoje tendencije da se ukine Muzičko informativni centar, jer to bi bilo doista pogubno za hrvatsku glazbenu kulturu.

Vijenac 459

459 - 6. studenoga 2011. | Arhiva

Klikni za povratak