Vijenac 453

Kazalište

Kazališni globus

Jasen Boko

Najskuplji, a rasprodan

Salzburg – Najelitniji europski ljetni festival, koji se održava od 27. srpnja do 30. kolovoza, i dalje ne štedi na produkcijama. Glavna je ovogodišnja premijerna dramska atrakcija spektakularni maratonski Goe-the-ov dvodijelni Faust u režiji Nicolasa Stemanna, u koprodukciji s kazalištem Thalia iz Hamburga. Svjetska premijera nove drame Rolanda Schimmelpfenniga Četiri strane kompasa u režiji autora koprodukcija je s Deutsches Theaterom iz Berlina, a Handkeov Immer noch Sturm režirat će još jedna međunarodna zvijezda Dimiter Gotscheff. Thomas Ostermeier predstavit će se Shakespearovom Mjerom za mjeru u novom njemačkom prijevodu Mariusa von Mayen-burga, a projekt Mladi redatelji, koji otvara prostor novim redateljima sastoji se od čak pet premijera, pa će Salzburg, osim svog tradicionalno jaka glazbenog dijela, ove godine imati i vrlo sadržajan dramski program. Usput, većina ulaznica za ovaj festival, bez obzira na cijenu, odavno je rasprodana.


Azija susreće Europu


slika


Edinburgh – Brojnim atraktivnim dramskim predstavama, uglavnom po koprodukcijskom modelu i pod motom Azija susreće Europu, ni Edinburgh (12. kolovoza – 4. rujna) ne zaostaje za europskom konkurencijom. 1001 noć, podijeljenu u dvije izvedbe, adaptirao je i režirao Tim Supple, a izvodi je međunarodni tim iz čak osam zemalja. Ni ovaj festival ne može bez Shakespearea, Oluju izvodi korejska trupa, a redatelj Tae-Suk Oh priču smješta u Koreju petog stoljeća i kombinira Shakespeareovu maštu s lokalnim mitovima, dok Kralja Leara kojeg je sam adaptirao i režirao kao monodramu izvodi poznati tajvanski glumac Wu Hsing-kuo. Adaptaciju Murakamijeva romana Wind-Up Bird Chronicle s međunarodnom glumačkom podjelom režira Stephen Earnhart, a ova interdisciplinarna i multimedijalna produkcija na festivalu će imati svjetsku premijeru.


U znaku koprodukcija


Avignon – Iako Avignonski festival – koji je započeo 6, a završava 26. srpnja – zahvaljujući umjetniku koji osmišljava njegov program Borisu Charmatzu ove godine protječe u znaku suvremenoga plesa, ni dramska produkcija nije zaboravljena. Iz iznimno bogata programa koji se uglavnom sastoji od koprodukcija u kojima sudjeluje i ovaj festival izdvajam nekoliko zanimljivijih: Erdmanova Samoubojicu u režiji Patricka Pineaua slijedi produkcija naslovljena Žene: Trahinjanke, Antigona, Elektra, temeljena na Sofoklovu djelu u režiji Wajdija Mouawada. Krv i ruže, pjesma o Ivani i Gillesu po tekstu Toma Lanoyea i u režiji Guya Cassiersa drama je o srednjem vijeku i složenu odnosu Ivane Orleanske i jednog od najbogatijih aristokrata svoga vremena Gillesa de Raisa.


slika


Jan Karski (ime mi je fiktivno) koprodukcija je koja govori o poljskom heroju pokreta otpora čija je knjiga nadahnula film Shoah i po čijem je životu nastao prije dvije godine roman Yannicka Haenela, a nakon njega i predstava u režiji Arthura Nauzyciela. Romeo Castellucci i njegova Socěetas Raffaello Sanzio predstavlja se produkcijom Po konceptu lica u ime sina božjeg, dok Patrice Chereau nastavlja istraživati djelo Iana Fossea, ovaj put u produkciji Ja sam vjetar. Gospođicu Juliju režira Frederic Fisbach, a sve nabrojane predstave tek su dio bogata programa.


Shakespeare za svakoga


slika


New York – Gotovo šest desetljeća nakon što je Joseph Papp započeo tradiciju besplatnog prikazivanja Shakespeareovih drama na pozornici Central Parka, jedna od omiljenih tradicija nastavlja se i ove godine cijeli srpanj produkcijama Mjere za mjeru u režiji Davida Esbjornsona i Sve je dobro što se dobro svrši Daniela Sullivana. Kao i uvijek i ovoga ljeta produkcije nailaze na izniman interes publike, koja svoje besplatne karte čeka satima, a obje je premijere i kritika ove godine ocijenila iznimno pohvalno.


Vijenac 453

453 - 14. srpnja 2011. | Arhiva

Klikni za povratak