Vijenac 451

Glazba

Glazbeni salon Gvozdanović: koncert mezzosopranistice Renate Pokupić

Kad pate junaci

Davor Schopf

Koncertom mezzosopranistice Renate Pokupić završio je ciklus Glazbenog salona Gvozdanović za ovu sezonu, a nastavit će se u studenome nastupom gitarista Petrita Çekua. Ekskluzivni niz od pet jednosatnih koncerata s popratnim događanjima posvećen je prikupljanju sredstava za obnovu i sanaciju zagrebačke gornjogradske palače Gvozdanović. Ciklus organiziraju Muzej za umjetnost i obrt i Hrvatska radiotelevizija, umjetnički voditelj je Zlatko Madžar.


slika Renata Pokupić prima čestitke i zahvaljuje publici


Renata Pokupić nastupila je uz instrumentalnu skupinu (Tanja Tortić, violina; Vlatka Peljhan, viola; Nika Zlatarić, violončelo; Helena Babić, kontrabas i Pavao Mašić, čembalo) na čelu s violinistom Jorgeom Jimenezom, koja je izvela i nekoliko instrumentalnih ulomaka iz Händelovih opera te Duranteov Koncert u g-molu. Nekoliko opernih arija Georga Friedricha Händela okupljeno je pod naslovom programa Kad pate junaci. Junak Tirinto iz opere Imeneo patit će za voljenom Rosmenom kada se ona odluči ne udati za njega iz ljubavi, već za Imenea zbog časti i dužnosti. Naslovni junak opere Ariodante pati tijekom opere, ali će na kraju za njega sve sretno završiti i vratit će mu se zaručnica Ginevra.

Kako to u Händelovim operama već biva, njegovi junaci imaju nekoliko arija različitih ugođaja i duševnih stanja. Renata Pokupić izvela je po dvije iz svake opere te, kao dodatak, ariju Cara sposa naslovnoga junaka opere Rinaldo. Uz Händela su vezani njezini zadnji inozemni uspjesi kada je, prošle godine tumačila ulogu Irene u Tamerlanu u Kraljevskoj operi Covent Garden u Londonu (redatelj Graham Vick, dirigent Ivor Bolton), a prije toga pjevala ju je u Madridu s Placidom Domingom. Domingo ju je potom pozvao u Operu u Los Angelesu za Cherubina u Mozartovu Figarovom piru ove sezone, i u Washingtonsku operu za Dorabellu u Mozartovoj Cosi fan tutte u veljači sljedeće godine.

Renata Pokupić suvereno vlada zahtjevnostima baroknoga vokalnog sloga, pokretljivošću i koloraturama, s lakoćom u velikim intervalskim skokovima. Ističe se i elegantnim frazama, pa ljepota njezina glasa dolazi do punog izražaja. Interpretativno riše žive likove, što se osjeća i na koncertnom nastupu. Sve je to u bogatoj paleti predstavila u Salonu Gvozdanović za malobrojnu (zbog ograničena prostora), ali živo zainteresiranu publiku, među kojom je bio i za taj projekt našao vremena predsjednik republike Ivo Josipović. Hoće li taj nastup, kao i prethodnî, ostati dulje vrijeme jedini susret Renate Pokupić s domaćom publikom ili će joj koja od četiri hrvatske operne kuće ponuditi neku suradnju, tek će se vidjeti.


Vijenac 451

451 - 16. lipnja 2011. | Arhiva

Klikni za povratak