Vijenac 450

Kazalište

Kazališni globus - svijet

Jasen Boko

Tko je kriv za rat?

slika


Pariz Ludilo u dvoje (Délire ŕ deux), manje poznata jednočinka Eugenea Ionesca iz 1962. ostarjelom bračnom paru u stalnom sukobu, poslužila je redatelju Christopheu Feutrieru da napravi produkciju o – ratu. Uz dvoje bračnih partnera Feutrier je, kaže kritika, u produkciju pariškog Théâtre de la Ville uveo i treće lice – rat. Osnovno je pitanje: tko je sve započeo, ali na takvo je pitanje nemoguće naći odgovor. Što ako intimni sukob iznutra zapravo uzrokuje rat vani, pita se redatelj? Kako možemo i sanjati o miru ako nismo u stanju čuti jedno drugo osnovna je teza ove predstave u kojoj igraju Valérie Dréville i Didier Galas.


Goldoni našeg vremena


slika


London Goldonijev Sluga dvaju gospodara poslužio je adaptatoru Richardu Beanu da napravi jednu od najsmješnijih i najzabavnijih produkcija u povijesti engleskog Nacionalnog kazališta. On je radnju iz Goldonijeva vremena premjestio u Brighton početkom šezdesetih godina prošlog stoljeća, a Goldonijevu humoru dodao je onaj tipično engleski. James Corden u glavnoj ulozi briljira kao čovjek koji radi istovremeno za dvojicu gospodara, koji nemaju pojma o postojanju onoga drugog, a najzaslužniji za uspjeh te produkcije svakako je njezin redatelj Nicholas Hytner, koji uspijeva spojiti vizualni i verbalni humor u urnebesnu predstavu. National Theater je, uvodeći Goldonija u svoj repertoar, ne samo nadopunio poznatu dramu talijanskog autora nego je pogodio u zlatnu žicu jer kritika, koja je predstavi ispisala panegirike, ne sumnja u njezin uspjeh kod publike.


Sterijino pozorje o Granicama


slika


Novi Sad – 56. Sterijino pozorje ovih dana traje u Novom Sadu. Otvoreno je produkcijom beogradskoga JDP-a Rođeni u YU u režiji Dina Mustafića, a bit će zatvoreno svečanom dodjelom nagrada 3. lipnja i Glorijom Ranka Marinkovića u režiji Ive Milošević i produkciji Pozorišta na Terazijama, izvan konkurencije. U devet dana u različitim programima u selekciji Ksenije Radulović, a pod sloganom Granice, odigrat će se četrnaest predstava odabranih između osamdesetak prijavljenih. Kuriozitet je da Oliver Frljić ima čak dvije predstave u programu: Proklet bio izdajica svoje domovine (Mladinsko gledališče, Ljubljana) i Kukavičluk Narodnoga kazališta iz Subotice. Važno gostovanje iz inozemstva predstava je Transfer u režiji Iana Klate i produkciji poljskoga kazališta Wrocławski Teatr Współczesny. Više o programu na http://www.pozorje.org.rs/2011/program.htm.


Tri klasika u 20 minuta


New York – Kazališna grupa Elevator Repair Service, poznata po inovativnom pristupu kazalištu, u posljednje se vrijeme bavi originalnim scenskim čitanjima klasičnih romana američke književnosti. Jasno, to nisu čitanja na koja smo navikli kad se o takvu predstavljanju tekstova radi, ovdje je riječ o kazališnom, a ne čitateljskom iskustvu. Kako su u posljednju godinu i pol napravili predstave iz scenskih čitanja prvoga poglavlja Faulknerova Krika i bijesa, Hemingwayeva A sunce izlazi i Fitzgeraldova Velikog Gatsbyja, sad su se odlučili za neobičnu kompilaciju nazvanu Shuffle u kojoj kombiniraju sva tri romana i koja traje samo 22 minute. Tri velika klasika u manje od pola sata? Zašto ne, kad su u pitanju Elevator Repair Service, sve je moguće pa i ova originalna predstava koja inovativno kombinira literaturu i kazalište.


Vijenac 450

450 - 2. lipnja 2011. | Arhiva

Klikni za povratak