Vijenac 450

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

21. Animafest

Do 5. lipnja s glavnim programom u kinima Europa i Tuškanac te popratnim sadržajima u Galeriji ULUPUH, Medijateci Francuskog instituta i Kulturnom centru Dubrava traje 21. Animafest. I ovogodišnje dugometražno izdanje festivala pod vodstvom novog umjetničkog ravnatelja Daniela Šuljića donosi mnoštvo sjajnih crtića, a važna je tematska odrednica propitkivanje granica animacije. Prema riječima sama Šuljića animacija izlazi iz kina te se seli u galerije, klubove i na internet, a Animafest će pod njegovim vodstvom pratiti trendove njezina razvoja. Iz bogata programa festivala svakako vrijedi izdvojiti njegov glazbeni segment koji donosi kultne crtiće Žuta podmornica Georgea Dunninga, prema mnogima najbolji film o Beatlesima, koji animacijom, duhom i humorom anticipira pojavu Montyja Pythona, potom glasoviti Pink Floyd – Zid Alana Parkera, te u 80-ima iznimno popularan Heavy Metal Geralda Pottertona, prema kojemu zub vremena nije bio osobito nježan.


slika Kadar iz animiranog fima Zid


Pored retrospektive velikog Paula Dressena, nizozemsko-kanadskog majstora koji je upravo radom na Žutoj podmornici potkraj 60-ih započeo karijeru animatora i kojem je na Animafestu 2002. dodijeljena Nagrada za životno djelo, preporuke među ostalima zavređuju i filmovi Iluzionist Sylvaina Chometa, sjajan Chico i Rita oskarovca Fernanda Truebe (Zlatna vremena), začudan Kérity, kuća bajki Dominiquea Monféryja, hvaljeni Technotise: Edit i ja stripaša i animatora Alekse Gajića te prvi kineski neovisni dugometražni animirani film Piercing I Liu Jiana.


Filmovi Sandrine Bonnaire na Tuškancu


Od 6. do 11. lipnja Filmski programi na Tuškancu pripremaju reprezentativan ciklus filmova sjajne francuske glumice Sandrine Bonnaire. Umjetnica iznimna histrionskog dara i izrazito sugestivne pojavnosti, koja svim ulogama daje notu zagonetnosti i neuhvatljivosti, ambiciozniju je karijeru započela već kao šesnaestogodišnjakinja u remek-djelu Našim ljubavima Mauricea Pialata, intrigantnoj priči o promiskuitetnoj petnaestogodišnjoj Suzanne koja odrasta u disfunkcionalnoj pariškoj obitelji uz razočaranu majku, odsutnog oca i gruboga starijeg brata. Već na temelju tog filma, kojim i započinje ciklus, postalo je jasno da je Sandrine Bonnaire nebrušeni glumački dijamant, koji će se u sljedećih dvadesetak godina razviti u rasnu umjetnicu sposobnu za interpretiranje najzahtjevnijih uloga. Pored one u izvrsnoj egzistencijalnoj drami Vagabund najvažnije francuske redateljice Agnčs Varda, za koju je Bonnaire osvojila čuvenu nagradu César, takve su i njezine role u ostvarenjima prvaka francuskoga filma Jacquesa Rivettea, Claudea Chabrola, Jacquesa Doillona, Andréa Téchinéa i Patricea Lecontea. Naposljetku, ciklus zaključuje hvaljeni glumičin redateljski prvenac iz 2007, dokumentarac Ona se zove Sabine o redateljičinoj autizmom pogođenoj sestri, kojim se Sandrine Bonnaire predstavila kao naglašeno senzibilna, suosjećajna i nimalo patetična autorica.


Bergmanovi Snovi na DVD-u


slika


Zahvaljujući maloj ali agilnoj distributerskoj tvrtki Discovery Film hrvatski filmofili svoje DVD-zbirke mogu obogatiti dosad teško dostupnom psihološkom dramom Snovi Ingmara Bergmana iz 1955. Izvorno planirani kao komedija koju je veliki Šveđanin trebao za producentsku tvrtku Sandrews realizirati nakon neuspjeha njihova prethodnog zajedničkog projekta Gycklarnas afton, Snovi su zbog autorovih privatnih problema i njegova zategnutog odnosa s glavnom glumicom Harriet Andersson u konačnici zadobili posve drukčiji smjer i tonalitet. Baveći se jednom od svojih omiljenih tema, ljubavnim odnosima dviju žena, modnom dizajnericom Susanne, koja je upravo prekinula vezu s oženjenim muškarcem, i njezinim modelom Doris, svojeglavom curom kojoj smeta posesivnost dečka Pellea, Bergman stvara pomalo neuravnoteženo i nedosljedno, ali sigurno režirano i atmosferično djelo.


Vijenac 450

450 - 2. lipnja 2011. | Arhiva

Klikni za povratak