Vijenac 447

Kazalište

NAGRADA MARINA DRŽIĆA MINISTARSTVA KULTURE NA MARULIĆEVIM DANIMA U SPLITU

Prikazi tranzicijske zbilje

Lidija Zozoli

Nagrada za dramski tekst Marina Držića Ministarstva kulture Republike Hrvatske za 2010. dodjeljuje se na otvaranju 21. Marulićevih dana u Splitu, 26. travnja. Proteklih godina o nagradi, koja se dodjeljuje od 1991, odlučuje ista komisija na čelu koje je kazališni kritičar, teatrolog i pisac Boris B. Hrovat, dok su članovi glumica Branka Cvitković i književnik Nino Škrabe. Ugledu nagrade pridonosi i činjenica da je većina nagrađenih predstava postavljena u kazalištima, a osim financijske pomoći kazalištima novčanim iznosima od 40.000 za prvu nagradu, 30.000 za drugu i 20.000 za treću, nagrađeni su i autori te ne iznenađuje što je na natječaj Ministarstva stiglo 66 dramskih djela.

Komisija je prvu nagradu dodijelila redatelju Zlatku Svibenu za dramu Odsjev magle, nastalu po motivima djela Miguela de Unamuna, u kojoj se „majstorski isprepleće zbilja i mašta, sadašnjost i prošlost, život i glumište, java i san“. Drugu nagradu komisija je dodijelila drami Libreto redateljice Irene Škorić o jet-setu sumnjiva podrijetla te dramskom tekstu Jasena Boka O kupusu i bogovima u kojem autor „umješno i duhovito dovodi u sukob ljudske karaktere, vremenska razdoblja, ideologije i svjetonazore“. Treću nagradu ravnopravno su podijelili Hrvoje Hitrec za dramu Asasin (urbana bajka), Marijana Nola za Dubrovačke legende (Grad iz snova) i Karmela Špoljarić za Nula kuna po minuti. I ove je godine komisija, osim nagrađenih, izdvojila i preporučila još dvanaest dramskih tekstova, a među njima su djela Mire Gavrana, Olje Lozica, Filipa Nole, Silvije Šesto, Stjepana Šešelja, Roberta Roklicera i Marine Vujčić.

Tijekom festivala sastat će se ravnatelji domaćih kazališta, dok će studenti glumačkih akademija izvesti glumačke vježbe, a bit će predstavljen i web-portal www.drame.hr.

Prema nekim podacima, na repertoaru hrvatskih kazališta protekle je godine bilo više od pedeset posto hrvatskih dramskih djela, a program Marulićevih dana rezultat je izbora između njih četrdeset, koliko ih se ove godine prijavilo za sudjelovanje na smotri. Između njih izbornica festivala, kazališna kritičarka Gordana Ostović, izabrala je osam od kojih su tri, prema njezinu mišljenju, intrigantna čitanja klasika, dok su ostalo suvremeni tekstovi, kao i dva autorska projekta, koji propituju neuralgične točke naše tranzicijske zbilje. Tako će gledatelji u splitskom HNK moći pogledati Krležina Michelangela Buonarrotija u izvedbi Gradskog kazališta lutaka Zadar i u režiji Dražena Ferenčine, zatim Krležinu Ledu osječkog HNK u režiji Ivana Lea Lema, Brezu Borivoja Radakovića prema noveli Slavka Kolara u produkciji varaždinskog HNK u režiji Želimira Mesarića, Dolinu ruža Ivana Vidića u režiji Krešimira Dolenčića i izvedbi Gdk Gavella iz Zagreba, Martinićevu Dramu o Mirjani i ovima oko nje u režiji Ive Milošević i izvedbi Jugoslovenskoga dramskog pozorišta iz Beograda, autorski projekt Olje Lozica Reces i ja u koprodukciji Teatra Exit i kazališne družine Kufer, autorski projekt Jelene Kovačić i Anice Tomić Ovo bi mogla biti moja ulica u produkciji Zagrebačkog kazališta mladih i Tomićevo Čudo u Poskokovoj Dragi, u adaptaciji Željke Udovičić, režiji Krešimira Dolenčića i u produkciji Satiričkog kazališta Kerempuh iz Zagreba. Marulićevi dani traju do 3. svibnja (a tada u Rijeci počinje Međunarodni festival malih scena) i završavaju svečanom dodjelom nagrada festivala.

Vijenac 447

447 - 21. travnja 2011. | Arhiva