Vijenac 447

Kazalište

Kazališni globus - svijet

Jasen Boko

Šveđani u znaku promjena

Gävle – Deseti švedski kazališni biennale održava se od 11. do 15. svibnja u Gävleu, a okupit će najbolje predstave nastale u posljednje dvije godine i dovesti sve najvažnije aktere švedskoga kazališta i brojne goste. Šesteročlani žiri dvije je godine gledao sve predstave i izabrao ih trinaest za službenu konkurenciju. U sklopu festivala čiji je moto ove godine riječ


slika Ferdydurke, prva novela poljskog pisca Witolda Gombrowicza, u režiji Erika Holmströma


Promjena, na kojem će biti okupljeni najvažniji švedski kazališni profesionalci, održat će se i niz seminara, razgovora, prezentacija i predavanja s brojnim gostima, a prikazat će se, izvan konkurencije, i najbolje studentske predstave u proteklom razdoblju te nekoliko gostujućih produkcija. Bijenale od sama početka odličnom organizacijom pripada u najzanimljivije prezentacije nacionalnoga kazališta u svijetu, a karakterizira ga činjenica da zajedno u konkurenciji prikazuje i predstave nastale u kazalištima za djecu te da se svaki put održava u drugom gradu, čime se izbjegava bilo kakva centralizacija. Detaljne informacije o programu i popratnim događanjima nalaze se na: www.teaterbiennalen.se.


Sluge najbolje na Tjednu slovenske drame


Kranj – Teden slovenske drame, festivala najboljih produkcija nastalih po slovenskom tekstu, održan je u Kranju. Između sedam predstava u selekciji Marka Sosiča istaknule su se kvalitetom tri: Sluge, Jakob Ruda (obje nastale po Cankarovim tekstovima) i Žabe Gregora Strniše. Najboljom je proglašena produkcija Sluge komentirano izdanje, nastala po tekstu Ivana Cankara, a u suradnji Prešernova gledališča iz Kranja i Anton Podbevšek teatra, u režiji Matjaža Bergera. Ta je predstava nagrađena Šeligovom nagradom, Grumovu nagradu za novi dramski tekst dobio je Matjaž Zupančić za dramu Shocking Shopping, a Grün-Filipičevo priznanje za dosege u slovenskoj dramaturgiji pripalo je Edi Čufer. Festival koji odlikuje mali broj nagrada dodijelio je još samo priznanje publike, koja je imala isto mišljenje kao i stručni žiri nagradivši Sluge. U sklopu zanimljivoga festivala održan je i međunarodni okrugli stol pod naslovom Dramsko pismo u vrijeme krize, na kojem je Hrvatsku predstavljao Ivor Martinić.


Kažnjavanje publike


London – „Vašu je priču jako teško slušati“ poručuje kritičar Guardiana, parafrazirajući Sofokla, redateljici predstave Elektra Carrie Cracknell. Jednodimenzionalno, plitko, repetitivno, 70 minuta kažnjavanja publike, neki su od komplimenata kojima je kritika počastila predstavu u produkciji kazališta Gate. Premda engleski kritičari jesu strogi, ovako negativne reakcije na neku produkciju ipak su rijetke pa ih vrijedi zabilježiti. Čini se da ništa u toj prenaglašenoj i patetičnoj Elektri nije bilo na svom mjestu – ako izuzmemo činjenicu da se dijelu kritike svidio posao dizajnera svjetla!


Exodos u znaku Jana Fabrea


Ljubljana – Sedamnaesti po redu festival Exodos održava se u slovenskoj prijestolnici od 16. do 21. travnja, a izbor predstava, seminara, radionica i ostalih događaja na manifestaciji osmislio je Jan Fabre, koji posljednji mjesec boravi u Ljubljani, čemu mediji daju znatnu pozornost.


slika


U sklopu festivala bit će prikazano trideset predstava, radovi kazališnih skupina Abattoir Fermé, Fanny and Alexander, Santasangre i jakih kazališnih osobnosti: Virgilio Sieni, Lisbeth Gruwez, Rodrigo García, Linda Molenaar, Coraline Lamaison, Tim Etchells i sam Jan Fabre. Na Exodosu, koji predstavlja sve segmente scenske umjetnosti, održat će se i Balkanska plesna platforma te brojne druge zanimljive kazališne radionice, susreti i prezentacije. Više na www.exodos.si.


Vijenac 447

447 - 21. travnja 2011. | Arhiva

Klikni za povratak